اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی در سیما: چرا حرف‌هایم را سانسور می‌کنید؟



انتخابات,اخبار انتخابات

نگاه الان دولت نگاه پادگانی رضاخانی است

رضایی در سیما: چرا حرف‌هایم را سانسور می‌کنید؟

محسن رضایی گفت: یک سایتی میخواست به من توهین کند اما به عشایر ایرانی توهین کرد. یک سایت دیگر آمد دفاع کرد از اقوام ایرانی. حالا آمدند آن سایتی که از عشایر دفاع کرده را فیلتر کرده اند و آن یکی را باز گذاشتند. چرا اینکار را می‌کنند؟ رضایی در سیما: چرا حرف‌هایم را سانسور می‌کنید؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری كه اخیرا وضعیتش در نظرسنجی‌ها از دیگر كاندیداهای اصولگرا بهتر شده است، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با ذکر "یا اباالفضل" صحبت‌های خود را آغاز کرد و به گله‌ای از صدا و سیما پرداخت و گفت: آقایان در نوبت قبل، بخش‌هایی از صحبت‌های من را سانسور کردند. 

البته من تابع قانون هستم و یکی از دلایلی که به صحنه آمدم این است که قانون‌شکنی را در کشور کنار بگذاریم، اما این درست نبود که بعدا بگویند سانسور حرف‌های من به خاطر مسائل امنیتی بوده است. وی با بیان اینکه "چرا مردم را محرم خود نمی‌دانیم؟" گفت: مگر انقلاب به دست همین مردم پیروز نشد؟ یکی از دلایلی که برای حل آن به صحنه آمده‌ام بازتعریف رابطه دولت و مردم است.

رضایی، انگیزه دیگر حضور خود در صحنه انتخابات را این‌طور توضیح داد که "در کشور ما پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته و ایران تبدیل به قدرت بزرگی در منطقه شده است اما سرنوشت گوشت و مرغ و کره و روغن خوب نیست".

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "اگر ملت‌ها را به پرنده‌ای با دو بال تشبیه کنیم که یک بال آن سیاست و امنیت و بال دیگر زندگی و اقتصاد است"، گفت: در جمهوری اسلامی بال سیاست و امنیت بزرگ شده است اما بال زندگی و اقتصاد کوچک مانده است و من آمده‌ام تا این عدم توازن را حل کنم. البته از دیگر انگیزه‌های من برای حضور در صحنه، استفاده مناسب از اهرم‌های موجود در حوزه سیاست خارجی و البته مساله تحریم‌های اقتصادی است.

رضایی با بیان اینکه "به خاطر احساس خطر و احساس عقب‌ماندگی در کشور به صحنه آمده‌ام"، افزود: از بین ۳۰ انتخاباتی که در جمهوری اسلامی انجام شده است، من فقط دو بار به صحنه آمده‌ام. پس همیشه این‌طور نبوده که بخواهم وارد سیاست شوم. بنابراین باید بگویم همیشه به دنبال رفع خطر هستم و چهار انگیزه من، اصلاح رابطه دولت و مردم، برطرف کردن عدم توازن اقتصاد و زندگی با امنیت و سیاست، استفاده از اهرم و پتانسیل‌ها در روابط خارجی و مساله تحریم‌های اقتصادی بوده است. این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه "باید کاری کرد تا همه مردم به صحنه بیایند"، خاطرنشان کرد: باید برای مسیر حرکت خود برنامه داشته باشیم و من این برنامه‌ها را طراحی کرده‌ام که در سایت "ویکی‌رضایی" که به ۳۰ هزار صفحه رسیده است و از طریق آن می‌توانم از نظرات نخبگان و اقشار جامعه بهره‌مند شوم، ارائه کرده‌ام و در حوزه سیاست خارجی نیز طرح‌ها و ایده‌هایی دارم.

* من مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت بودم و جزو دانشجوهای برتر بودم. بعد از جنگ اقتصاد خواندم با اینکه علاقه‌ام مکانیک بود. اما احساس کردم برای اینکه کمک به مردم بکنم باید اقتصاد بخوانم.

