اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از 4 دستاورد دفاعی با حضور روحانی


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه در دومین روز از هفته دولت با حضور درسازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از چهار دستاورد جدید دفاعی رونمایی کرد.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه در دومین روز از هفته دولت با حضور درسازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از چهار دستاورد جدید دفاعی رونمایی کرد.

این دستاوردها شامل دو فروند موشک کروز دریایی و دو فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) است.

پهپاد رهگیر کرار 4، که در این مراسم رونمایی شد، نسل جدید پهپادهای جت جمهوری اسلامی ایران است که در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

پهباد کرار 4 ماموریت رهگیری هوایی، پرنده های متجاوز را برعهده دارد.

نیروهای مسلح ایران با در اختیار داشتن پهباد رهگیر کرار 4، قابلیت های عملیاتی مختلفی را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت.

موشک قدیر که از دیگر دستاوردهایی است که امروز توسط رییس جمهوری رونمایی شد نسل جدیدی از موشک های کروز جمهوری اسلامی ایران است که تا برد 100 کیلومتر اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب بالا منهدم می کند.

موشک قدیر همچون دیگر موشک های هم خانواده خود (نور و قادر) امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد.

مزیت عملیاتی برجسته موشک غدیر، امکان پرتاب آن با سامانه های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح ایران را افزایش می دهد.

موشک کروز دریایی نصر بصیر نیز علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، به ویژگی های عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است.

این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان و صنعت گران سازمان صنایع هوا – فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است بر توان دفاع دریایی ایران می افزاید.

پهپاد فوتو گرامتری مهاجر 4 برای سامانه نقشه برداری هوایی نیز واجد قابلیتهای برجسته ای است که توسط محققان و صنعتگران سازمان های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی ساخته شده است.

پهپاد فوتو گرامتری مهاجر 4 قادر است نقشه های هوایی را با کاربری نظامی و غیر نظامی در اختیار کاربران قرار دهد.

مهاجر 4 پهپاد پیشرفته و مطمئنی است که برای نخستین بار توانمندی های خود را در نقشه برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می دهد.


ویدیو مرتبط :
رونمایی از 16 دستاورد دفاعی در صنایع الکترونیک شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با حضور رییس‌جمهور؛مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو آغاز شد



 

 

با حضور رییس‌جمهور؛مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو آغاز شد

 

مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو دقایقی پیش با حضور دكتر محمود احمدی نژاد در سالن شهید بهشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستاوردهای فناوری نانو از قبیل تولید اولین فرآورده نانودارویی تزریقی ضد سرطان در خاورمیانه، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه ریزی دمایی، دستگاه تصویربرداری اسپكت با رزولوشن بالا جهت تصویربرداری از حیوانات آزمایشگاهی، دستگاه الكتروفورزمویین و دستگاه زدایش عمیق یونی قرار است تا دقایقی دیگر توسط رییس جمهور كشورمان رونمایی شود.

بر اساس این گزارش، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه ریزی دمایی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو در شركت توسعه حسگرسازان آسیا ساخته شده و آماده ورود به بازار كشور است و از جمله دستگاه های مورد نیاز در زمینه تحقیق و تولید مواد پیشرفته به شمار می رود.

سیستم های اسپكت جهت تصویربرداری از حیوانات كوچك دارای نقاط قوت بسیاری است و این سیستم ها قابلیت تصویربرداری فیزیولوژیك از حیوانات زنده را دارند.

از فرآورده نانودارویی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه جهت درمان سرطان تخمدان، سرطان سینه و سرطان كاپوسی ساركومای در بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود و در درمان بسیاری از سرطان های دیگر در فازهای كلینیكی موثر است. این فرآورده به دلیل دارا بودن اندازه ذره ای ۱۰۰ نانومتر قادر است بافت تومور را مورد هدف قرار دهد.

استفاده از دستگاه الكتروفورزمویین یك روش جداسازی در حال گسترش در تجزیه مواد شیمیایی، بیولوژیكی، ویروس ها، داروها و بسیاری از تركیبات مختلف است.

در این مراسم نسرین سلطانخواه نیز حضور دارد..... / خبرگزارى ایسنا