اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی از آخرین ساعات‌ حیات «حبیب الله»


فرزند حبیب‌الله عسگراولادی تصریح کرد :مرحوم عسگراولادی همواره به دوستان خود صبر و استقامت را توصیه می‌کردند.

خبرگزاری ایسنا: فرزند حبیب‌الله عسگراولادی تصریح کرد :مرحوم عسگراولادی همواره به دوستان خود صبر و استقامت را توصیه می‌کردند.

علیرضا عسگراولادی نیز در جمع خبرنگاران به بیان جزییاتی از آخرین ساعات حیات پدرش پرداخت و گفت: ما دیشب نزد ایشان بودیم حالشان بد بود. دکترها به ما گفتند که علی‌رغم تلاش‌هایشان کاری نمی‌توانند انجام دهند. ایشان از دیشب در بیهوشی قرار داشتند که متاسفانه صبح امروز به ما اعلام کردند که به دلیل حمله قلبی فوت شده‌اند.

وی با بیان این‌که من این مصیبت را به رهبری و ملت اسلامی تسلیت می‌گویم، ادامه داد: ایشان همواره خود را خادم ملت می‌دانست و همواره در صف اول انقلاب قرار داشت.

فرزند مرحوم عسگراولادی در ادامه به بیان خاطراتی از پدرش پرداخت و گفت: اهل مشورت بودن یکی از ویژگی‌های بارزی بود که ایشان داشتند، ایشان همواره بهترین روش را انتخاب می‌کردند و در مسائل مختلف "به امرهم شوری" را رعایت می‌کردند.

فرزند مرحوم عسگراولادی یکی دیگر از ویژگی‌های پدرش را ذوب در ولایت بودن عنوان و خاطرنشان کرد: تمام دوستان و دشمنان پدرم بر این ویژگی صحه گذاشتند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پدرتان وصیتی از خود به جای گذاشته‌اند‌، گفت: ایشان همواره می‌فرمودند روزی که ما می‌آییم باید فکر کنیم که روز دیگر از دنیا می‌رویم. ایشان همیشه آماده رفتنن بودند و تلاش داشتند درکارهایی که انجام می‌دهند هیچ اشتباهی صورت نگیرد ایشان همواره به دوستان خود صبر و استقامت را توصیه می‌کردند.


ویدیو مرتبط :
‫مصاحبه با حبیب‌الله کاسه‌ساز در آخرین روزهای حیات تی وی پلاس اولین مجله ویدیویی ایران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی از آخرین روزهای حیات آیت الله


سرپرست تیم معالج حضرت آیت الله مهدوی کنی، وضعیت بیماری ،آخرین لحظه های زندگی وتلاش های صادقانه تیم پزشکی وعلت اصلی مرگ ایشان راتشریح کرد.

خبرآنلاین: سرپرست تیم معالج حضرت آیت الله مهدوی کنی، وضعیت بیماری ،آخرین لحظه های زندگی وتلاش های صادقانه تیم پزشکی وعلت اصلی مرگ ایشان راتشریح کرد.

درپی درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری؛ علی اكبر ولایتی امروز در حاشیه جلسه انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی تهران که در بیمارستان عرفان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران اسلامی و بیت معزز آن مرحوم، گفت: بیماری آیت الله مهدوی كنی از 14 خرداد آغاز و به حدود 4 ماه و نیم طول كشید.‌ ایشان روزحادثه ، پس از سكته قلبی درمنزل به نزدیكترین بیمارستان محل اقامت (بیمارستان بهمن) منتقل شدند.

مشاور رهبرمعظم انقلاب ادامه داد: بلافاصله پس از انتقال ایشان به بیمارستان، قلبشان با ماسا‍‍‌‍‍‍ژ و شوك الكتریكی و با تلاش تیم پزشكی به كار افتاد. اما با توجه به این كه مدت نسبتأ طولانی سلول های مغز از اكسی‍‍ژن محروم شده بودند به بخش قشر خاكستری مغز صدمات جبران ناپذیری وارد شد به گونه ای كه تا حدود زیادی این قسمت ها از بین رفت.

