اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزهای پرخبر اقتصاد در راه است



 اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, اقتصادی  ایران

طبق اعلام مسئولان سازمان توسعه تجارت دو ماه آینده، ایام پرخبری برای تجارت خارجی کشور خواهد بود و در آینده نزدیک پنج رایزن دیگر به رایزنان بازرگانی کشور اضافه خواهد شد. همچنین برای تسهیل در روابط تجاری سایت های B2B راه اندازی می شوند.

به گزارش  اقتصادی، رایزنان تجاری و بازرگانی هر کشور به مثابه دیده بانان تجارت خارجی آن کشورها هستند که وظیقه رصد بازار هدف و راهنمایی و تسهیل امور تجار و بازرگانان را بر عهده دارند که دولت و سازمان توسعه تجارت ایران آنها را یکی از اجزای مهم تجاررت خارجی می دانند.

افزایش 6 برابری تعداد رایزنان تجاری در دولت یازدهم
محمدرضا مودودی - معاون سازمان توسعه تجارت - درحالیکه بهبود وضعیت دیده‌بانان تجارت خارجی ایران را یکی از دست‌آوردهای این سازمان در دولت یازدهم عنوان کرد، گفت: تا کنون با همان بودجه محدود که نسبت به قبل تغییر به خود ندیده است، 25 رایزن تجاری در خارج از مرزها در حال رصد بازارهای هدف هستند و این در حالی است که تا پیش از این دولت، رایزنان تجاری ما بیش از پنج نفر نبودند.

مودودی با بیان اینکه قرار بود تا انتهای سال گذشته تعداد رایزنان تجاری و بازرگانی به 30 نفر برسد، نوید اضافه شدن پنج رایزن دیگر را در آینده ای نزدیک داد و سلیمانیه عراق، هرات افغانستان، کره جنوبی و دو کشور دیگر را مقاصد پیش روی پنج رایزن جدیدد ایرانی اعلام کرد.

دو ماه آینده، ایام پرخبری برای تجارت خارجی
اما از گفت و گویی که خبرنگار ایسنا با معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت انجام داده، می توان دو ماه آینده را ایام پر خبری برای تجارت خارجی کشور توصیف کرد.

به گفته مینا مهرنوش، در کمتر از دو ماه آینده 20 سایت B2B به منظور تسهیل در امور صادرات و روابط تجاری راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این سایت ها برای کمک به ارتباطات فی ما بین دو کشور در حال تجارت ایجاد می‌شود و مانند رایزن‌های الکترونیکی عمل می‌کنند؛ به گونه ای که شرکت‌ها در هر کشور می‌توانند بارگذاری اطلاعات خود و استفاده از اطلاعات بارگذاری شده طرف معامله خود به تجارت به پردازند که این سامانه تا یکی دو ماه آینده بعد از تکمیل به بهره برداری می‌رسد.

مهرنوش همچنین در تشریح کشورهایی که مخاطبان سایت‌های B2B تجارت خارجی ایران خواهند بود، آنها را بازارهای هدف، کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای اروپایی معرفی کرد.


اخبار اقتصادی   -   ایسنا


ویدیو مرتبط :
اقتصاد دوگانه اقتصاد صادر کننده مواد خام اقتصاد صنعتی اقتصاد عقلایی اقلام سرمایه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تورم و بيکاري دو معضل بزرگ اقتصاد ايران



سمنان -دکتر موسي غني نژاد تورم و بيکاري را دو معضل بزرگ در اقتصاد ايران خواند و اين دو مشکل را نيز ناشي از وضعيت کسب و کار در کشور دانست و افزود:

 

براي رفع اين دو معضل بزرگ بايد بازار کسب و کار را در کشور رونق بخشيم.به گزارش ايرنا دکتر "موسي غني نژاد" دوشنبه شب در جمع مسوولان اقتصادي و مديران صنايع استان سمنان افزود: در حال حاضر پايه پولي در کشور رشد زيادي کرده است.

 

وي گفت: عرضه پول کمتر از پايه پولي شده است و اين نشانگر کاهش سپرده هاي ديداري مردم در نظام بانکي کشور است.

 

وي ميزان اين کاهش را در سال 87 معادل 19 درصد اعلام کرد و گفت: به محض اينکه تقاضا افزايش مي يابد به جاي اينکه توليد افزايش يابد تورم در جامعه دامن زده مي شود.

 

غني نژاد که در ارتباط با کسب و کار در شرايط موجود سخن مي گفت افزود: اين مشکلات ناشي از فضاي نامطلوب کسب و کار در کشور است.

 

وي نقش تشکلهاي صنعتي نظير مديران صنايع را در شرايط کشور حساس و مهم خواند و افزود: متاسفانه اين تشکل ها به حقوق خود بي توجه هستند.