* در جنگ سه بار نزدیک بود اسیر بشوم. می‌خواستم مطمئن شوم و بعد فرمان بدهم. اگر از مسئله‌ای مطمئن نمی‌شدم دستور نمی‌دادم.

* خوشحالم که در سال ۸۸ توانستم بیایم و ایده‌هایم را بگویم و هشدارهایی دادم اما به هشدارهایم توجه نشد. آنجا از بیکاری و شاخ فلاکت و ... صحبت کردم.* حرف‌هایی که من میزنم کاملا کارشناسی شده است. ساعتها در مجمع تشخیص مصلحت، با کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها و حتی حوزه علمیه در این باره صحبت کردیم. لذا پشتوانه کارشناسی برنامه‌های من بسیار قوی است. چون خودم اقتصاددان هستم کاملا می‌دانم چه اتفاقی افتاده. آنچه در دست دارم این نیست که فقط چند تا مشاور به من داده باشند.

* قدرت تعامل و اقناع کردن بنده بالاست. هیچگاه درگیری ایجاد نکردم، هرچند انتقاداتی داشته‌ام.

* دولت فراگیر از همه اقوام و همه گروه‌ها ایجاد می‌کنم. برای من مهم نیست افراد از کدام جناح هستند. علت اینکه در ائتلاف‌ها نرفتم به خاطر این بود که نمی‌خواستم به هیچکس الا ملت ایران تعهدی بدهم.

* از ۱۷-۱۸ سالگی که به زندان افتادم تا الان بحران‌های زیادی پشت سر گذاشته‌ام. سبک مدیریتی ام گلوله‌های برفی است. افراد را جذب می‌کنم.

* تا به حال خاطره‌ای از جنگ مکتوب نکردم چرا که در مقابل فرماندهان عزیز شرمنده هستم و نمی‌خواهم بگویم چه نقشی در جنگ داشتم.

* در جامعه ما ده‌ها حسین خرازی و باکری‌ها وجود دارند. با سبک گلوله‌های برفی دوباره جوان‌های ایران را راه می‌ندازم و به دشمنان نشان می‌دهیم که ایران در اقتصاد هم شکست ناپذیر است.

* من رابطه جدیدی بین دولت و مردم برقرار کرده و نگاه دولتمردان به مردم را عوض می کنم. الان نگاه سیاسی امنیتی است که من میخواهم نگاه به اقوام و استانها و ... را به فرهنگی اجتماعی تغییر دهم.

* نگاه الان دولت نگاه پادگانی رضاخانی است و من آن را عوض می کنم.

* هر حرفی میزنم مسئولیتش را به عهده میگیرم. اگر نتوانستم عذرخواهی می کنم و اگر لازم باشد کنار می کشم و وقت مردم را هدر نمی‌دهم.

* یک سایتی میخواست به من توهین کند اما به عشایر ایرانی توهین کرد. یک سایت دیگر آمد دفاع کرد از اقوام ایرانی. حالا آمدند آن سایتی که از عشایر دفاع کرده را فیلتر کرده اند و آن یکی را باز گذاشتند. چرا اینکار را می‌کنند؟

* به شدت قانونگرایی را تقویت می‌کنم. هم در بعد مشارکت و هم در بعد اعتراض. قبول نمی کنم که مردم در انتخابات باشند اما اعتراض و انتقاد نداشته باشند. من سال ۸۸ نرفتم کف خیابان. از طریق شورای نگهبان پیگیری کردم. اعتراض‌ها و نقدها باید قانونی باشد. از کسانی که صلاحیتشان احراز نشد اما به قانون تمکین کردند تشکر می‌کنم.

