اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رایزنی‌های ظریف پیش از مذاکرات هسته‌ای


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه فردا پیش از شروع دور جدید مذاکرات، رایزنی هایی با برخی همتایان اروپایی در ژنو خواهد داشت.

ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه فردا پیش از شروع دور جدید مذاکرات، رایزنی هایی با برخی همتایان اروپایی در ژنو خواهد داشت.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، قرار است ظریف فردا در ژنو با وزیران خارجه هلند و روسیه و نیز کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ملاقات و گفت و گو کند.

سخنرانی در بخش عالیرتبه شورای حقوق بشر از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه ایران در ژنو است.

قرار است تیم مذاکره کننده هسته ای نیز همراه با ظریف به ژنو برود و پس از سخنرانی و ملاقات های ظریف، از آنجا راهی مونترو شوند.

مونترو محل مذاکرات هسته ای است و مذاکره کنندگان ایرانی تا پایان هفته ملاقات های جامع، دو و چند جانبه با کشورهای 1+5 خواهند داشت.

در این دور از گفت و گو ها نیز علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی حضور خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
دیدگاه ظریف به مذاکرات هسته ای در آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رایزنی اعضای گروه 1+5 برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران



رایزنی اعضای گروه 1+5 برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران

بازتاب انتقادات حسن روحانی از عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد، گمانه زنی ها پیرامون پست احمدی نژاد پس از پایان دوره ریاست جمهوری، گفت و گوی نمایندگان گروه 1+5 درباره ادامه مذاکرات هسته ای ایران و موافقت ایران با تهاتر گندم با پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

«گالف نیوز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران، در نخستین انتقادات خود را از دولت احمدی نژاد از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور جدید، گفته وی اقتصاد کشور را با سوءمدیریت اداره کرده است. این روزنامه به نقل از روحانی می نویسد: «ما از مقامات فعلی درباره وضع کشور سوال کردیم؛ اما گزارش های آن ها و گزارش های تیم ما، تفاوت بسیاری با یکدیگر داشت». روحانی اشاره کرده که به عنوان نمونه، با وجود ادعاهای احمدی نژاد مبنی بر ایجاد صدها هزار فرصت شغلی، از سال 2006 تا 2012 تنها سالانه 14 هزار شغل ایجاد شده و نرخ تورم نیز بر خلاف اعلام رسمی، نه 32 درصد، بلکه 42 درصد است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما برنامه های احتمالی محمود احمدی نژاد برای دوره پس از ریاست جمهوری، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. روزنامه «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد احمدی نژاد همه را در ایران به حدس و گمان درباره برنامه های پس از ریاست جمهوری اش مشغول کرده است. این روزنامه اشاره می کند که در حال حاضر گمانه های فراوانی، از انتصاب وی به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما گرفته تا فعالیت به عنوان یک سیاستمدار مستقل در جریان است و در همین زمینه، سفر اخیر وی به عراق نیز از سوی رسانه ها و تحلیلگران با دقت پیگیری می شود. به عقیده این روزنامه، آنچه در این میان مشخص است، آن است که احمدی نژاد و تیمش قصد ندارند بار خود را جمع کرده و خود را از عرصه کنار بکشند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان دیگر مطالب، سایت خبری «اروپای جدید» از برنامه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای میزبانی از نمایندگان گروه 1+5 برای بحث درباره مذاکرات هسته ای ایران خبر داده است. این سایت اشاره می کند که کاترین اشتون امروز در بروکسل بلژیک میزبان این نمایندگان خواهد بود. در این رابطه، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون اظهار داشته گفت و گوهای بروکسل، بر سر یافتن راهی برای چگونگی پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران است. این نخستین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران است که اعضای گروه 1+5 برای بحث در این زمینه گرد هم می آیند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، سایت خبری «البوابه» از توافق ایران و پاکستان برای تهاتر گندم خبر داده است. این سایت به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد ایران با دریافت گندم به ارزش 9 میلیون دلار از پاکستان در ازای بدهی این کشور بابت دریافت برق از ایران موافقت کرده است. البوابه اشاره می کند این اقدام در حالی صورت می گیرد که نهادهای ذیربط در ایران، پیش از این اعلام کرده بودند کیفیت گندم پاکستان را مورد تأیید قرار نمی دهند. مبلغ بدهی پاکستان بابت واردات انرژی برق از ایران، بالغ بر 51 میلیون دلار است؛ اما به واسطه تحریم های غرب علیه ایران، امکان دریافت این مبلغ به صورت نقدی وجود ندارد./تابناک