اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی با «بان‌ کی‌ مون» دیدار کرد


حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان ملل با بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان دیدار کرد.

 خبرگزاری تسنیم: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان ملل با بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان دیدار کرد.

رئیس جمهوری کشورمان صبح روز گذشته به منظور سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.

روحانی طی روزهای حضور خود علاوه بر دیدارهای دیپلماتیک، با رسانه‌های مختلف خبری گفتگو و مصاحبه خواهد داشت.

رئیس جمهوری کشورمان روز گذشته و در چارچوب برنامه‌های خود نشستی را سردبیران و مسئولان رسانه‌های عمده آمریکایی داشت و به تشریح اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای بین‌المللی و منطقه‌ای آن پرداخت.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روحانی فردا صبح نیز با همتای فرانسوی خود دیدار خواهد داشت و در مورد روابط دوجانبه رایزنی خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
دیدار بان کی مون با آرمیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضیافت شام بان کی مون؛ محل دیدار روحانی و اوباما؟



رئیس جمهور آمریکا , دیدار روحانی و اوباما

ضیافت شام بان کی مون؛ محل دیدار روحانی و اوباما؟

دیمگیو گفت: با توجه به این برنامه کاری، اگر قرار باشد دیداری بین اوباما و روحانی رخ دهد، به احتمال زیادی، بواسطه ی بان کی مون خواهد بود. به نوشته ی المانیتور، همچنین شایعاتی مبنی بر هماهنگی دیداری بین وزارتی خارجه از جمله جان کری و محمد جواد ظریف توسط بان کی مون وجود دارد.

المانیتور نوشت: اگر اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم به دست دادن یا دیدار با رئیس جمهور ایران را در نیویوک داشته باشد، احتمال دارد که در هنگام حضور روحانی در ضیافت شام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در روز سه شنبه چنین اتفاقی بیافتد.

 سوزان دیمگیو معاون رئیس مطالعات سیاست جهان در جامعه اسیا گفت: افراد زیادی هستند که می توانند این دیدار را هماهنگ کنند.

وی افزود: بان کی مون روز سه شنبه ضیافت شامی ترتیب داده است. باتوجه به خدمات مدنی او، این ضیافت ایده ال است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که هیچ دیداری بین اوباما و روحانی در هفته اینده تنظیم نشده اما اوباما آماده ی تعامل است.

به گفته ی بن رودز معاون مشاور امنیت ملی اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر برنامه ای در جهت دیدار رو در رو با 4 رئیس جمهور در نیویورک دارد.

اوباما روز دوشنبه با جانان تان گودلاک رئیس جمهور نیجریه دیدار می کند و سپس در روز سه شنبه و پس از ایراد نطقش در سازمان ملل با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان دیدار خواهد داشت.

اوباما همچنین قرار است که دیداری شخصی با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل داشته باشد و پس از آن در ضیافت شام بان کی مون شرکت کند.

در نهایت، اوباما با محمود عباس رئیس جمهور فلسطین دیدار می کند.

دیمگیو گفت: با توجه به این برنامه کاری، اگر قرار باشد دیداری بین اوباما و روحانی رخ دهد، به احتمال زیادی، بواسطه ی بان کی مون خواهد بود.

به نوشته ی المانیتور، همچنین شایعاتی مبنی بر هماهنگی دیداری بین وزارتی خارجه از جمله جان کری و محمد جواد ظریف توسط بان کی مون وجود دارد./انتخاب