اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روانشناس قلابی 3 کتاب چاپ کرد


این مقام پلیس تصریح کرد: این مجرم در سایت خود در نقش دکتر روانشناس نسبت به تبلیغ در خصوص مشاوره روانشناسی در خانه، برگزاری جلسات و همایش‌های علمی و سخنرانی در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اقدام می‌کرد.

خبرگزاری ایسنا:‌ دکتر قلابی، سه کتاب تخصصی نوشت و چاپ کرد. رئیس پلیس البرز با اعلام این خبر گفت: در پی شکایتی در فردیس مبنی بر اغفال زنی از سوی یک دکتر روانشناس پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سردار بخشعلی کامرانی صالح اظهار کرد: پس از تحقیقات ابتدایی مشخص شد که این زن از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی از شخصی که خود را دکتر روانشناس معرفی کرده با واریز پول نقد به حساب وی خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده در حالی که پس از چندین نوبت ارائه خدمات مشاوره زن جوان پی به کلاهبردار بودن این پزشک می‌برد. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله اکیپی از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات تکمیلی را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به اظهارات زن جوان و اینکه دکتر روانشناس با راه‌اندازی سایت شخصی در فضای مجازی اقدام به معرفی خود به عنوان دکتر روانشناس کرده است، تحقیقات در خصوص شناسایی این سایت آغاز شد و پس از چندین شبانه‌روز تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی گسترده سرانجام سایت اینترنتی و محل زندگی دکتر قلابی در ملارد شناسایی شد.

این مقام پلیس تصریح کرد: این مجرم در سایت خود در نقش دکتر روانشناس نسبت به تبلیغ در خصوص مشاوره روانشناسی در خانه، برگزاری جلسات و همایش‌های علمی و سخنرانی در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اقدام می‌کرد.

وی افزود: پس از بررسی‌های ویژه از کانون روانشناسی و دانشگاه علوم پزشکی و تأیید تقلبی بودن مدرک دکترای وی، مأموران پلیس آگاهی فردیس با دستور قضایی به شهرستان ملارد اعزام و در مراجعه به منزل وی در بازرسی از آنجا تعدادی مدارک و اوراق تقلبی مانند کارت ویزیت تحت عنوان دکتر روانشناس، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دارای بورد تخصصی از کشورهای اروپایی، چندین عدد لوح تقدیر از مقامات برجسته دولتی و علمی، سه جلد کتاب با موضوعات روانشناسی تألیف این مرد، تعدادی مُهر جعلی از کانون روانشناسی و مشاوره و سایر ارگان‌های دولتی کشف کردند.

کامرانی صالح در ادامه گفت: این مجرم پس از انتقال به پلیس آگاهی شهر فردیس در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت که با داشتن مدرک سیکل به مدت 7 سال است که با برچسب مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

فرمانده پلیس استان البرز در پایان اظهار کرد: با توجه به احتمال کلاهبرداری این مرد از طعمه‌های زیادی که به این شیوه یا توسط این شخص مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، شهروندان می‌توانند جهت پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهر فردیس واقع در خیابان دکتر اهری مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
کشف دروغ و تدلیس شبکه وهابی کلمه این قسمت : رادمهر قلابی با کتاب قلابی تر از خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکلیف 500 کتاب‌ غیرقابل چاپ در دولت قبل روشن شد



اخبار,اخبا فرهنگی,ممیز کتاب

 

 اخبار فرهنگی - تکلیف 500 کتاب‌ غیرقابل چاپ در دولت قبل روشن شد

رییس اداره کتاب می گوید: تاکنون 500 کتاب غیرقابل چاپ در دوره‌ قبل، تعیین تکلیف شده‌اند.

باوجود گلایه‌های نویسندگان و مترجمان درباره‌ زمان طولانی انتظار برای دریافت مجوز کتاب‌هایشان، مدیر اداره‌ کتاب، علی شجاعی صائین معتقد است: سرعت بررسی کتاب‌ها نسبت به قبل بهتر شده است. گزیده ای از گفتگوی رییس اداره کتاب با ایلنا را در ادامه می خوانید:

-  بیشتر گله‌ها و شکایات دوستان نویسنده و مترجم این است که کتاب‌هایشان چندین سال است در ارشاد بلاتکلیف است. مسلما این گلایه‌ها به مسئولین قبلی برمی‌گردد، اما در این چندماه که من مسئول اداره‌ کتاب شده‌ام؛ یعنی از اول بهمن‌ماه 92 تکلیف کتاب‌ها به طور میانگین بین 25 تا سی روز بعد از درخواست مشخص می‌شود.

- این مسئله درباره‌ی کتاب‌هایی است که تازه ثبت می‌شوند. درمورد کتاب‌هایی که سالهای پیش ثبت شده‌اند و پرونده‌ی آنها همچنان مفتوح است باید ناشر یا صاحب اثر درخواست جدیدی برای بررسی کتابش بدهد و شاید برخی از این دوستان که گله‌مند هستند هنوز درخواستی نداده‌اند و از این رو است که برای آثارشان تعین تکلیف نشده.

- این مسئله درباره‌ی کتاب‌های ممنوع‌الچاپ نیز صدق می‌کند و بررسی آنها منوط به درخواست ناشر یا صاحب اثر است. تاکنون 500 کتاب که در دولت قبل غیرقابل چاپ اعلام شده‌اند، بنا به درخواست ناشران‌شان در چرخه‌ بررسی دوباره قرار گرفته‌اند و حدود نیمی از آنها هم تعیین تکلیف شده‌اند.

- (در پاسخ به این که چرا برخی از نویسندگان می‌گویند چندین ماه است برای کتاب‌هایشان درخواست مجوز کرده‌اند ولی هنوز پاسخ روشنی نگرفته‌اند): امکان ندارد. چنین مواردی اگر هم باشند بسیار کم شمارند. ممکن است ناشر بعداز مدت مقرر برای پیگیری رجوع نکرده باشد اما حتما کتاب‌هایشان تکلیفشان مشخص شده است.

- تکلیف کتاب‌ها طی مدتی که گفتم حتما مشخص می‌شود. برخی اوقات کتاب‌هایی اصلاحیه‌ می‌خورند و گاهی هم ممکن است مجوز نگیرند ولی اینکه کتابی بلاتکلیف مانده اصلا درست نیست. دوستان ما در اداره‌ کتاب بعد از اینکه دوستان ناشر و مولف اصلاحیه‌های گفته شده را اعمال کردند ظرف سه یا چهار روز مجوز نشر آن را صادر می‌کنند.

- دوستان می‌توانند از طریق امکانات الکترونیک هم پیگیر کتب‌هایشان باشند. در این سامانه ناشران می‌توانند کتاب‌هایشان را ثبت کنند و بعد هم صدور مجوز آنها را پیگیری کنند. این امکانات الکترونیک اگر چه گلایه‌هایی را هم به دنبال داشته اما به‌طور کلی مورد قبول ناشران قرار گرفته و میانگین رضایت‌ها نسبت به آن از میانگین گلایه‌ها بیشتر بوده است.

- (در پاسخ به این سوال که چرا ناشران مجبورند برای تک تک کتاب‌هایشان جداگانه درخواست بدهند): زیرا باید هر کتاب جداگانه ثبت شود که در مراحل بعدی پیگیری مجوز آن ممکن باشد. به هرحال برای سهولت کار ناشران، ما به تدریج برنامه‌هایی را انجام خواهیم داد تا مراحل ثبت و پیگیری راحت‌تر پیش برود و کار ناشران هم سریع‌تر به نتیجه برسد.
 اخبار فرهنگی - ایلنا