اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویارویی غیرمنتظره امدادگر با جسد پدر



امدادگر جاده‌ای وقتی برای کمک به حادثه‌دیدگان یک تصادف به ماموریت اعزام شد نمی‌دانست باید جنازه پدر خودش را از لابه‌لای آهن‌پاره‌های خودروی پراید بیرون بکشد.

بهنام قاسمی، امدادگر سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر است که از سال٧٦ در پایگاه زرین‌آباد در ٣٥کیلومتری محور ارتباطی زنجان - بیجار کار می‌کند. او در طول این سال‌ها بارهاوبارها برای کمک‌رسانی به افرادی که در حوادث رانندگی زخمی شده‌اند به ماموریت اعزام شده بود. بهنام ساعت ٢:٢٧ بامداد پنجشنبه به ماموریتی تازه فراخوانده شد و همراه همکارانش به سمت کیلومتر ٢٠جاده بیجار- زنجان حرکت کرد. آن‌طور که خبر داده بودند یک دستگاه خودروی پراید با بونکر سیمان برخورد کرده بود.


امدادگران بعد از رسیدن به محل به‌سرعت دست‌به‌کار شدند. چندنفر سراغ راننده بونکر و شاگردش که در این حادثه زخمی شده بودند، رفتند و بهنام نیز سعی کرد به راننده پراید امدادرسانی کند البته این خودرو به‌حدی صدمه دیده بود که امکان زنده‌بودن راننده وجود نداشت. بهنام با زحمت زیاد جسد را از میان آهن‌پاره‌ها بیرون کشید.

 

خون‌آلودبودن صورت مرد میانسال و تاریکی هوا باعث شد بهنام نتواند چهره این قربانی را شناسایی کند. او بعد از اتمام کارش به کمک سایر اعضای تیم امداد رفت و وقتی حادثه به‌طور کامل مهار و اقدامات لازم انجام شد، امدادگر جوان دوباره سراغ جسد رفت تا بلکه نشانه‌ای از هویت او به دست آورد. بهنام جیب‌های متوفی را بررسی کرد و وقتی کارت‌ملی این مرد را بیرون کشید در کمال ناباوری دید جنازه‌ای که پیش رویش قرار دارد جسد پدر خودش است.

 

بهنام که از این واقعه شوکه شده بود توسط همکارانش به پایگاه بازگردانده شد و جسد برای انجام تشریفات لازم به پزشکی‌قانونی انتقال یافت. سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی، سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان درباره این حادثه گفت: «راننده خودرو پراید حین رانندگی هنگامی به خود آمد که گریز از مهلکه دیر شده بود. وجود خط ترمز ٤٥متری در محل حادثه نشان می‌دهد این خودرو‌ به‌دلیل داشتن سرعت بالا از قسمت عقب با کامیون کشنده بونکر سیمان در حال حرکت برخورد کرد و راننده به علت شدت جراحات وارده در دم جانش را از دست داد.» وی تصریح کرد: «رانندگان هنگام رانندگی باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح جاده‌ها توجه جدی داشته باشند چراکه سرعت بالا، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف از مسیر اصلی می‌تواند حوادث دلخراش و غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد.»


 اخبار حوادث - شرق 
 


ویدیو مرتبط :
شهید زنده (شهیدی که جسد او را پس از 22 سال در شلمچه پیدا کردند و جسد او سالم بوده است)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امدادگر جاده ای جسد پدر خود را از لابلای خودرو تصادفی بیرون کشید!



این امدادگر پرتلاش به منظور شناسایی و ثبت هویت فرد کشته شده مجدد به محل حادثه برگشت و وقتی دست در جیب قربانی کرد کارت ملی پدر را در مقابل چشمان خود دید.

امدادگر جاده ای جسد پدر خود را از لابلای خودرو تصادفی بیرون کشید!مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگر جاده ای این جمعیت بی آنکه متوجه شود جسد پدر را از خودرویی که بر اثر برخورد با تریلر به آهن پاره تبدیل شده بود بیرون کشید.

اسماعیل خردمند در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه تلخ و خونین ساعت 2.27 بامداد پنجشنبه در کیلومتر 20 محور ارتباطی بیجار - زنجان رخ داده بود.

وی اظهار کرد: زمانی که امدادگر فرزند به همراه سایر امدادگران این جمعیت مشغول بیرون آوردن راننده فوت شده و دو مصدوم این حادثه بودند به دلیل تاریکی شب و چهره خونین جسد فرزند وی پی به موضوع نبرد.

خردمند افزود: این امدادگر پرتلاش به منظور شناسایی و ثبت هویت فرد کشته شده مجدد به محل حادثه برگشت و وقتی دست در جیب قربانی کرد کارت ملی پدر را در مقابل چشمان خود دید.

وی تصریح کرد: امدادگر بهنام قاسمی که متاسفانه این صحنه بسیار دلخراش و غم انگیز را تجربه کرد از سال 76 و در پایگاه زرین آباد در 35 کیلومتری محور ارتباطی زنجان - بیجار مشغول فعالیت است.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: این حادثه حوالی ساعت دو بامداد در محور ارتباطی بیجار به زنجان رخ داد که راننده پراید به عنوان تنها سرنشین خودرو در دم تسلیم مرگ شد.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی افزود: راننده خودرو پراید هنگامی به خود آمد که گریز از مهلکه دیگر دیر شده بود و وجود خط ترمز 45 متری در محل حادثه نشان می دهد که به دلیل داشتن سرعت بالا از قسمت عقب با کامیون کشنده بونکر سیمان در حال حرکت برخورد و به علت شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است.

وی تصریح کرد: رانندگان هنگام رانندگی باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح جاده ها توجه جدی داشته باشند چراکه سرعت بالا، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و انحراف از مسیر اصلی می تواند حوادث دلخراش و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.


اخبار حوادث - ایرنا