اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی: با 14 برنامه آمده ام/ولایتی: برای حل مسئله سوریه با فرانسه همکاری می‌کنم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محسن رضایی: با 14 برنامه آمده ام

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهر کشاورزی شامل دانشگاه کشاورزی ، صنایع و کارخانجات تبدیلی و دامداری مدرن در این شهر می سازم و صنعت استان را فعال خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محسن رضایی با استقبال گرم حامیانش وارد قزوین شد و در جمع آنها باگرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: حضرت امام (ره)‌ فرمودند بعداز من اجازه ندهید نااهلان و نامحرمان سر کار بیایند اما در واقع چقدر به این سخن امام عمل کردیم؟. 

وی گفت : آیا مسئولیت ها به اهلش سپرده شد ؟ آیا کسانی که اداره کشور را در دست داشته اند همه محرم نظام بوده اند؟. 

رضایی  اضافه کرد : مشکلات امروز نشان میدهد در عمل به این سخن امام و رهبری کوتاهی کرده ایم وگرنه امروز این همه معضل و مشکل در کشور وجود نداشت . 

وی گفت : رابطه دولت و ملت باید دو طرفه باشد .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود : وقتی مردم دولتمردان راانتخاب می کنند یعنی اینها امین و امانت دار مردم هستند بنابراین رئیس جمهور نباید بگوید چون مردم مرا انتخاب کردند پس هر کاری می خواهم انجام می دهم این همان جاده یکطرفه است. 

رضایی افزود : مردم ولی نعمت نظام و انقلاب هستند و صاحبان اصلی این کشورند و رئیس جمهور تنها سهامدار ملت ایران است. 

وی گفت: رئیس جمهور باید به نمایندگی از مردم کارکند نه برای جناح خاص بلکه به عنوان نماینده مردم باید اقتصاد را اداره کند و در این زمینه نباید به مسائل شخصی و سلیقه خودش کاری انجام دهد. 

رضایی افزود : دولتمردان در این چند ساله کمتر با نظر نخبگان و مردم کارها را پیش برده اند ، روستاها خانه سالمندان کشور شده است زیرا کشاورزی رونق ندارد و مشکل اصلی مردم گرانی ، بیکاری و کشاورزی و صنعت بی رونق است . 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مسئولان گفت : استانداران ، فرماندارن وتک تک مسئولان این کشور باید نسبت به بیکاری و مشکلات و آسیب های اجتماعی که گریبانگیر جوانان شده است حساس باشند واحساس مسئولیت کنند زیرا اگر به فکر جوانان نباشیم آینده این کشور را از دست خواهیم داد . 

وی افزود: ما که اداره کشور را نباید فقط استقبال از روسای جمهور دنیا بدانیم. 

رضایی گفت : ایران همیشه در فوتبال نقش برجسته داشته است چرا امروز وضع ورزش و فرهنگ و هنر باید ضعیف باشد.

وی به شعار دیگر خود(سلام بر زندگی) اشاره کردوافزود : محور اصلی دولت من در چهار سال آینده همین موضوع است که به معنای توجه به زندگی و رفاه مردم است . 

این نامزد انتخابات با بیان اینکه شهرک صنعتی قزوین تعطیل شده است گفت : مسئولان نباید در تهران نسبت به این موضوع مهم  بی تفاوت باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری  افزود : چرا نمی خواهید بفهمید صنعت و کشاورزی مانند آمدن زلزله مهم است بلکه بی رونقی آن حتی مهم تر از اتفاق زلزله است. 

وی گفت : در سال 88  هشدار دادم اما اکنون اخطارمی دهم که اگر به مسائل اقتصادی و زندگی مردم توجه نشود این وضع یک خطر جدی خواهد بود . 

رضایی درباره صنعت خودروی کشور نیز گفت : اجازه نمی دهم یک خودرو از در کارخانه بیرون بیاید و استانداردهای لازم و سلامت مردم را نداشته باشد این خودرو ها به نظر من قتلگاه متحرک هستند.

وی افزود : اگر نمی توانید در این مورد کار موفقی انجام دهید راه را برای کارشناسان و متخصصان باز کنید زیرا من نمی خواهم یک بار دیگر خرمشهر سقوط کند . 

