اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس دفتر روحانی: تغییری در کابینه نداریم


رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تغییری در سطح مدیریتی کابینه دولت وجود ندارد و تنها به بررسی عملکرد وزرا پرداخته می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه همایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی و اشتغال که با اعضای شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی و در جمع خبرنگاران گفت: هیچ تصمیمی برای تغییرات مدیریتی در سطح کابینه دولت وجود ندارد.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد وزرا فرآیند طبیعی وجود دارد که بر این اساس در هر گام این موضوع صورت می‌گیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: به طور کلی، هیچ‌گونه تغییراتی در سطح مدیریتی کابینه خود ندارد.
نهاوندیان درباره شرایط اقتصاد کشور بعد از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: قبل از اینکه به پساتحریم بیندیشیم در این مرحله انسجام ملی باعث شده که قدم‌های عزتمندانه‌ای برداشته شود و با استحکام ادامه پیدا کند.

وی گفت: به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران در مذاکرات انسجام ملی و تدبیر و همبستگی پیام‌های منفی اقتصاد را به پیام‌های مثبت در سطح جهان تبدیل کرد و نشان داد که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نمی‌تواند ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های آنها کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این راه تا حصول توافق عزتمندانه ادامه پیدا می‌کند تا مشکلات از پیش روی اقتصاد کشور برداشته شود. توسعه همه‌جانبه کشور و توسعه اقتصاد ملی و دسترسی به بازارهای جهانی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌هایی است که در دولت پیگیری می‌شود.

نهاوندیان با بیان اینکه ساختار اقتصادی ایران و اتکاء آن به نفت باید تغییر کند و نقش و رابطه دولت با بخش خصوصی مورد بازنگری قرار گیرد، تصریح کرد: در همایش‌های اینچنینی این موضوع قابل دسترس است.

وی گفت: شورای گفت‌وگو برای رسیدن به سیاست و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و رشد اقتصادی در تقویت فضای گفت‌وگو می‌تواند تاثیرات مثبتی برای تصمیم‌گیری‌های دولت داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط با ایجاد موسسات مالی غیرمجاز گفت: برخی موسسات مالی غیرمجاز بدون دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی و تنها به استناد دریافت مجوز از وزارتخانه‌ها و نهادها و حتی در مواردی بدون مجوز شکل گرفته و اقدام به جذب سرمایه‌های مردم کرده‌اند. در این خصوص تصمیم گرفته شده که بانک مرکزی به این بی‌انضباطی‌ها پایان دهد تا منافع موجود در شکل بهتر تخصیص و در مواردی مانند اشتغال به کار گیرد.

نهاوندیان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص علاقه‌مندی شرکت‌های آمریکایی برای حضور در ایران گفت: اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا تمایل به حضور در ایران دارند و به تحریم‌های خودساخته بی‌اعتنایی می‌کنند نشاندهنده قدرت ایران است.

وی گفت: برای تحقق اهداف اقتصادی کشور و شکسته شدن بیشتر تحریم‌ها از تمام امکانات موجود با رعایت ضوابط و به صورت هوشمندانه استفاده می‌کنیم.


ویدیو مرتبط :
شوخی با کابینه رئیس جمهور روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازنگری دولت روحانی در تشکیلات دفتر رئیس‌جمهور سابق



اخبار,تشکیلات دفتر رئیس‌جمهور سابق

در ادامه لغو تصمیمات دولت دهم صورت گرفت
بازنگری دولت روحانی در تشکیلات دفتر رئیس‌جمهور سابق

در پی دستور معاون اول رئیس جمهور برای لغو مصوبات دو ماهه آخر عمر دولت دهم، خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که تشکیلات دفتر رئیس جمهوری سابق نیز دستخوش تحول خواهد شد.

خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس از برخی منابع کسب اطلاع کرد که قرار است در ادامه لغو تصمیمات دو ماه آخر دولت احمدی‌نژاد، «تشکیلات و پست‌های سازمانی اختصاص یافته به دفتر رئیس جمهور سابق» دچار تغییرات شود.

ایجاد دفتر رئیس جمهور سابق بر اساس دستور غلامحسین الهام معاون توسعه منابع انسانی دولت دهم به حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

برای این مجموعه نزدیک به 25 پست سازمانی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری نیز تعریف شد و حتی ساختمان هفت طبقه دولتی با عنوان «لادن» در میدان ونک در اختیار رئیس جمهور سابق قرار گرفت.

احمدی‌نژاد یک روز پس از تنفیذ حکم رئیس جمهور جدید، در ساختمان لادن مستقر شد و از همان روز فعالیت‌های خود را با عنوان رئیس جمهور سابق آغاز کرد.

ششمین رئیس ‌جمهور کشورمان در نخستین روز کاری خود در 13 مرداد 92 دیدارهای خارجی‌اش را در محل کار جدید خود انجام داد و در روزهای اخیر نیز با اعضای کابینه دهم نشست برگزار کرد.

در حالی که یک عضو دفتر رئیس جمهوری سابق معتقد است تغییری در ساختار این دفتر که بر اساس نظر وزیران دولت دهم ایجاد شده، صورت نمی گیرد اما یک منبع آگاه با رد این مطلب، از نظر یاران روحانی برای تغییر در تشکیلات و پست‌های سازمانی دفتر مذکور خبر داد.

چندی پیش نیز اعلام شد با دستور مستقیم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تمام مصوباتی که از تاریخ اول خرداد 92 در هیئت وزیران تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌اند، عملا متوقف شده‌اند.

از اول خرداد سال 92 تا آخرین جلسه هیئت دولت و در طول نزدیک به دو ماه و نیم، بیش از بیست جلسه توسط دولتی ها برگزار شده که حاصل آن بیش از یکصد مصوبه بوده است.

یکی از این مصوبات که هم‌اکنون خبر توقف اجرای آن منتشر شده، افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه بوده که جزو همین مصوبات محسوب می شود.

همچنین در این راستا برخی مصوبات دولت نیز به‌طور کامل باطل شده‌اند که می توان به واگذاری زمین های نمایشگاه بین المللی تهران اشاره کرد.

مصوبه موسوم به «مهرآفرین» هم جزو مصوباتی محسوب می شد که همان ابتدای کار به‌طور کامل از سوی معاون اول رئیس جمهور لغو شد، در حالی که رئیس دیوان عدالت اداری چنین رویه‌ای را خلاف قانون عنوان کرد.

از سوی دیگر هیئت دولت برخی مصوبات دولت دهم را برای بازنگری به وزارتخانه‌های متبوع خود بازگردانده است؛ در همین رابطه محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس از بررسی مجدد این مصوبات در هیئت دولت پس از تغییرات لازم و اصلاح آنها خبر داد./فارس