اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ربات قاتل در کارخانه فولکس واگن


یک ربات در کارخانه خودروسازی فولکس واگن در آلمان یک پیمانکار را کشت.

خبرگزاری ایسنا: یک ربات در کارخانه خودروسازی فولکس واگن در آلمان یک پیمانکار را کشت.

این مرد در کارخانه ای در بوناتال که در حدود 100 کیلومتری فرانکفورت قرار دارد، دچار حادثه شد.

به گفته سخنگوی فولکس واگن، این مرد 22 ساله جزو گروهی بود که سرگرم نصب یک ربات ثابت بودند که ربات وی را گرفته و به یک صفحه فلزی پرتاب و به شدت مجروح کرد. این مرد که تنها فرد نزدیک به دستگاه بود بر اثر صدمات وارده در بیمارستان درگذشت.

تحقیقات اولیه خطای انسانی را عامل این حادثه معرفی کرده است و خود ربات که قابل برنامه ریزی است تا وظایف مختلفی را در روند مونتاژ انجام دهد، ظاهرا مشکلی نداشته است. این رباتها معمولا در محدوده محدودی در کارخانه فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش آسوشتیدپرس به نقل از خبرگزاری DPA، دادستانی آلمان سرگرم تحقیقات است تا درباره مطرح کردن اتهامات در خصوص این حادثه تصمیم بگیرد.


ویدیو مرتبط :
کارخانه فولکس واگن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویری جالب از کارخانه فولکس واگن


فولکس‌واگن، شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد.این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.

جوان وتاریخ: فولکس‌واگن، شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد.این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند.بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم می‌باشد.

تصویری جالب از کارخانه فولکس واگن