اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت هاشمی از رابطه‌ اش با رهبر انقلاب


آیت الله هاشمی رفسنجانی در این گفت و گو از رابطه خود با رهبر معظم انقلاب می گوید.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی در این گفت و گو از رابطه خود با رهبر معظم انقلاب می گوید.

پایگاه خبری «انتخاب» نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سال ها روابط و همکاری صمیمانه با حضرت آیت الله خامنه ای می افزاید: الان 60 سال است که با هم صمیمی؛ همکار؛ همسنگر و همراه هستیم و همیشه هم با رفاقت عمل کرده‌ایم و الان هم همان گونه است.

در ادامه خبر  آمده است:

می خواهم سئوالی در مورد روابط جنابعالی با رهبر معظم انقلاب بپرسم. لطفاً بفرمایید که این رابطه که سال‌ها پیش از انقلاب و پس از آن وجود داشته، اینک چگونه است؟

 آیت الله هاشمی: الان هم همان گونه است. زمانی من مسئولیت اجرایی داشتم که لازم بود در خیلی از تصمیمات با ایشان مشورت می کردم.

الان هم اینطور است؟


 آیت الله هاشمی: الان در مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه قانونی من و دیگر اعضا بر اساس قانون اساسی تعریف شده است.ایشان موضوعات را مشخص می‌کنند و ما روی آنها به عنوان مشاور سیاست می‌نویسیم و به ایشان می‌دهیم و نظر نهایی را ایشان می‌دهند. لذا نیاز به آن روابط فعال روزانه ‌نیست. ولی رفاقت ما برقرار است.

از طرفی ایشان رهبر هستند و اگر نظری داشته باشند و دستوری بدهند ؛ ما باید اجرا کنیم. این حالت باقی است و اصلاً مشکلی نداریم. بالاخره مجمع یکی از مراکز مهم کشور است و ایشان مرا در اینجا گذاشتند. معمولاً در این گونه نهادها رئیس؛ انتخابی است.

یعنی جمعی را می‌گذارند و خودشان انتخاب می‌کنند. ولی ایشان در همة احکام‌ که بعد از 5 سال می‌دهند؛ می‌گویند فلانی رئیس بماند.

 پس آن روابطی که قبلاًٌ اشاره کرده بودید «برادرانه است»؛ الحمدلله همچنان تداوم دارد؟


 آیت الله هاشمی: همینطور است و همیشه باید همین‌گونه باشد. از طرف من که اصلاً با ایشان معنا ندارد. ایشان مطاع است و ما هم باید پیروی کنیم.

 خیلی متشکرم از وقتی که برای گفت و گو با «انتخاب» گذاشتید.


آیت الله هاشمی: موفق باشید.


ویدیو مرتبط :
رابطه ایت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه امام و هاشمی به روایت رهبر انقلاب


رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی در جمع مردم خراسان در 15 خردادماه سال 69، به توصیف رابطه امام (ره) و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی در جمع مردم خراسان در 15 خردادماه سال 69، به توصیف رابطه امام (ره) و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

گزیده این بیانات در پی می‌آید:

* امروز بحمداللَّه در رأس دستگاه‌های اجرایی کشور، کسی است که امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بیشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظه‌ وفاتشان، نهایت اعتماد و اطمینان را به او داشتند ... ایشان کسی است که اینقدر مورد اعتماد امام بود، اینقدر به امام نزدیک بود، حرف‌های امام را بیشتر از آنها شنیده، درد دل‌های امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد. حالا عده‌ای همین‌طور حرف می‌زنند و اصلا نمی‌دانند که حرف دل امام چه بود!

مؤذن بانگ بی‌هنگام برداشت‌

نمی‌داند که چند از شب گذشته است‌

* چنین آدمی حالا در رأس امور ماست. من هم به امور واقفم و می‌بینم که در مملکت چه کار می‌شود. من آدم بی‌خبری نیستم. همه‌ این اوضاع اجرایی کشور را از نزدیک، هشت سال تجربه و لمس کرده‌ام. قبل از آن هم، از اول انقلاب در شورای انقلاب و دیگر جاها بوده‌ام. مگر ممکن است امروز کسی حتی به خاطرش بگذرد - چه برسد به عمل - که از آن جهت‌گیری و چارچوب ترسیم‌شده‌ انقلاب تخطی کند، که حالا یک عده دایه‌های مهربان‌تر از مادر، مرتب در اینجا و آنجا می‌نشینند و ذهن مردم را خراب می‌کنند؟!