اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رشد چند ساعته بورس تحت تاثیر مذاکرات


شاخص بورس تهران که در نیمه معاملات امروز با رشد بیش از 600 واحدی موفق به عبور از کانال 76 هزار واحد شده بود، در پایان زمان معاملات اندکی از هیجانات خود را کاست و دوباره به کانال 59 هزار واحدی برگشت.

خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران که در نیمه معاملات امروز با رشد بیش از 600 واحدی موفق به عبور از کانال 76 هزار واحد شده بود، در پایان زمان معاملات اندکی از هیجانات خود را کاست و دوباره به کانال 59 هزار واحدی برگشت.

بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای معاملات امروز تحت تاثیر اخبار منتشر شده از مذاکرات و خوش بینی ازاحتمال رسیدن به توافق رشد چشمگیر خود را آغاز کرد و تا نیمه معاملات موفق به عبور از کانال 76 هزار واحدی شد.

این در حالی است که در آخرین روز از مذاکرات هسته‌ای، فعالان تالار شیشه‌ای به شدت اخبار مذاکرات را رشد می کنند و بر اساس اخبار منتشر شده اقدام به خرید می کنند و از آنجا که بورس تهران بازاری است که سریع ترین واکنش را به اخبار سیاسی و اقتصادی نشان می دهد برخی از کارشناسان با توجه به رفتار امروز بازار احتمال انتشار اخبار مثبت از وین را پیش بینی کردند.

اما در پایان زمان معاملات و انتشار برخی از اخبار مبنی بر تمدید زمان مذاکرات موجب شد تا هیجانات اولیه در بورس تهران اندکی فروکش کند به طوری که دماسنج بازار سرمایه در پایان معاملات از کانال 76 هزار واحد فاصله گرفت و در کانال 75 هزار و 949 واحدی متوقف شد.

با این حال در بازار امروز شرکتهای بانکی در صدر توجه بازار قرار گرفتند و موجب رشد شاخص بورس شدند زیرا گفته می شود که با توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها صنعت بانکداری و خودرویی از بیشترین تاثیر مثبت برخوردار خواهند شد به همین دلیل در معاملات امروز بورس شرکتهای بانک ملت،بانک پاسارگاد،مپنا،بانک تجارت،بانک صادرات،بانک پارسیان،ایران خودرو وسایپا شرکتهایی بودند که بیشترین تاثیرگذاری را در شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که شرکتهای خودرویی نیز با خوش بینی ناشی از توافق، روند مثبتی به خود گرفتند به طوری که شرکتهای پارس خودرو، تایدواتر و گروه بهمن از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند.

در مجموع در بازار مثبت امروز ارزش و حجم معاملات افزایش پیدا کرد و بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 441 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 341 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.


ویدیو مرتبط :
رشد شاخص بورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار 48 ساعته به اول خط بازگشت/ مذاکرات بلای جان بورس شد



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار بورس

 

اخبار اقتصادی - بازار 48 ساعته به اول خط بازگشت/ مذاکرات بلای جان بورس شد

درحالی که رئیس سازمان بورس خبر داده بورس تهران از رکود خارج شده ولی همچنان روند حرکتی شاخص کل نزولی مانده است.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل با ریزش مواجه شد. پیش از این صالح آبادی رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود، بازار از دوران رکود خارج شده است ولی همچنان شاخص کل بیش از آنکه به اظهانظرهای مسوولان رسمی واکنش نشان دهد، تحت تاثیر پرونده هسته ای کشور قرار دارد. طی دو روز گذشته اخباری که از روند مذاکرات به تهران مخابره شده برای بازار چندان خوشایند نبوده و به همین دلیل طی 48 بازار تا مرز کمتر از 75 هزار واحد نیز نزول کرد. درحالی که پیش از این برای رسیدن به عددی بالاتر از 75 هزار واحد دو هفته کاری زمان صرف شده بود.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار بورس


شاخص کل با 556 واحد کاهش (73 / 0 درصد) به رقم 75409 واحد رسید. شاخص بازار اول با 389 واحد کاهش به رقم 55799 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 1228 واحد کاهش عدد 146694 واحد را تجربه کرد. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را شرکت های خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، ایران خودرودیزل و سرمایه گذاری شاهد داشتند. همچنین بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک تجارت، نفت و گاز پتروشیمی تامین، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان به خود اختصاص دادند.

در ضمن بیشترین حجم معاملات را صنایع آذرآب، بانک صادرات ایران، سایپا دیزل، سیمان سپاهان و ایران خودرو به نام خود ثبت کردند. همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شركت های قند مرودشت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، بیمه پارسیان پس از جلسه هیات مدیره جهت تصویب افزایش سرمایه و ایران خودرو دیزل پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بازگشایی شدند. از سویی دیگر نماد معاملاتی شركت های پتروشیمی پردیس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، شیشه و گاز مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و ایران یاسا تایر و رابرجهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار بورس

 
در بازار بدهی 139150 برگه از نمادهای اوراق اجار فولاد کاوه جنوب کیش ( صکاوه 7061)، اوراق مشارکت شهرداری شیراز (مشیر 9412)، گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا (رایان 512) ، اوراق مشارکت تولید اتومبیل سایپا (مساپا 955)  و اوراق مشارکت شهرداری شیراز(مشیر612) به ارزش بیش از 134 میلیارد ریال معامله شد.

در این بازار تعداد 709378 اوراق اختیار فروش مخابرات ایران به ارزش 45 میلیون و 400 هزار ریال و تعداد 300 اوراق اختیار فروش ارتباطات سیار ایران به ارزش288 هزار ریال مبادله شد.

طی روزهای گذشته شرایط در بازار طلا و دلار نیز چندان مطلوب نبوده است. به طوری که قیمت دلار حتی با وجود تاکید رئیس کل بانک مرکزی برکاهش قیمت ها همچنان روی مرز 3 هزار و 250 تومان مقاومت می کند و طلا هم با وجود انتشار گزارش های تازه در مورد وقوع بحران در اقتصاد ژاپن، امریکا و روسیه همچنان پیش می رود.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین