اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار بازیگر پیشكسوت تلویزیون با «فریده دیبا»


"مینا نوروزی" ایفاگر نقش "فریده دیبا" در سریال "معمای شاه" گفت: به دلیل شباهت من با "فریده دیبا" بازی این كاراكتر را بر عهده‌ام گذاشتند و به طور تقریبی 5 درصد از سكانس‌های آن شخصیت را گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان: "مینا نوروزی" ایفاگر نقش "فریده دیبا" در سریال "معمای شاه" گفت: به دلیل شباهت من با "فریده دیبا" بازی این كاراكتر را بر عهده‌ام گذاشتند و به طور تقریبی 5 درصد از سكانس‌های آن شخصیت را گرفته‌ایم.

وی افزود: در خصوص شخصیت "فریده دیبا" بسیار پرس وجو و تحقیق كرده‌ام و متوجه شدم كه او خیلی در سیاست نقش نداشت.



این بازیگر با اشاره به تحقیقات بیشتر خود دراین خصوص اظهار داشت: با افرادی كه "فریده دیبا"  را از نزدیك دیده بودند و او را می‌شناختند به گفتگو نشستم.

*فریده دیبا را فرح به فرانسه فرستاد

نوروزی در خصوص تحصیلات و سطح سواد "فریده دیبا" افزود: "فریده دیبا" یك "خیاط خانه" در میدان "شیك رشت" داشت و زمانی كه فرح ملكه شد او را بدون بورسیه به فرانسه فرستاد. نوروزی تصریح كرد: "فریده دیبا" در حاشیه زندگی كرد.

*فرح و فریده دیبا لحجه نداشتند

وی در خصوص لهجه گیلانی نداشتن "فریده  دیبا" گفت: آنها به هیچ وجه لهجه نداشتند و در هیچكدام از كتاب‌های تاریخی صحبتی در خصوص لهجه نشده است.

*در دفتركار شاه هستم


وی خاطر نشان كرد: در دفتر كار شاه و در كاخ نیاوران فیلمبرداری سكانس‌های فریده دیبا همچنان ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
حاج خانم بزرگ فریده(قاری ممتاز بین المللی)پیشكسوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون درگذشت


«ولی‌الله مؤمنی» بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که این روزها در حال ایفای نقش در سریال «معمای شاه» بود، ساعاتی قبل بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری تسنیم: «ولی‌الله مؤمنی» بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که این روزها در حال ایفای نقش در سریال «معمای شاه» بود، ساعاتی قبل بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

این بازیگر آخرین بار در سریال معمای شاه در نقش «آژان» و مأمور سفارت شوروی مقابل دوربین رفته قرار بود فردا چهارشنبه نهم دی ماه در شهرک سینمایی غزالی مقابل دوربین برود که متأسفانه درگذشت.

درگذشت این هنرمند شریف را به خانواده وی و دست‌اندرکاران تلویزیون و سینمای ایران تسلیت گفته و برای او آمرزش آرزو می‌کنیم.

بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون درگذشت