اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیپلماسی پولی عربستان؛ این بار در فرانسه


مسئولان عربستان که تنها اهرم دیپلماتیک آنها، پول های هنگفت نفتی است، این بار برای خریدن دوباره حمایت فرانسه در سطح بین المللی به این کشور سفر کردند.

العالم: مسئولان عربستان که تنها اهرم دیپلماتیک آنها، پول های هنگفت نفتی است، این بار برای خریدن دوباره حمایت فرانسه در سطح بین المللی به این کشور سفر کردند.
 
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر همتای سعودی خود اظهار داشت: شرکت ایرباس 23 بالگرد به مبلغ 500 میلیون دلار به عربستان خواهد فروخت.

وی افزود: در اولین کمیته مشترک فرانسه و عربستان به یک سری توافقنامه ها رسیده ایم.

فابیوس در این زمینه به امضای توافقنامه آغاز مطالعات برای ساخت دو نیروگاه هسته ای در عربستان به همراه توافقنامه های دیگری برای فروش کشتی های گشتی به عربستان خبر داد که ارزش این توافقنامه ها به دهها میلیارد دلار می رسد.

عربستان در یکسال اخیر تلاش کرده است تا حمایت فرانسه را در سطح بین المللی با بستن قراردادهای تسلیحاتی و تجاری خریداری کند. وزیر خارجه فرانسه اواسط اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد فرانسه و عربستان سعودی سرگرم گفتگو درباره طرح های اقتصادی به ارزش ده‌ها میلیارد یورو هستند.

برخی ناظران معتقدند که عربستان با توجه به نارضایتی خود از توافق هسته ای احتمالی بین ایران و 5+1، به فرانسه وعده داده است که در مقابل کارشکنی در این مذاکرات، قراردادهای تسلیحاتی و اقتصادی با این کشور امضا کند و به نظر می رسد که اکنون پاداش این کارشکنی ها را دریافت می‌کند.


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی :دیپلماسی سینمایی و دیپلماسی معرفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان و امارات به دنبال خرید ماهواره مراقبتی از فرانسه برای مقابله با ایران



 

عربستان و امارات به دنبال خرید ماهواره مراقبتی از فرانسه برای مقابله با ایران

 

یونایتدپرس به نقل از اینتلیجنس انلاین گزارش داد که قرار داد نظامی بزرگی بین فرانسه و امارات در حال نهایی شدن است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، به نوشته ی یونایتدپرس، این قرار داد تا تا چندین ماه اینده نهایی می شود و توانایی امارات را برای مقابله با سیاست های توسعه طلبانه ایران! افزایش می دهد.

بر اساس این قرار داد یک ماهواره ی مراقبتی برای امارات توسط شرکت فرانسوی "استریم" ساخته می شود. این اولین قرار داد بزرگ این شرکت در خاورمیانه خواهد بود.

در سال 2009، قرار بود که چنین ماهواره ای به مصر فروخته شود که قراردادش به سرانجامی نرسید.

این خبرگزاری امریکایی در ادامه نوشت: قراردادی با عربستان سعودی در این مورد تحت بررسی است.پیشرفت های ماهواره ای امارت تاثیر استراتژیک بر روی کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد داشت. انستیتو تکنولوژی پیشرفته در امارات این ماهوراه را اداره خواهد کرد.

به نوشته ی یونایتدپرس، فرانسه همچنین، به دنبال فروش 50 جنگنده رافله به امارت است..../انتخاب