اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از جنگنده جدید ایران با نام قاهر 313


پیش از این نیز، جنگنده صاعقه توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده بود که در رزمایش بزرگ ولایت 4 نیروی هوایی ارتش بکار گرفته شد.

ایرنا: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: هواپیمای جنگنده جدید ˈقاهر 313ˈ فردا (شنبه) رونمایی می شود.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فردا (شنبه) در سومین روز از ایام دهه مبارک فجر، از هواپیمای جنگنده جدید بومی ساخت وزارت دفاع با نام ˈقاهر 313ˈ در مراسم ویژه ای با حضور دکترمحمود احمدی نژاد رییس جمهوری رونمایی می شود.

پیش از این نیز، جنگنده صاعقه توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده بود که در رزمایش بزرگ ولایت 4 نیروی هوایی ارتش بکار گرفته شد.


ویدیو مرتبط :
حتما ببینید ، رونمایی از جنگنده جدید ایران به نام قاهر 313

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس کمتر دیده شده از جنگنده F-313 ایران


قاهر 14 بهمن سال 91 با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت ایران و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد.

خبرگزاری تسنیم: قاهر 14 بهمن سال 91 با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت ایران و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد.

، این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است. بهره‌گیری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته از دیگر ویژگی‌های جنگنده قاهر 313 است.

این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است و از جمله دیگر ویژگی‌های آن، قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع است.

پیش از این  سردار احمد وحیدی وزیر دفاع وقت ایران طی سخنانی با بیان اینکه "ما قدرت تولید سریع این جنگنده را داریم و می‌توانیم به اندازه کافی و در زمان‌های کوتاه و در صورت نیاز آن را تولید کنیم"، گفته بود: مدت کمی برای طراحی و ساخت این جنگنده به کار گرفته شد و این نشان از توان بالای متخصصان و دانشمندان ایران زمین دارد.

در ذیل، تصویری کمتر دیده شده از این جنگنده پیشرفته را می‌بینید که در حال جابجایی است.