اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه نقض حریم هوایی اوکراین را رد کرد


مسکو ادعای نقض حریم هوایی اوکراین توسط جنگنده های این کشور را رد کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از راشا تودی ، وزارت دفاع روسیه ادعای ورود جنگنده های این کشور به حریم هوایی اوکراین را رد کرد.

وزارت دفاع آمریکا امروز مدعی شده بود جنگنده های نیروی هوایی روسیه بارها وارد حریم هوایی اوکراین شده بودند.

وزارت دفاع روسیه ادعاهای پنتاگون را بی اساس و شایعه خواند.


ویدیو مرتبط :
جنگ روسیه و اوکراین | تصاویر تلخ هوایی از شهر باخموت اوکراین بعد جنگ با روسیه؛ تلی از خاک!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش روسیه به ادعای کاخ سفید مبنی بر نقض حریم هوایی ترکیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روسیه در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی کاخ سفید در مورد ورود جنگنده های خود به حریم هوایی ترکیه گفت این جنگنده ها تنها چند ثانیه در آسمان این کشور حضور داشتند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در بیانیه خود از ورود جنگنده های روسی به حریم هوایی ترکیه اظهار نگرانی کرد. ارنست گفت هنوز هیچ نشانه ای از تغییر استراتژی روسیه در تمرکز حملات هوایی علیه داعش دیده نمی شود و این مسئله می تواند نگران کننده باشد.

وی مدعی شد عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه موجب اختلال در روند مذاکرات سیاسی در سوریه خواهد شد که ایالات متحده به دنبال آن است. با این حال وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جنگنده های سوخو ۳۰ این کشور تنها چند ثانیه در حریم هوایی ترکیه حضور داشتند.

روسیه اشتباه در ردیابی جنگنده ها را دلیل اصلی ورود به آسمان ترکیه عنوان کرده است. موضوع ادعایی آمریکا همچنین واکنش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نیز به دنبال داشت. این پیمان اعلام کرد نمایندگان ۲۸ عضو خود را برای برگزاری نشستی فوری در این زمینه فراخوانده است.

گفتنی است وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد یک فروند جنگنده روسیه، سوم اکتبر از منطقه مرزی «یایلاداغی» در استان «هاتای» در جنوب ترکیه وارد حریم هوایی این کشور شده است.

 

اخبار بین الملل - مهر