رضایی افزود : از شما انتظار دارم که آماده یک کار بزرگ و پیروزی بزرگ باشید زیرامن برای فتح المبین آمده ام .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : به همه نشان خواهیم که اداره کشور، ساماندهی کشاورزی و صنعت و تحول در اقتصاد یعنی چه ؛‌به همه نشان خواهیم داد از بین همین جوانان غیرتمندی که امروز کسی به آنها توجه نمی کند چه کارهای بزرگی می توان برای پیشرفت کشور انجام داد . 

رضایی اضافه کرد : من از دل همین جوانان با استعداد و با غیرت به یاری خدا یک خیزش بلند درست می کنم تا هم تحریم ها را از بین ببریم و هم مشکل فقر ، بیکاری و گرانی را حل کنیم . 

وی گفت : فقط جوانان را به من بدهید تا ثابت کنم با جوانان می توان همه کویرهای ایران را به بهشت تبدیل کرد. 

رضایی افزود : به جای اینکه به جوانان میدان بدهید مرتب به موی سر و لباس آنان گیر می دهید ؛ جوانان معدن آینده و سرمایه اصلی کشور هستند. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : در بیست سال گذشته خیلی به من سخت گذشت زیرا هر نوع مشاوره و مشورت را به مسئولان ارائه کردم و دهها نامه نوشتم اما  وقتی می بینم مشکلات حل نمی شود باید در صحنه حضور پیدا کنم . 

رضایی افزود : من با دست پر آمده ام و مانند بعضی ها نیستم که تازه یکی دو سال است متوجه اقتصاد ایران شده اند. 

وی اضافه کرد : بدون تجربه ومطالعه نباید وارد صحنه شد زیرا دیگر زمان سعی و خطا گذشته است . 

رضایی گفت : شهرستان قزوین  آیینه ای از همه اقوام ایرانی و زمانی قزوین پایتخت ایران و مرکز یک تمدن بزرگ بوده است . 

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مردم قزوین برای حضور در مراسم سخنرانی و استقبال وی قدردانی کرد. 

برای پیروزی بزرگ به میدان آمده ام یکی  از  مهم ترین وصایای  حضرت  امام (ره) این بود که بعد از من اجازه ندهید انقلاب به دستان نااهلان بیافتد ، حال باید این سوال رو پرسید که آیا امروز انقلاب به دست اهل سپرده شده است یا خیر. 

محسن رضایی در جمع حدود هزار نفر از مردم قزوین  با  بیان  اینکه  همه  روسای  جمهور   قبلی انسانهای دلسوزی برای نظام بوده اند گفت : آیا این روسای جمهور توانسته اند از مسئولان  دلسوز در تصدی  مسئولیتها و وزارتخانه های کشور بهره ببرند یا نه؟. 

وی افزود : باید قبول کنیم که اگر بعد از امام تمام مسئولین این  کشور  از  انسانهای  اهل بوده اند پس  به  طور  طبیعی  نباید  شاهد  این  همه  مشکلات  در  کشور می بودیم اما امروز می بینیم که مشکلات بزرگی در کشور وجود دارد و این مشکلات نشان می دهد که  در  عمل  به  وصایای  امام راحل کوتاهی کرده ایم. 

وی گفت : معتقدم که رابطه دولت با مردم باید تسهیل و شفاف شود و دولتمردباید برای مردم یک امانتدار باشد و از امانتی که مردم به او سپرده است به خوبی امانتداری کند  و  از  کسانی  در بدنه دولت خود استفاده کند که مورد تایید مردم باشد. 

رضایی تصریح کرد : متاسفانه تا به امروز هر کسی در راس قرار گرفته  سعی کرده است   از  حزب و از میان اطرافیان و دوستان خود مسئول انتخاب کند و این یک آفت  بزرگ  برای  کشور محسوب می شود. 

وی گفت : دولتمرد باید ببیند که اگر مردم  به  جای  او  بودند  چه  کسی  را  برای  پست ها و مسئولیتهای دولت انتخاب می کردند و آن فرد باید دارای چه ویژگی هایی در اداره کشور  می بود و نباید این تفکر را داشته باشند که امروز مردم رای داده اند  پس  حق  داریم  هرکاری میخواهیم بکنیم و هر کسی را که می خواهیم انتخاب کنیم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری این روند را جاده ای یک طرفه خواند و افزود: مردمسالاری جاده ای 2 طرفه است و مردم ولی نعمتان و صاحبان و سهامداران اصلی نظام و انقلاب هستند. 

