اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه جوان: کارگردان «رستاخیز» اعتراف کرد


اكران فیلم سینمایی «رستاخیز» بعد از مدت‌ها حرف و حدیث از امروز در سینماهای سراسر كشور آغاز می‌شود و سینمای ایران اثر خود را درباره یكی از مهم‌ترین وقایع موضوع امامت به نمایش خواهد گذاشت تا جامعه از این پس به درك بهتری از رابطه سینما با تاریخ اسلام برسی.

روزنامه جوان: اكران فیلم سینمایی «رستاخیز» بعد از مدت‌ها حرف و حدیث از امروز در سینماهای سراسر كشور آغاز می‌شود و سینمای ایران اثر خود را درباره یكی از مهم‌ترین وقایع موضوع امامت به نمایش  خواهد گذاشت تا جامعه از این پس به درك بهتری از رابطه سینما با تاریخ اسلام برسی.

برگزاری جشن افتتاحیه فیلم سینمایی «رستاخیز» به معنای عزم جدی برای اكران این فیلم سینمایی بود؛ جشنی كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و به‌رغم اینكه قرار بود این برنامه بی‌حاشیه برگزار شود، باز هم دچار حواشی شد.

 اعتراف كارگردان به اشتباه


غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش از منتقدان فیلم سینمایی«رستاخیز» خواسته است تا برای دیدن این فیلم سینمایی صبوری داشته باشند. تا به حال بیشتر اعتراض‌های صورت گرفته به این فیلم مربوط به نسخه اولیه آن بود كه اكنون با 35 دقیقه اصلاح آماده اكران عموم شده است.

اولین اكران این فیلم سینمایی نیز شامگاه سه‌شنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس و در كنار نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم برگزار شد. در این مراسم كه جمعی از مدیران سینمایی كشور حضور داشتند بعد از حدود 10 دقیقه از شروع آغاز نمایش فیلم، اكران آن توسط مسئولان باغ موزه متوقف شد و حدود نیم ساعت رایزنی‌ها برای ادامه پخش فیلم به طول انجامید. نكته جالب توجه مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «رستاخیز» اعتراف احمدرضا درویش در جمع خبرنگاران به برخی اشتباهات صورت گرفته در این فیلم بود.

درویش به خبرنگاران درباره صحنه شهادت حضرت علی‌اصغر كه در نسخه اصلاحی حذف شده، گفت: ما در ارتباط با این مورد اشتباه كردیم و بابت آن نیز عذرخواهی كردم. آیا اشتباه وجود ندارد آن هم در هیچ گستره‌ای همانند این كار و به همین دلیل هم آن را اصلاح كردیم. این كارگردان درباره نشان داده چهره حضرت عباس كه یكی از موارد انتقادی به «رستاخیز» است نیز توضیح داد: درباره نمایش چهره حضرت عباس(ع) كه همواره یكی از موضوعات مطرح شده است باید بگویم در این زمینه نیز لحظه‌ای از نظرگاه مرجعیت خارج نشدیم اما در این مورد دیدگاه‌های مختلفی نیز وجود دارد. ما برای هر موضوعی به متخصص آن مراجعه می‌كنیم و طبیعی است كه در این خصوص هم به مراجع مراجعه كردیم.

دفاع حوزه هنری از فیلم

نكته جالب توجه در مورد مراسم افتتاحیه فیلم رستاخیز دفاع تمام‌قد رئیس حوزه هنری از این فیلم سینمایی است. حوزه هنری كه پخش‌كننده فیلم سینمایی رستاخیز به شمار می‌آید، سیاست حمایتی از این فیلم را در پیش گرفته و نشانه این حمایت، سخنان محسن مؤمنی‌شریف درباره فیلم رستاخیز است. وی كه در شب افتتاحیه این فیلم حضور داشت، گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز» مبین بلوغ و رشد سینمای ایران است. وی ادامه داد: فیلم «رستاخیز» در شرایطی نمایش داده می‌شود كه جهان اسلام را درگیر خشونت و جنگ كرده‌اند و حقیقت اسلام ناب محمدی در میان هیاهوی این جنگ‌ها كمرنگ شده است. در چنین شرایطی فیلم «رستاخیز» به خوبی به ریشه‌ها پرداخته است.

مؤمنی‌شریف درباره انتقاد‌ها نسبت به رستاخیز نیز گفت: اغلب نكاتی كه مورد اعتراض منتقدان قرار گرفته و باعث ایجاد حواشی برای این فیلم شده است، مربوط به نسخه اولیه فیلم «رستاخیز» است كه دو سال پیش در جشنواره فجر به نمایش درآمد. پس از حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر و دریافت برخی نظرات و پیشنهادها، احمدرضا درویش ۴۰ دقیقه از فیلم را كم كرد كه به نظر من حذف بخش‌هایی از فیلم به آن لطمه زده است.

 اصلاحات رستاخیز نظر مراجع را تأمین كرد  

از سوی دیگر حجت‌الاسلام احمد سالك، رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس نیز طی اظهارنظری درباره «رستاخیز» گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز» با وجود اصلاحیه‌های انجام شده نظر مراجع را تأمین كرده و دیگر مشكلی برای اكران ندارد. مشكل اكران «رستاخیز» حل شده، اما رویكرد كلی باید بر این محور باشد كه هنرمندان به نگارش فیلمنامه‌های مذهبی و فاخر كه منجر به هدایت جامعه می‌شوند، تشویق شوند و بنابراین نباید به گونه‌ای برخورد شود كه این قشر جرئت حركت به سمت سو‍ژه‌های تاریخی و مذهبی را از دست بدهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ایرادهای فیلم «رستاخیز» اصلاح شده و برخی از صحنه‌های شبهه‌دار دیگر نمایش داده نمی‌شود، افزود: در بحث‌های حاكمیتی فقط و فقط نظرات امام(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه است اما در مورد مسائل غیرحكومتی می‌توان نظرات دیگر افراد را هم شنید.


ویدیو مرتبط :
توصیه رسول ملاقلی پور برای کارگردان فیلم رستاخیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگردان جوان سینما سکته کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«محسن امیریوسفی» به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است

خبرگزاری فارس: حال «محسن امیریوسفی» کارگردان سینما که شب گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده، رو به بهبودی است.

خبرگزاری فارس: «محسن امیریوسفی» به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «محسن امیریوسفی» کارگردان سینما شب گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان طوس تهران بستری شده است.

همسر این کارگردان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار سینمایی فارس از بهبودی وضعیت «محسن امیریوسفی» خبر داد و گفت: ایشان یک مشکل در رگ‌های مغزی داشتند و خوشبختانه حال‌شان رو به بهبود است و الان چند رگ مغزی ایشان باز شده است و پزشکان روی این موضوع کار می‌کنند.

بنابراین گزارش، «محسن امیر یوسفی» متولد 1350 است که فیلم‌هایی چون «خواب تلخ» و «آتشکار» را در کارنامه‌ کاری‌اش دارد./فارس