اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزی که مدارس مختلط برچیده شد


روز ۱۵ تیر ۱۳۵۹ دو هفته پس از صدور فرمان انقلاب فرهنگی از سوی امام خمینی، آموزش و پرورش برنامه خود را برای اسلامی کردن مدارس اعلام کرد و خواستار برچیده شدن مدارس مختلط شد.

خبرگزاری ایسنا: روز ۱۵ تیر ۱۳۵۹ دو هفته پس از صدور فرمان انقلاب فرهنگی از سوی امام خمینی، آموزش و پرورش برنامه خود را برای اسلامی کردن مدارس اعلام کرد و خواستار برچیده شدن مدارس مختلط شد.

سایت «تاریخ ایرانی» نوشت: روزنامه کیهان در شماره روز پانزدهم تیرماه آن سال نوشت: اداره کل آموزش و پرورش استان تهران امروز در ارتباط با فرمان تاریخی امام امت اطلاعیه‌ای در ۱۳ ماده صادر کرد. در این اطلاعیه ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین اسلامی در مدارس، از مسئولان مدارس خواسته است که هرچه زود‌تر آموزش و پرورش را با موازین اسلامی و اهداف جمهوری اسلامی منطبق کنند.

در این بیانیه آمده است:

1. مدارس مختلط در تمامی مقاطع به طور کلی برچیده شود.

2. کلاس‌های پیگیر برای بارور شدن هر چه بیشتر افکار و آشنایی با مبانی و مسایل اسلامی برای معلمین و مربیان در سطح هر ناحیه و منطقه تشکیل شود.

3. آنان که در کسوت مقدس معلمی یا ادارات مربوطه و در حمایت انقلاب خونین اسلامی به صید مغزهای کودکان معصوم نشسته، خوراک حزبی و غیراسلامی خود را به خورد آنها می‌دهند شناسایی شده و قاطعانه آموزش و پرورش را از لوث وجود آنها پاک نمایند و نیز آنان که به فساد اخلاق مشهورند.

4. افراد مکتبی و لایق را شناسایی و به تناسب در پست‌های حساس به کار گمارند و به تقوا قبل از سابقه کار و تجربه اهمیت دهند.

5. از افراد کم‌کار و راحت‌طلب کار بیشتری خواسته شود و موقعیت حساس انقلاب به آنها گوشزد شود چنانچه به سستی ادامه دادند کنار گذاشته شوند.

6. برای از بین بردن کاغذبازی هر هفته جلساتی تشکیل و موقعیت‌های خود را به اداره کل گزارش کنند و آنان که عالما، عامدا بوروکراسی را تشدید و برای مراجعین ایجاد دردسر می‌کنند، کنار گذارده شوند.

7. ظواهر مذهبی و حریم شرع اعم از لباس و برخورد و عمل شدیدا مراعات شده و افراد بی‌اعتنا برکنار شوند.

8. خانم‌ها منحصر در مدارس دخترانه و آقایان در مدارس پسرانه اعم از آموزش، دفتری و اداری به کار گمارده شوند.

9. معلمین مسلمان و متعهد و مکتبی دائما مراقب عملکرد مسئولین بوده در صورت متعهد بودن آنها یاری‌شان دهند و الا مسائل و انحرافات را به آنها گوشزد کنند و از آنان انجام صحیح و اسلامی کار‌ها را بخواهند و در صورت بلا اثر بودن از مقامات مسئول شدیدا عزل آنها را خواستار شوند.

10. تمامی آثار فیزیکی و سازمانی و واژه‌های طاغوتی محو گردد.

11. بیشترین نیروی خود را برای جبران ستم فرهنگی و مادی که بر کودکان مستضعف رفته بسیج نمایند.

12. از نیروی عظیم مردم برای استقرار فرهنگ اسلامی و به گور کردن آثار شرک و الحاد استفاده شود.

۱۳. در برابر رویداد‌ها رفاقت را کنار گذارده، از تهمت و توطئه و از دست دادن مقام نهراسند و قاطعانه، مکتبی و با بینش صحیح و اسلامی عمل کنند. در جلسات، گروهی به خاطر نظارت در حسن اجرا و انجام موارد فوق تشکیل و در صورت احراز عدم اعتنا، متخلفین مجازات و به مردم معرفی خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
مدارس و دانشگاهای مختلط! ببینید و قضاوت کنید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدارس تا چه روزی باز هستند؟



اخبار,اخباراجتماعی ,تعطیلی  مدارس قبل از  نوروز

رسول پاپایی معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درخصوص پایان فعالیت آموزشی مدارس در سال 93 اظهار داشت: طبق قانون تعطیلی مدارس بر اساس تقویم رسمی کشور مشخص می‌شود و هر نوع تعطیلی مدارس به غیر از تعطیلات رسمی، شرایط اضطراری مانند آلودگی هوا یا بارش برف و یخبندان غیرقانونی است بنابراین تمام مدارس موظف به رعایت قانون هستند و تعطیلی خارج از این موارد مجاز نیست.

وی افزود:‌بخشی از فرهنگ تعطیلی نیز مربوط به خانواده‌هاست یعنی خانواده‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا ساعات آموزش دانش‌آموزان به طور کامل اجرا شود. معلمان و کادر مدرسه تا روز 27 اسفند در مدارس حضور دارند و خانواده‌ها باید برای برگزاری کلاس‌های درس و ساعات آموزش دانش‌آموزان همکاری کنند.

به گزارش تسنیم، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران نیز با اشاره به دایر بودن مدارس تا 27 اسفند گفت: آموزش و پرورش بر استفاده حداکثری از ساعت مفید آموزش تأکید دارد و به تمام مدارس شهر تهران ابلاغ کرده‌ایم که کلاس‌های درس تا 27 اسفند دایر باشد. تعطیلی زودهنگام مدارس به هیچ عنوان و بهانه ای قابل قبول نیست و این کار تخلف اداری محسوب می‌شود.

 

 اخبار اجتماعی  - تسنیم