محسن رضایی گفت: یک سایتی میخواست به من توهین کند اما به عشایر ایرانی توهین کرد. یک سایت دیگر آمد دفاع کرد از اقوام ایرانی. حالا آمدند آن سایتی که از عشایر دفاع کرده را فیلتر کرده اند و آن یکی را باز گذاشتند. چرا اینکار را می‌کنند؟رضایی در سیما: چرا حرف‌هایم را سانسور می‌کنید؟

غرضی در مسجد نارمک: آمده‌ام غفلت‌ها را برطرف کنم

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید فضای جامعه را باز کرد و کار را به دست مردم سپرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد غرضی در جمع نمازگزاران مسجد احمدی نارمک، با بیان این‌که «خداوند به حضرت موسی فرمود که به میدان بیا. در آن صورت هرچه مشکل و گرفتاری داری از بین خواهد رفت» خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) نیز این‌گونه عمل کردند، ایشان به میدان آمدند و سلطه اروپایی و آمریکایی را از بین بردند.

وی یادآور شد:‌ در دوران انقلاب شعار نه شرقی، نه غربی از زبان مردم صادر شد، این شعار در هیچ اطلاعیه‌ای نیامده بود، بلکه مردم این شعار را از آسمان‌ها گرفتند و به زمین آوردند. من نیز خدا را شاکرم و افتخار می‌کنم که شعارم همان شعار دوران انقلاب یعنی جمهوری اسلامی است. شعار من بر همان اساس است، معتقدم که در این 34 سال هم از جمهوریت و هم از اسلامیت انقلاب غفلت شده است؛ گرچه این غفلت به معنای نفی موضوع نیست، ولی من آمده‌ام که این غفلت‌ها را برطرف کنم.

وی با بیان این‌که «پایه و اساس جمهوریت، رای مردم است» گفت: می‌خواهم بگویم که باید فضای جامعه را باز کرد و کار را به دست مردم سپرد؛ از اول انقلاب تاکنون بیش از 10 استاندار در هر سال عوض شده است، یعنی به طور متوسط هر کدام از استانداران 2 و نیم سال بیشتر عمر نداشتند و این در حالی است که اگر فردی به مدت 2 سال در یک محله زندگی کند، هرگز نمی‌تواند همه‌ ابعاد محله را پیدا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برای توسعه جمهوریت انقلاب اسلامی انتخاب استانداران را به رای مردم می‌گذارم. می‌گویم مردم خودشان باید استانداران را انتخاب کنند و در این صورت به آن استاندار حکمی می‌دهم که دیگر تا پایان مدت ریاستم کسی نتواند او را عوض کند؛ برای او یک شرط بیشتر ندارم چنانچه آن استاندار ذهنیت تجزیه‌طلبی داشته باشد او را برکنار می‌کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که «در گذشته ما در تهران کارتن‌خواب نداشتیم» خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که امروز در تهران شاهد کارتن خواب‌ها هستیم این است که عده‌ای از جوانان از سایر استان‌ها به امید تامین معاش خود به تهران می‌آیند، این جوانان پس از این‌که نمی‌توانند از عهده‌ تامین زندگی خود بربیایند به ناچار کارتن خواب می‌شوند و این در حالی است که اگر استان‌ها آباد باشد دیگر این اتفاقات نمی‌افتد و این جوانان در شهر خود باقی می‌مانند. من آرزو دارم ظرف 100 سال آینده مرکز همه‌ استان‌ها مثل تهران باشد.

وی با بیان این‌که «می‌خواهم تهران را به 6 استان تبدیل کنم» ادامه داد: امروزه اکثر مردم تهران نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی نمی‌شناسند و این در شرایطی است که این نمایندگان نیز در شهری که بیش از ده میلیون جمعیت دارد فقط با 50 هزار رای به مجلس راه پیدا می‌کنند که در این صورت جمهوریت شکل نمی‌گیرد.

غرضی با بیان این‌که «یک نماینده مجلس باید حداقل 500 هزار رای در تهران داشته باشد» خاطرنشان کرد:‌ نمایندگان مجلس باید پایگاهی اجتماعی داشته باشند و کسی که می‌خواهد به مجلس وارد شود باید حداقل رای ممکن یعنی بیش از 500 هزار رای را داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که «دولت نیز باید یک پایگاه اجتماعی داشته باشد» میزان رای مردم ایران به جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: این جمهوریت به قدری عظیم و پرقدرت بود که سال‌های زیادی کشورهای خارجی از آن ترس داشتند. کشور با رای مردم پراقتدار باقی مانده است و آن‌هایی که رای مردم را بی‌اعتبار می‌دانند، هیچ شناختی از حکومت و دولت ندارند آن‌ها نمی‌دانند که اگر دولتی پایگاه اجتماعی نداشته باشد نمی‌تواند اعمال قدرت کند، آن‌ها نمی‌دانند که اگر حرفی زده می‌شود مردم باید آن را تایید کنند.

