اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی جدید از بهروز وثوقی و علی حاتمی


داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی به آشنایی خود با علی حاتمی و همکاری‌اش با بهروز وثوقی اشاره کرده است.

خبرآنلاین: داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی  به آشنایی خود با علی حاتمی و همکاری‌اش با بهروز وثوقی اشاره کرده است.

 داوود رشیدی در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به ایفای نقش در دو فیلم «کندو» و «فرار از تله» می‌گوید: «کندو» فیلم خوبی بود. «فرار از تله» هم اولین فیلم سینمایی من بود.

خاطرات بسیار خوبی از آن فیلم و همکاریم با دوستان عزیزم جلال مقدم و بهروز وثوقی دارم. بهروز خیلی سعی می‌کرد به بازی من کمک کند. دوستی خوب و حرفه‌ای با هم داشتیم. بازیگر خوبی بود.



همیشه قبل از فیلمبرداری آماده و ورزش‌کرده سر صحنه بود. در مورد «کندو» به نظرم بسیار فیلم خوبی بود. یاد فریدون گله زنده باشد. می‌خواست «کندو 2» را هم بسازد اما متاسفانه وقت نشد.

 وی همچنین درباره آشنایی خود با علی حاتمی اظهار می‌کند: علی حاتمی را از دانشکده هنر‌های دراماتیک، وقتی جوانی لاغراندام، بااستعداد و خونگرم بود می‌شناختم. بعد نمایش «حسن کچل» او را به روی صحنه بردم و بعد‌ها او برایم مثل یک برادر کوچک‌تر شد. با هم دوستان خوبی بودیم و دوستان خانوادگی شدیم و لیلی و لیلا با هم بزرگ شدند.

وی می‌افزاید: خیلی‌ها فکر می‌کردند چون من خارج از کشور درس خواندم نمی‌توانم در کارگردانی نمایش «حسن کچل» که صد در صد ایرانی و با شعر و آهنگ‌های عامیانه بود موفق باشم اما کار خوبی شد که در تالار 25 شهریور آن زمان سنگلج فعلی اجرا کردیم، خیلی هم موفق بود. یاد پرویز فنی‌زاده، اسماعیل داورفر، یدالله شیراندامی و دیگران گرامی باد.

داوود رشیدی همچنین "مهم‌ترین ویژگی آثار علی حاتمی" را این‌گونه توصیف می‌کند: ویژگی حاتمی اول ایرانی بودن بود؛ به‌خصوص در آن سال‌ها که سینما و تلویزیون به نوعی یک کالای وارداتی بود. او سبک ایرانی خاص خودش را داشت و به این دلیل آثارش ماندگار شد. او در کنار نبوغ ذاتی خود وسواس و دقت عجیبی داشت.

در آثارش تاکید داشت که تمام وسائل صحنه متعلق به زمانی باشد که قصه در آن زمان روایت می‌شود؛ حتی وسائلی که شاید درست هم در کادر دیده نشود. یکی از دلایلی که کارهایی مثل «هزار دستان» را درخشان و ماندگار می‌کند این است که بازیگران و عوامل درست در کنار هم چیده می‌شوند. این اتفاقات در آثار هنری اهمیت زیادی دارد.


وی می‌گوید: اگر امکانات حال حاضر برای فیلمسازی مثل علی حاتمی فراهم می‌شد، قطعا شهرت جهانی پیدا می‌کرد. الان ارتباطات جهانی خیلی زیاد شده. حیف شد که علی حاتمی زود از بین ما رفت.


ویدیو مرتبط :
بهروز وثوقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت و گو با لیلا حاتمی و علی مصفا (2)


اکران شدن فیلمی با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا همیشه یک اتفاق جذاب برای سینمای ایران است.