اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار محرمانه فرستاده ی ملک عبدالله با سران داعش



اخبار,اخباربین الملل,دیدار محرمانه فرستاده ی ملک عبدالله با سران داعش

 

 اخبار بین الملل - ورد نت دیلی فاش کرد:
دیدار محرمانه فرستاده ی ملک عبدالله با سران داعش/پرداخت باج کلان برای عدم حمله به عربستان سعودی

به دبنال هشدار غیرمنتظره ملک عبدالله پادشاه عربستان در مورد هدف قرار دادن اروپا و آمریکا توسط داعش، منابع می گویند که سعودی ها به این گروه باج داده اند تا به این کشور حمله نکنند.

به گزارش «انتخاب»، این منبع که خواستار عدم افشای نامش بود گفت که سعودی سال ها پیش نیز مشابه این اقدام را انجام دادند. در آن زمان شاهزاده ترکی رئیس وقت سازمان اطلاعاتی عربستان به افغانستان سفر کرد تا با اسامه بن لادن رهبر القاعده ملاقات کند.

در آن جلسه، ترکی میلیون ها دلار پول به بن لادن داد تا از حمله ی القاعده به عربستان جلوگیری کند.

به گفته ی این منبع آگاه،  داعش ماه گذشته قصد حمله به عربستان را داشت و حتی برخی از اعضای این گروه تروریستی علنا اعلام کردند که قصد تصرف مکه و مدینه را دارند.

شاهزاده بندر بن سلطان برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای کشورش، دست به مذاکراتی پشت پرده با سرکردگان آن زده است. بندر برادرزاده پادشاه عربستان است و پیش از آن که ریاست اداره امنیت و اطلاعات و شورای امنیت ملی عربستان را برعهده بگیرد، سال‌ها سفیر ریاض در واشنگتن بود.

این منبع افزود: فراغت ملک عبدالله از احتمال حملات داعش علیه عربستان سعودی، این تردید را پیش می‌آورد که شاهزاده بندر بن سلطان مشغول مذاکرات پشت پرده برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای سعودی است.

به نوشته نشریه ورلد نت دیلی به نقل از منبع ناشناسش، با وجود روابط نزدیکی که بندر طی چندین سال با گروه‌های جهادی درست کرده، او کانال‌های لازم برای پرداخت باج به ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش را دارد.

 

 اخبار بین الملل - انتخاب


ویدیو مرتبط :
نبرد با داعش در روز مرگ ملک عبدالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار پوتین و ملک عبدالله علیه داعش


عبدالله پادشاه اردن قرار است در دیدار با ولادیمیر پوتین مسئله حملات هوایی علیه داعش در مرزهای اردن را بررسی کند.

خبرگزاری مهر: عبدالله پادشاه اردن قرار است در دیدار با ولادیمیر پوتین مسئله حملات هوایی علیه داعش در مرزهای اردن را بررسی کند.

پادشاه اردن روز سه شنبه قرار است در دیدار با ولادیمیر پوتین راههای ایجاد یک ائتلاف ضد تروریسم را بررسی کند.

یک منبع آگاه در اردن با اعلام این خبر گفت در دیدار پوتین و عبدالله پادشاه اردن راهکارهای لازم برای عملیات نظامی بیشتر علیه داعش بررسی خواهد شد.

ماه گذشته روسیه و اردن درباره حملات هوایی روسیه در جنوب سوریه در مرزهای اردن به توافق رسیده بودند.

گزارش های رسیده از منطقه حاکی از تمرکز تروریست های داعش در مناطق مرزی اردن است. عبدالله پادشاه اردن به روسیه اطمینان داده است که حملات هوایی علیه داعش در مرزهای این کشور مانعی برای امنیت این کشور ایجاد نخواهد کرد.

البته عبدالله هشدار داده است که حملات هوایی روسیه در مرزهای این کشور موجب سرازیر شدن پناهندگان سوری به این کشور خواهد شد که یک چالش بزرگ برای اردن محسوب می شود.

مقامات اردنی ادعا می کنند بیشتر حملات هوایی روسیه در مرزهای اردن غیر نظامیان را هدف قرار داده است که البته این ادعا از سوی روسها رد شده است.