رضایی گفت : مردم نماینده ای را برای خود انتخاب می کنند تا وکیل الرعایا  باشد  و  بتواند  امین آنها در مسائل کشور از جمله اقتصاد محسوب شود . 

وی تصریح کرد : حضور مردم در جمهوری اسلامی واقعی است و تشریفاتی نیست و دولتمردان باید به مردم بابت مسئولیتها و عملکرد پاسخگو باشند. 

وی با بیان اینکه خیلی از اقداماتی که تا به امروز در این کشور صورت گرفته از روی دلسوزی بوده است تاکید کرد : اگر برخی اقداماتی که در کشور انجام شده است از موضع وکیل الرعایا بود امروز شاهد اینچنین مشکلاتی در کشور نبودیم. 

وی گفت : متاسفانه امروز می بینیم که بسیاری از تصمیماتی که در کشور گرفته شده  است بدون نظر مردم بوده و فقط بر اساس اتخاذ تصمیمات عده ای خاص است. 

رضایی به ذکر مثالی در این باره گفت : امروز وقتی وارد روستا می شویم می بینیم که هرکسی در آن روستا حضور دارد دارای سن بالای 40 سال است و دلیل آن هم این است که از نظر مردم کمتر رابطه با نحوه توسعه آن روستا درنظر گرفته نشده و فقط به برخی اقداماتی زیر بنایی مانند جاده و برق و آب اکتفا شده است. 

وی تاکید کرد : باید در بین مسئولان کشور این دغدغه وجود داشته باشد که وقتی جوانی به دلیل اعتیاد بر زمین می افتد مانند بمبی است که منفجر شده است و باید به یک دغدغه تبدیل شود. 

رضایی گفت : جوان معتاد و بیکار و افسرده از یک بمب خطرناک تر  است  و  اگر  به  فکر  آن  جوان نباشیم آینده کشور از دست می رود . 

وی با بیان اینکه این ضعف  در ورزش ، فرهنگ و بی توجهی به آنها هم مشاهده می شود، گفت : نباید اداره کشور را تنها در سفرهای خارجی و  یا  استقبال  از  روسای جمهور و مسئولان کشورهای دیگر و برخی اقدامات سیاسی و امنیتی بدانیم بلکه فرهنگ ، هنر  و  ورزش  و  مسائل اجتماعی از مهم ترین دغدغه های ملت است و رئیس جمهور باید به آن بپردازد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری محور اصلی دولت خود را در 4 سال آینده جوانان ، بانوان ،  بازنشستگان ،  اشتغال  و  تولید و صنعت  معرفی کرد  و  گفت : امروز  اگر  بگویند دشمن  از  جنوب کشور وارد این کشور شده و یا زلزله ای در کشور روی داده است تمام کشور برای کمک به آن بسیج می شوند  اما  برای  اتفاق  و زلزله بزرگی مانند از کار افتادن شهر صنعتی قزوین کسی به فکر نمی افتد و همه به کار خود مشغولند. 

وی کشورداری را تنها معطوف به سیاست و امنیت ندانست و گفت : در سال 88 یک هشدار جدی به ملت دادم اما امروز با توجه به شرایط اخطار می دهم و معتقدم اگر به زندگی مردم توجه  نکنیم خطر بزرگی کشور را تهدید می کند و برای رفع این خطر باید  راه  جوانان  را  برای حل  مشکلات کشور باز کرد. 

وی افزود : نمی خواهم دوباره خرمشهر سقوط کند و خطر جدیدی این نظام را تهدید کند و مردم با مشکلی بیش تر از این روبرو شوند. 

رضایی تاکید کرد : برای کار و پیروزی بزرگی  به  میدان آمده ام. برای فتح الفتوح  و یک  کار بزرگ برای ملت ایران به میدان آمده ام. 

وی گفت : به همه نشان خواهیم داد  اداره اقتصاد ،  صنعت ،  کشاورزی ایجاد رابطه  بین صنعت و دانشگاه یعنی چه و می توان با این ابزارها به سمت پیشرفت حرکت کرد. 