وی با بیان این‌که «در 34 سال پس از انقلاب برای توسعه اسلامیت انقلاب اسلامی، کارهای زیادی انجام شده است» گفت: همان‌طور که در جمهوریت غفلت صورت گرفته است در اسلامیت نیز با غفلت مواجه شده‌ایم و باید جلوی این قسمت را بگیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: یکی از غفلت‌هایی که در توسعه اسلامیت انجام گرفته این است که دولت‌ها بیشتر از درآمدشان هزینه کردند و تورم را به وجود آوردند. وقتی دولت‌ها بیش از درآمدشان هزینه کنند اسکناس‌شان سست می‌شود. در این صورت قیمت اجناس بالا می‌رود.

وی با بیان این‌که «باید با تورم مبارزه کرد» گفت: دولت‌هایی که بعد از انقلاب روی کار آمدند قانونی بوده‌اند، ولی اسلامی نبودند؛ چراکه دست آن‌ها همواره در جیب فقرا بوده است و دست دولتی که در جیب فقرا باشد را باید قطع کرد.

وی خاطرنشان کرد: از من می‌پرسند که چرا تاکنون نیامدی و تا الان کجا بودی؟ من به آن‌ها پاسخ دادم تاکنون حرف هایم هیچ شنونده‌ای نداشت ولی امروز حرفهایم شنونده دارد. من می‌گویم که تورم پوست مردم را کنده است، من با شعار ضدتورم آمدم و اگر مردم به من رای دهند، این شعار را تحقق می‌بخشم من می‌توانم کشور را بدون تورم و یا با تورم کم اداره کنم.

غرضی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای قشر ضعیف جامعه دارید؟ گفت: من تفسیرم از تورم این است که تورم جیب 90 درصد مردم را به نفع 10 درصد دیگر خالی می‌کنیم. و آن 10 درصد نیز با رانت‌خواری ثروتمند می‌شوند و این همان تورم است. معتقدم اگر ملت بدانند که تورم ریشه زندگی‌شان را سست کرده است، حتما با دولتی موافقت می‌کنند که تورم را پایین می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جوانان دارید؟ اظهار کرد: اولین نیازی که جوانان دارند اشتغال است و اشتغال زمانی ایجاد می‌شود که در کشور تولید سامان پیدا کند. تولید نیز به واسطه وجود تورم هیچ‌گاه سامان نمی‌یابد. معتقدم دولت ضدتورم تولید را فعال می‌کند و هنگامی که تولید فعال شد برای جوانان نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که« دوگروه از افراد جامعه مواد مخدر مصرف می‌کنند» خاطرنشان کرد: فقرا و ثروتمندان این دو گروه را تشکیل می‌دهند. فقرا به دلیل بیکاری، به اعتیاد رو می‌آورند و اغنیاء نیز با ثروتی که از رانت و ربا به سمت اعتیاد می‌روند. معتقدم اگر دولت ضدتورم روی کار بیاید هم مشکل اشتغال را برطرف می‌کند و هم مانع ثروت‌اندونزی سودجویان می‌شود. در این صورت مشکل اعتیاد جامعه نیز برطرف خواهد شد.

بهارنیوز/ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
حرف های مردم با محسن رضایی که صدا و سیما سانسور کرد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضرغامی: سانسور حرف رضایی به نفعش بود


آن موضوع کلمه‌ای بود که بیشتر جنبه‌ی امنیتی و ملی داشت که به نفع خود آن نامزد بود که آن کلمه گفته نشود و به آن نامزد هم کمک بسیاری شد. قومیت‌ها در کشور جایگاه بسیار بالایی دارند چرا ما می‌خواهیم بگوییم بین آنها تبعیض وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا:  رییس سازمان صداوسیما گفت: ما از نامزدها می‌خواهیم که خودشان را برای مناظره‌ها آماده کنند چرا که سوالات دقیقی از نامزدها خواهیم پرسید.

