اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو نفری که نشست داووس را به وجد آوردند


روزنامه فایننشال تایمز نوشت حسن روحانی رئیس جمهور ایران به همراه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس را به وجد آوردند.

خبرآنلاین: روزنامه فایننشال تایمز نوشت حسن روحانی رئیس جمهور ایران به همراه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس را به وجد آوردند.

این روزنامه نوشت: دو نفر از روسای کشورها که بیشترین توجهات را در نشست امسال به خود جلب کردند حسن روحانی رئیس جمهور ایران و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بودند.

یکی از دلایل این توجه عنصر تازگی است. شرکت کنندگان در نشست داووس همچنین به خوبی اطلاع دارند که این دو جزو شخصیت های بالقوه تغییرساز هستند. روحانی به چهره عمومی تلاش های ایران برای آشتی با آمریکا و پایان بخشیدن به تنش های خطرناک بر سر برنامه هسته ای ایران تبدیل شده است.

برنامه جسورانه اصلاحات اقتصادی آبه نیز می تواند حیات تازه ای به ژاپن ، سومین اقتصاد بزرگ جهان ، ببخشد. روسای کشور ایران و ژاپن همچنین نقش محوری در دو رقابت منطقه ای از خطرناکترین رقابتهای منطقه ای جهان دارند: تنش ها میان چین و ژاپن ، و تنش ها میان ایران و عربستان سعودی. هم آبه و هم روحانی توانستند خود را به عنوان رهبران ملی متفاوتی نشان دهند.


ویدیو مرتبط :
مذاکرات بعد ی هسته ای در داووس و مونیخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکات جالب کری در نشست داووس (+عکس)



جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جریان نشست دو جانبه با همتای سوییسی خود در حاشیه چهل و ششمین مجمع اقتصاد جهانی در شهر داووس ، شانه های همتای سوییسی خود را ماساژ می دهد.

 

اخبار,اخبار بین الملل,جان کری

 

اخبار بین الملل - عصر ایران