رضایی با بیان اینکه نشان خواهیم داد که این جوانان بزرگ چقدر مردان بزرگی هستند، تاکید کرد: از دل جوانان با قدرت ایران  یک خیزش  بزرگ  در  کشور  ایجاد می کنیم  و  نشان  می دهیم که جوانان این کشور فرشتگان نجات کشور هستند. 

وی خاطر نشان کرد: روزی جوانان 18 و یا 19 ساله این کشور می توانستند  این  کشور  را  اداره کنند و لیاقت ریاست جمهوری داشتند اما امروز هیچ توجهی به جوانان کشورمان نکرده ایم و فقط لباس و مو و ظاهر آنها برای ما به یک دغدغه تبدیل شده است. 

رضایی جوانان را آینده  سازان و سرمایه های این کشورخطاب کرد و گفت: یک بار  دیگر می خواهیم یک خیزش در جوانان درست کنیم و یک جان تازه  به جوانان بدهیم  و  فقر  و  عقب ماندگی را از کشور دور کنیم. 

وی ادامه داد : در 20 سال گذشته به هر دولتی که سرکار بوده  در  رابطه  با  نحوه  حل  مشکلات کشور مشاوره داده ام اما وقتی می بینیم مشکلات حل نمی شود مجبور شدم با تمام سختیها وارد میدان شوم و باید بگویم که امروز با دست پر وارد میدان شده ام. 

وی  افزود :  برخی ها در 2 سال  اخیر  برای اقتصاد کشور احساس خطر کرده اند  و  فهمیدند که اقتصاد برای کشور مهم است و وارد صحنه  شده اند  اما  باید  بپرسیم  که در 20 سال اخیر  کجا بوده اید و چرا امروز از خواب بیدار شدید. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سرنوشت یک کشور بازیچه و محلی برای آزمایش و خطا همچنین تمرین حکومت داری نیست گفت: ملت ایران آزمایشگاه دولتمردان ناپخته نیست و زمانی هم برای  از دست دادن باقی نمانده است. رضایی ادامه داد : برنامه ام را بر روی میز کشور گذاشته ام و آ مده ام که  امید  شما  جوانان را به آینده این نظام زنده کنم. وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کرد: روزی حماسه از لوله های تفنگ این مردم بیرون آمد و امروز حماسه ملت ایران از میان فکر ،  قلم  و  اندیشه ملت ایران به بیرون خواهد آمد. 

وی  استان قزوین را آیینه تمام نمای ملت ایران دانست و گفت: وجود  طوایف قدرتمند و غیور در این استان مایه افتخار برای کشور است. 

رضایی  از 2 اقدام بزرگ برای مردم استان قزوین خبر داد  و  افزود :  برای  اولین  بار  در  دنیا  شهر کشاورزی در قزوین ساخته خواهد شد و در آن دانشگاه ، شرکت و دامداری و فعالیت های مربوط به کشاورزی تاسیس خواهد شد ، در دومین اقدام خودم سعی خواهم کرد شرایط شهر صنعتی قزوین را بهبود ببخشم و آن را تقویت کنم. 

وی ادامه داد: بیش از 6 ماه است که به دولت هشدار دادم که  سهام  عدالت  را آزاد  کند اما امروز دولت اعلام کرده است سهام عدالت را آزاد می کنم  باید بگویم که این آزاد  کردن  به  نفع مردم نیست و مردم باید دیون دولت را بپردازند و من این سهام عدالت را بدون پرداخت دیون آزاد می کنم. 

رضایی همچنین از پرداخت وام 23 میلیون تومانی جهیزیه خبر داد و گفت :  این  وام به صورت نقدی نخواهد بود بلکه در ابتدا مقدار نقدینگی به واحد های تولیدی مربوط پرداخت خواهد  شد  و  فقط اقلام به زوجها داده خواهد  شد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی کسب و کار خانگی و وام بدون بهره برای کسب و کار را از دیگر اقدامات دولت خود برشمرد و گفت : 14 برنامه مهم برای دولت آینده تنظیم شده است  که  امیدوارم  راهگشای ملت ایران باشد. 

