اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی اعتقادی به ۹ دی ندارد



اخبار ,اخبار سیاسی ,سخنان روحانی در نهم دی

 

اخبار سیاسی - تاجرنیا :
روحانی اعتقادی به ۹ دی ندارد

بنابراین آنچه در ۹ دی امسال رخ داد و صحبتهایی که آقای روحانی بیان کرد را من یک خطای تاکتیکی می‌دانم.

 باید بپذیریم که که بعد از ۸ سال تخریب و ناکارآمدی دولت قبل، دولت روحانی شرایطی سخت و دشواری پیش رو دارد. سختی‌ها و مشکلات معیشتی مردم باعث شد که دولت توجه خود را معطوف مسائل اقتصادی کند و ما که از طرفداران دولت هستیم این موضوع را درک می‌کنیم.

علی تاجرنیا در گفتگو با پویش اظهار داشت: آقای روحانی باید بداند که بزرگ‌ترین سرمایه دولت، سرمایه اجتماعی آن است. یعنی کسانی که با هدف رفع نیازهای سیاسی و اجتماعی به پای صندوق رای رفتند.

رییس جمهور باید توجه داشته باشد که درست است نیازهای معیشتی مردم اولویت دارد اما پاسخ به نیازهای سیاسی و اجتماعی افراد جامعه نیز مهم تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش اصولگرا‌ها برای نا‌کارآمد نشان دادن دولت بیان کرد: تمام سعی اصولگرایان با تمام ابزار قدرتی که در دست دارند، ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم و طرفداران دولت است. هدف اصلی این طیف جدا کردن این سرمایهٔ اجتماعی از دولت و تقابل این پایگاه اجتماعی با وعده‌های دولت است.

نماینده ششمین دوره مجلس ادامه داد: به هر حال در ۴ سال گذشته اتفاقاتی رخ داد که در پی آن موجی از دستگیری‌ها و بازداشت‌ها و همچنین حصرهای غیر قانونی صورت گرفت و آقای روحانی نیز می‌داند که این حصر‌ها و بازداشت‌ها غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: وظیفه رییس جمهور برآمده از رای مردم صیانت از قانون اساسی است. بنابراین این انتظار از دولت می‌رود که در این مورد نیز وارد عمل شود تا مسئله زندانیان سیاسی و حصر آقایان میرحسین موسوی و کروبی حل شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر آقای روحانی سعی کند این دو مقوله یعنی رفع نیازهای معیشتی و پاسخ به نیازهای سیاسی واجتماعی را باهم به پیش ببرد انشاءالله می‌توانیم هم شاهد هموار شدن مسائل اقتصادی باشیم و هم به زودی شاهد آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر آقایان موسوی و کروبی باشیم.

تاجرنیا با انتقاد از سخنان روحانی در نهم دی ماه اضافه کرد: معتقدم آقای روحانی در فضایی که از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود قرار گرفت و دچار یک خطای تاکتیکی شد زیرا ایشان به هر حال از لحاظ استراتژیک اعتقادی به ۹ دی ندارد.

 گا‌ها افراد در یک موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند و حرفهایی می‌زنند که شاید خطا باشد. هرچه پست این افراد مهم‌تر باشد صحبت‌های آن بیشتر شنیده می‌شود و واکنش‌های بیشتری هم در پی دارد. بنابراین آنچه در ۹ دی امسال رخ داد و صحبتهایی که آقای روحانی بیان کرد را من یک خطای تاکتیکی می‌دانم.

اخبار سیاسی - پویش

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های حسن روحانی درباره 9 دی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان روحانی درباره 9 دی



اخبار ,اخبار سیاسی ,هیأت دولت

اخبار سیاسی - رییس‌جمهور: بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست

رییس‌جمهور در جلسه عصر امروز هیات دولت، بصیرت را با توهین و افراطی‌گری سازگار ندانست و در عین حال لازمه بصیرت را تشخیص دقیق شرایط زمان و مصالح کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در این جلسه با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و با بیان اینکه ملت ایران در ایام محرم و صفر، علاقه و ارادت قلبی خود را به بهترین شکل نسبت به پیامبر و خاندان پاک او ابراز می دارند، گفت: درس بزرگ ما از مکتب پیامبر رحمت(ص) این است که لازمه گسترش پیام حق، نرمش و مهربانی با مردم و لازمه پیشرفت حکومت، احترام به رای و نظر مردم و مشورت با آنها است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امام حسن(ع)، با شجاعت و دوراندیشی تمام، با صلح خود که به راستی با شکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ بود، توانست آتش فتنه و اختلافات در میان امت اسلام را فرونشاند، افزود: حضرت امام حسن مجتبی(ع) که می دانست شهامت و شجاعت برای صلح، اگر بیش از جنگ و شهادت نباشد، کمتر از آن هم نیست، ملامت همه افراطیون را به جان خرید تا وحدت اهل قبله و اساس مکتب پیامبر(ص) را حراست نماید و با بیداری نسبت به خطر حمله دشمن خارجی، وحدت جامعه و اساس اسلام را حفاظت کند.

 

روحانی با اشاره به فرارسیدن روز ۹ دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت، گفت: مردم زمانیکه احساس کردند به باورها و ارزش های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.

 

رئیس جمهور با تاکید براینکه حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود، گفت: مردم برای حمایت از جناحی خاص به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت در آورد دلدادگی مردم ایران به عاشورا و ارزش‌های انسانی برآمده از آن بود، مردم با هدف دفاع از اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی به حرکت در آمدند، چون احساس کرده بودند به فرهنگ عاشورا اهانت شده و بیگانگان زمینه را برای مداخله مناسب یافته‌اند.

 

روحانی با تاکید براینکه بصیرت فقط برای یک روز خاص نیست بلکه همیشه باید برای ما روز بصیرت باشد، گفت: خوشبختانه با مدیریتی که رهبری انقلاب کردند، ملت ما بصیرت خود را با حضور حماسه‌ساز در انتخابات ۹۲ نشان دادند، وقتی رهبری با درایت بر جذب حداکثری تاکید کردند و حتی از کسانی که حکومت را هم قبول ندارند دعوت به شرکت در انتخابات کردند، مردم با بصیرت عمل کردند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست، لازمه بصیرت را تشخیص دقیق شرایط زمان و مصالح کشور دانست و افزود: امروز در شرایطی که ما در حال مذاکره جدی با قدرت‌های جهانی هستیم مصلحت کشور اقتضا می کند بالاترین درجه وحدت و انسجام ملی را نشان دهیم.

 

روحانی در ادامه افزود: دولت وظیفه خود می داند که مسئولیت قانونی خود در سیاست خارجی کشور را در راستای هدایت‌های رهبری با هوشیاری و کارآمدی ایفا کند و اطمینان دارد که مردم با بصیرت، با حمایت‌های همه جانبه خود، موفقیت کشور در این عرصه را هم تضمین خواهند کرد.

 

در ادامه جلسه امروز هیأت دولت، رییس دیوان محاسبات کشور پیشنهاداتی در خصوص تعامل هر چه بیشتر با دستگاههای اجرایی برای اقدامات پیشگیرانه و رعایت موازین قانونی در عملکرد دستگاههای دولتی به هیات وزیران ارائه کرد.

اخبار سیاسی - ایسنا