اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی تلفنی ظریف و بان کی مون


بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد امروز در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در خصوص مهمترین مسایل جهانی و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

خبرآنلاین: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد امروز در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در خصوص مهمترین مسایل جهانی و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره ادامه حملات عربستان سعودی به مردم و زیرساخت های یمن بر توقف فوری این حملات و ارسال کمک به مردم بی دفاع این کشور تاکید کرد. دکتر ظریف با اشاره به طرح چهار ماده ای ایران برای خاتمه بحران یمن بر انجام هر چه سریعتر گفتگوها میان گروههای یمنی تاکید و آمادگی کشورمان را بر ای حل این بحران اعلام کرد.

آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگو ضمن قدرانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران بر پایان مسالمت آمیز بحران یمن و لزوم ارسال فوری کمک های پزشکی و غذایی به آسیب دیدگان در این کشور تاکید کرد. دبیرکل سازمان ملل همچنین ضمن ابراز خرسندی از روند مذکرات ایران و پنج به اضافه یک آمادگی سازمان ملل را برای کمک به حصول توافق نهایی اعلام داشت.


ویدیو مرتبط :
دیدار بان کی مون با آرمیتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: کنگره نمی‌تواند اجازه حمله به سوریه را بدهد؛ اوباما عاقلانه عمل کند/گفتگوی تلفنی ظریف و بان‌کی‌مون



اجازه حمله به سوریه توسط کنگره

ظریف: کنگره نمی‌تواند اجازه حمله به سوریه را بدهد؛ اوباما عاقلانه عمل کند

ظریف گفت: کنگره آمریکا نمی‌تواند اجازه حمله دهد و این حمله از نظر حقوق بین‌الملل ممنوع است.عاقلانه است که آقای اوباما از فرصت چند روزه ایجادشده استفاده و به این موضوع مجددا فکر کند که جنگ‌افروزی به نفع هیچ کس نیست.

 وزیر خارجه کشورمان عصر یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای حمله به سوریه با اجازه کنگره این کشور، گفت: کنگره آمریکا نمی‌تواند اجازه حمله دهد و این حمله از نظر حقوق بین‌الملل ممنوع است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف گفت: تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت شرایط خاصی می‌تواند اجازه اقدام جمعی آن هم تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد را بدهد که آن نیز نیازمند مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد است؛ بنابراین آقای اوباما نمی‌تواند حقوق بین‌الملل را به خواست خود تعبیر و تفسیر کند.

وی افزود: جدا از مباحث حقوقی، هرگونه استفاده از زور در منطقه آتشی را روشن می‌کند که خاموش کردن آن دشوار است.

ظریف در ادامه گفت: عاقلانه است که آقای اوباما از فرصت چند روزه ایجادشده استفاده و به این موضوع مجددا فکر کند که جنگ‌افروزی به نفع هیچ کس نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفر رییس‌جمهور به نیویورک و آیا اینکه این سفر قطعی شده یا نه؟‌ گفت: ما امیدواریم آقای رییس‌جمهور به نیویورک سفر کند. ما در حال انجام کارهای مرتبط با این موضوع هستیم و امیدواریم این سفر انجام شود.

ظریف در ادامه با بیان اینکه این سفر از نظر ما قطعی شده است در پاسخ به این سوال که آیا از نظر رییس‌جمهور نیز این سفر قطعی شده گفت: اگر خودشان فرمودند قطعی شده است، قطعی است.
وی افزود: به ما اعلام کردند که کارهای مربوط به این موضوع را انجام دهید.

 


گفتگوی تلفنی ظریف و بان‌کی‌مون درباره بحران سوریه

وزیر امور خارجه كشورمان در یك گفتگوی تلفنی با دبیر كل سازمان ملل متحد خطرات استفاده از زور و مداخله نظامی در سوریه را مورد تاكید قرار داد.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان شب گذشته در یك گفتگوی تلفنی با بان كی مون دبیر كل سازمان ملل متحد ضمن محكومیت استفاده از سلاحهای شیمیایی، خطرات استفاده از زور و مداخله نظامی در سوریه را مورد تاكید قرار داد.

ظریف هم چنین مداخله نظامی در این كشور را دارای تبعاتی زیانبار و گسترده كه كنترل آن بسیار دشوار خواهد بود، ارزیابی کرد.

وی ضمن مردود دانستن استفاده از زور در حل و فصل بحران سوریه ، بر آمادگی كشورمان جهت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای خروج از بحران آن كشور تاكید كرد.

بان كی مون دبیر كل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی بر یافتن راه حل سیاسی برای خروج از بحران تاكید نمود.
ایسنا/مهر