رئیس مركز تحقیقات استرات‍یك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از گذشت چند هفته با درخواست خانواده مرحوم آیت الله مهدوی كنی بنده مأمور شدم تا مسوولیت گروه درمان ایشان را بر عهده بگیرم؛‌همچنین از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأكید شد كه من و همكاران هر كمك وتلاش مورد نیاز را در راستای بهبودی ایشان نیز انجام دهیم.

ولایتی گفت: به همین خاطراز بیمارستان مسیح دانشوری، متخصصین درجه بالای آی سی یو،‌ریه و قلب برای ایشان تعیین شدند. همچنین متخصصین جراحی، داخلی، اعصاب؛‌متخصصین فیزیوتراپی،‌متخصصین كلیه و‌ متخصصین طب سنتی به سرپرستی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و پرستاران با تجربه نیزبربالین ایشان حاضرشدند.

وی با اشاره به این كه فوق تخصص های متبحر بیهوشی نیزبه عنوان كشیك به خدمت مشغول بودند؛‌ گفت: دقیقه ای نبود كه یك پزشك متخصص بیهوشی یا ریه كه دوره فوق تخصصی آی سی یو را گذرانده باشند بالای سر ایشان نباشند.

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك یادآور شد: همچنین اساتید ما كه قول همكاری داده بودند در نهایت اخلاص و با حداكثر توان،بدون هیچ گونه چشمداشت مالی در امر بهبود ایشان فعال بودند.

وی ادامه داد: هیچ یك از اساتید آی سی یو،‌قلب؛‌ریه؛ جراحی اعصاب و داخلی اعصاب طی دوران درمان ایشان وجهی دریافت نكردند؛‌ البته برخی هزینه های جانبی مربوط به پرستاری یا برخی از كشیك ها پرداخت می شد.

ولایتی گفت: جمع پزشكان متخصص و فوق تخصص و طب سنتی كه در این رابطه همكاری می كردند گاهی و یا دائمأ 20 نفر بودند.

وی با بیان این كه مرحوم آیت الله مهدوی كنی درمدت بستری چند بار تا آستانه مرگ پیش رفته بودند، گفت: حداقل 3 بار ریه ایشان عفونت كرد؛‌البته اگر ایشان به هوش می آمدند به دلیل صدمات مغزی دچار تشنج می شدند. از این رو به اجبار تحت نظر متخصصین بیهوشی و جراحان داخلی اعصاب ایشان را در حالت خواب نگه می داشتیم. قدرت برون دهی قلب باید 50 درصد باشد در حالی كه برای ایشان به اندازه یك سوم حداقل ظرفیت لازم كار می كرد و قدرت برون دهی قلب ایشان قبل از حادثه هم 10 تا 15 درصد بود ودر واقع قلب ضعیفی داشتند.

ولایتی با اشاره به این كه دوره درمان مرحوم آیت الله مهدوی كنی دشوار بود وتیم پزشكی، خانواده و اطرافیان شان نیزبسیار زحمت كشیدند؛ گفت: دكتر نوحی- رئیس بیمارستان قلب وهمچنین رئیس هیئت مدیره بیمارستان بهمن نیز زحمات زیادی كشیدند، هر كسی برای هر كاری كه ارجاع می شد با جان و دل كار میكرد.

وی علت مرگ آیت الله مهدوی كنی را اختلال ریتم بطنی قلب اعلام و تأكید كرد: در واقع صبح روز دوشنبه و به دنبال عارضه قلبی و پس از حدود 2 ساعت تلاش بی وقفه رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری؛، رئیس آی سی یو و متخصصین ریه بیمارستان شهید رجایی، ایشان دراوج اندوه همگان دار فانی راوداع گفت.