وی به وضع خودرو در کشور نیز اشاره کرد و گفت :  خودرو  در  کشور 2 اشکال  اساسی دارد  در وهله اول تمام خودروهای تولید داخل باید دارای استاندار سلامت باشند و در برنامه دوم نیز سعی خواهد شد تا قیمت خودرو تثبیت و بازار خودرو به سمت رقابتی و کیفیتی پیش برود. 

14 برنامه برای خدمت دارم

محسن رضایی گفت : در صورت کسب آراء از سوی مردم 14 برنامه برای آسایش و رفاه مردم در دست اقدام دارم . 

این نامزد ریاست جمهوری دیشب در سالن شهید بابایی قزوین افزود:کشور در بسیاری  زمینه ها مستعد رشد و شکوفایی است اما به دلیل ضعف مدیران و مسئولان غیرمتخصص در برخی دولتهای گذشته ، در این زمینه ها هیچ رشدی نکرده است. 

رضایی گفت : کشور برای برخی از دولتمردان غیرمتخصص ، تبدیل به آزمایشگاه برای کسب تجربه شده و این بر خلاف اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

او از اختیاری کردن خدمت سربازی برای جوانان و آسان کردن ازدواج با ارائه هدیه 23 میلیون تومانی برای آنان در دولت احتمالی خود خبر داد و افزود: چرا جوانان نبایدآنگونه که حقشان است  در این کشور زندگی کنند و از کمترین امکانات رفاهی بهره مند باشند؟. 

رضایی قزوین را شهرکشاورزی و صنعتی کشور خواند و گفت : در صورت کسب آراء قصد دارم برای توسعه کشاورزی این استان دانشگاه کشاورزی ایجاد ، ابزار و امکانات کشاورزی فراهم و شهر کشاورزی در استان و کشور راه اندازی کنم. 

او آزاد سازی سهام عدالت و بخشش بدهیهای مردم به دولت را از دیگر اقدامات دولت منتخبش اعلام کرد و افزود: مردم درسالهای اخیر به دلیل ناتوانی اقتصادی ،گرانی و نرخ بالای تورم گرفتار مشکلات فراوانی شده اند و همچنین بدهی هایی هم به دولت دارند که قصد دارم این بدهی ها را ببخشم. 

رضایی استفاده ازجوانان نخبه و تحصیلکرده در دولت خود را از دیگر برنامه های خود بیان کرد و گفت:دولت برای کارآمدی نیاز به افراد متخصص دارد و ما در کشورمان بیشترین جوان تحصیلکرده و باسواد را داریم که من قصد دارم برای دولت برگزیده خود از این جوانان استفاده کنم. 

این کاندیدای ریاست جمهوری ، دولت را امانتدار نظام و مردم دانست و افزود: صاحبان اصلی این دولت مردمند ودولتمران به عنوان خدمتگذاران وامانتداران فقط باید به فکرخدمت به مردم باشند. 

رضایی گفت: ما برای تحول آمده قصد داریم کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهیم و استفاده از جوانان در طرح تحول کشور در اولویت قرار دارد. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ولایتی: برای حل مسئله سوریه با فرانسه همکاری می‌کنم

خبرگزاری فرانسه به نقل از علی‌اکبر ولایتی گزارش داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای حل مناقشه سوریه با فرانسه همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا علی اکبر ولایتی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفت: ‌پیشنهاد من، در صورتی که پیروز شوم، این است که ایران و فرانسه برای گفت‌و‌گو کنار هم بنشینند و با یکدیگر کار کنند تا راه حلی سیاسی را برای بحران سوریه پیدا کنند.

وی افزود: من برای انجام این کار آمادگی دارم.

این گزارش به نقل از وی افزود که «فرانسه شانسش را برای مداخله مثبت» برای حل بحران سوریه از دست داده است.

اما افزود که داشتن «سابقه‌ای طولانی در روابط با سوریه و لبنان» فرانسه را در مقایسه با دیگر کشورهای غربی برای حل بحران سوریه «در موقعیت بهتری » قرار می‌دهد.