سید عزت‌ الله ضرغامی پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی‌آوری کاندیداها چیست؟ گفت: باید ببینیم خداوند دل‌های مردم را به سمت چه کسی هدایت می‌کند.

وی درباره‌ نظر کاندیداها درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما، گفت: آن طور که خود نامزدها گفته‌اند رضایت داشته‌اند و معتقدند نظم و همکاری با آنها وجود داشته، ما هم از آنها راضی هستیم و تا اینجای کار بسیار خوب جلو رفته‌ایم.

خبرنگاری درباره‌ مباحثی که حسن روحانی در تلویزیون مطرح کرده و انتقاداتش به صداوسیما پرسید، که ضرغامی با بیان اینکه همه از ما انتقاد می‌کنند، گفت: سانسور معنایی ندارد. در همین راستا کمیته تبلیغات قانونی وجود دارد که ربطی به صدا و سیما ندارد این کمیته متشکل از نمایندگانی از شورای نگهبان، دادستانی، وزارت کشور و شورای عالی نظارت بر صداوسیما شکل گرفته است که اعضای آن شامگاه گذشته تا ساعت 12 برنامه‌ها را با سعه‌ی صدر دیدند و دنبال می‌کردند.

سانسور برنامه محسن رضایی به نفع خودش بود

وی درباره‌ی سانسور بخشی از برنامه‌ی محسن رضایی، گفت: آن موضوع کلمه‌ای بود که بیشتر جنبه‌ی امنیتی و ملی داشت که به نفع خود آن نامزد بود که آن کلمه گفته نشود و به آن نامزد هم کمک بسیاری شد. قومیت‌ها در کشور جایگاه بسیار بالایی دارند چرا ما می‌خواهیم بگوییم بین آنها تبعیض وجود دارد.

ضرغامی در مورد قطع برنامه عارف نیز گفت: آن مشکل مشکل کوچکی بود که اگر دوستان از من سوال می‌کردند می‌گفتم چهار پنج دقیقه تاخیر اشکالی ندارد. دوستان می‌خواستند عدالت رعایت شود و نگران شده بودند. خود آقای عارف هم توجیه شدند.

این یک شوخی است که من مجری مناظره‌ها باشم

رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به این پرسش که آیا شخص شما مجری مناظره‌ها هستید؟ اظهار کرد: این یک شوخی است.

وی در همین راستا افزود: ‌روزهای دهم، پانزدهم و هفدهم مناظره‌ها برگزار خواهد شد و ما در همین جا از نامزدها می‌خواهیم که خودشان را برای این گفت‌وگوها آماده کنند. ما به مجری مناظره‌ها اجازه داده‌ایم که سوالات دقیق‌تری از نامزدها بپرسند بنابراین توصیه ما این است که نامزدها آمار و ارقام‌شان را دقیق کنند چرا که ما درباره تمامی مباحث از جمله اشتغال، تورم و مسائل اقتصادی سوالات دقیقی می‌پرسیم و از نقاط ضعف و قدرت مورد نظر قرار خواهد گرفت.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مربوط به مناظره بسیار سازنده خواهد بود و سطح آگاهی جوانان را بالا می‌برد و جزء پربیننده‌ترین، جذاب‌ترین و آگاه‌بخش‌ترین برنامه‌ها خواهد بود.

رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال که استقبال از برنامه‌های تبلیغاتی چطور بوده است، گفت: هر چقدر که جلوتر برویم نظرسنجی‌ها دقیق‌تر خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: در جلسه هیات دولت راجع به برنامه‌های نامزدها صحبت شده است. خود آقای احمدی‌نژاد هم این برنامه‌ها را مطلوب ارزیابی کردند و بر این نکته تاکید داشتند که این برنامه‌ها نشان دهنده وجود آزادی در کشور است.