بنا بر این گزارش، ولایتی با اشاره به نشست پیشنهادی واشنگتن و مسکو برای مذاکرات میان دولت سوریه و اپوزیسیون برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه گفت که نشست ژنو «یک فرصت» را فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در صورتی که نشست ژنو به پیشرفت منجر شود، گفت که تهران « یک راه حل سیاسی و نه راه حل نظامی را خواستار است. ایران از جانب دولت سوریه تصمیم گیری نخواهد کرد. اگر آنها (نتیجه ژنو را) بپذیرند، ما از آن حمایت خواهیم کرد. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حدادعادل: نباید به هیچ عنوان از مرجعیت و روحانیت فاصله گرفت

حداد عادل تصریح کرد:یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی من از میان بردن ربا از سیستم بانکی کشور است.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در جمع حامیان خود در مسجد امام حسن عسکری(ع) گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی، متاسفانه در سیستم بانکی با مشکلاتی همچون ربا روبرو هستیم که یکی از برنامه های مهم من رفع این معضل مالی از سیستم بانکی است که با برنامه‌های راهبردی این امر امکان پذیر است.

این کاندیدای ریاست جمهوری خود را فرزند این انقلاب خواند و افزود:در جریان تشکیل انقلاب اسلامی همچون سایر مردم در متن درگیری‌ها حضور داشتم و خود را فرزند این انقلاب می دانم و به عنوان یک جوان با ورود به عرصه اجتماعی با انقلاب آشنا شدم و تلاش خود را برای صیانت از این انقلاب خواهم کرد.

وی تصریح کرد:با توجه به علاقه‌های فراوان به ادبیات، بنا بر دستور شهید مطهری با ورود به صدا و سیما مطالبی را نگارش و اجرا می کردم که پس از مدتی به توصیه این شهید بزرگوار فعالیت خود را به عنوان معاون صدا و سیما به صورت رسمی آغاز کردم و وظیفه خود را در این پست در خدمت به مردم انجام دادم.

حدادعادل در ادامه سخنرانی های خود پایبندی به نظام اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:تنها راه نجات بشریت دین مبین اسلام و جکومت اسلامی است و این دین بزرگ سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد و باید در جهت صیانت از این دین تلاش کرد.

وی گفت:در حال حاضر 99 درصد از مردم ایران مسلمان هستند و برای حفظ کشور و انقلاب اسلامی هیچ راهی به غیر از حکومت اسلامی و دینی نداریم و تنها اسلام می تواند با ایجاد وحدت ما را از آسیب های دشمنان ایمن گرداند.

این کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد:ولایت فقیه به عنوان اصل مهم در نظام اسلامی از عوامل مهم وحدت میان مسلمانان می باشد و من با اعتقاد کامل بر ولایت فقیه آن را دنباله و رهرو مکتب اهل بیت(ع) می دانم و تا پایان راه بر این اصل مهم اعتقاد خواهم داشت.

وی در ادامه پیرامون مشکلات کشور نیز تصریح کرد:مهم ترین عامل گسترش مشکلات در سطح کشور ناشی از بی تقوایی و و بی تدبیری است که مسئولان باید در جهت رفع این دو مانع بزرگ در راستای رشد و تعالی جامعه تلاش کنند که در این باره برنامه های فرهنگی می تواند راهگشا باشد.

حدادعادل درباره ارتباط خود با حوزه های علمیه نیز عنوان کرد:من خود را همواره مدیون روحانیت می‌دانم و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با حوزه های علمیه در ارتباط بودم و پس از پیروزی انقلاب نیز این تعامل را در کنار تدریس به طلاب حفظ کردم، زیرا ارتباط با حوزه های علمیه آثار ارزشمندی در ارتقای درک و بینش دینی خواهد داشت و من بر این اصل مهم باور و اعتقاد دارم.

وی ادامه داد:مرجعیت جایگاه والایی در نظام جمهوری اسلامی دارد و حتی ولایت فقیه از مرجعیت برخاسته است و نمی توان و نباید به هیچ عنوان از مرجعیت و روحانیت فاصله گرفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد:تلاش می کنم در راستای هر موضوعی که قول می دهم از توانایی خود اطمینان خاطر داشته باشم که در این ارتباط من قول خواهم داد که فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه تبیین کنم، زیرا انقلاب یک حرکت بزرگ فرهنگی است و باید با فرهنگ سازی مشکلات و معضلات را رفع کنیم.

وی یادآور شد:مردم از مسئولان انتظار دارند در جهت رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنند و در حقیقت وظیفه دولت آینده ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در کشور است که امیدواریم با برنامه های کلان این امر تحقق یابد.

حدادعادل توسعه فرهنگ کتاب خوانی را یکی از عوامل مهم دانست و افزود:من همواره با کتاب الفت خاصی دارم، زیرا بسیاری از مشکلات را می توان با فرهنگ کتاب خوانی در جامعه رفع کرد.

وی اظهار داشت:همچنین در سیاست خارجی نیز بر این اعتقادم که نباید به هیچ عنوان از مواضع خود کوتاه بیاییم زیرا عقب نشینی ما از مواضع مان موجبر پیشروی دشمن خواهد شد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پایان یادآور شد:من به فکر منافع مردم، رفع مشکلات و اعتلای انقلاب اسلامی هستم .

عصرایران/ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
جمع و تفریق کسرها -حل مسئله با راهبرد حل مسئله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقدی: بسیجی‌ها مجوز جنگ در سوریه بگیرند مسئله را در قدس و تل‌آویو حل می‌کنند



سردار نقدی: بسیجی‌ها مجوز جنگ در سوریه بگیرند مسئله را در قدس و تل‌آویو حل می‌کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با رد اخباری مبنی بر حضور نیروهای سپاهی و بسیجی در سوریه، گفت: اگر چنین اجازه ای به بسیجی ها داده شود، مسئله در قدس حل می شود تا ریشه فتنه در تل آویو خشکانده شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدی در حاشیه دومین مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش 20 هزار نفری "الی بیت المقدس" اظهار کرد: این رزمایش روز گذشته در خوزستان پایان یافت و تمامی اهداف ترسیم شده برای آن تحقق پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به در راه بودن انتخابات سال 92، آیا اجازه تکرار حادثه ای مثل فتنه 88 را خواهید داد، افزود: امنیت کشور ما را مردم تامین می کنند و به هیچ عنوان عمده اتکاء کشور بر نیروهای سازمان یافته نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون مردم با هوشیاری امنیت کشور را در حادثه های گوناگون تامین کرده اند، البته در حال حاضر صحبت از انتخابات زود است اما مردم ما همواره درباره بحث تامین امنیت در کشور پیشرو بوده و هستند.

سردار نقدی درباره اخبار برخی رسانه ها که عنوان می کنند، نیروهای سپاهی و بسیجی به عنوان حامیان دولت سوریه در این کشور می جنگند، گفت: طبیعتا این موضوع صحت ندارد اما چنین اجازه‌ای به بسیجی‌ها داده شود جنگ در سوریه خاتمه پیدا نمی کند و قطعا مسئله در قدس حل می شود تا اصل فتنه در تل آویو خاموش شود.

وی درباره برگزاری مانور دریایی ارتش و تکیه بر جنگ الکترونیک با استفاده از بکارگیری تجهیزات الکترونیکی در این رزمایش، تصریح کرد: وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که همواره بزرگترین ابرقدرت را تهدید فرض کرده اند و این موضوع کمک می کند به پیشرفت. پیشرفت اعجاز انگیز کنونی در نیروهای مسلح کشور به دلیل این است که قدرت های بزرگ به عنوان تهدید و دشمن جمهوری اسلامی فرض شده اند.

وی ادامه داد: در دریا پیشرفت های خوبی در رادارها تجهیزات الکترونیکی زیر آب و ... داشته ایم که اکثر این تجهیزات طراحی و ساختش در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است،  نه کسی شبیه آن را دارد و نه از آن خبر دارند، این رزمایش ها هم در جهت آزمایش همین سلاح هاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قرار گرفتن کشور در رتبه اول علمی منطقه چه ارتباطی با رابطه تولید علم و پیشرفت های نظامی دارد، گفت: هر جایی که پیشرفتی حاصل شده است جمهوری اسلامی ایران پیشتر در آن زمینه تحت فشار قرار گرفته بود، در موضوع تسلیحات و تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تحت فشار و تحریم بوده است طبیعی است که در این حوزه ها پیشرفت حاصل شود.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: در مسئله هسته ای، در علم بیولوژیک و سلول های بنیادین و دارو بیشترین تحریم ها علیه کشور اعمال شد اما هم اکنون شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان متخصصان و دانشمندان خود بیشترین پیشرفت ها را در همین حوزه ها کسب کرده است./مهر