اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو برابر شدن جمعیت سالمند جهان تا سال ۲۰۵۰



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,سالمندان

طبق گزارش جدید منتشر شده، درصد جمعیت ۶۵ سال به بالا در جهان تا سال ۲۰۵۰ دو برابر می شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر جمعیت ۶۵ سال و بالاتر در سطح جهان ۶۱۷ میلیون نفر است که ۸.۵ درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

طبق گزارش منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ این جمعیت ۱۷ درصد جمعیت را تشکیل داده و به ۱.۶ میلیارد نفر برسد.

همچنین پیش بینی می شود عمر متوسط و امید به زندگی در سطح جهان از ۶۸.۶ سال در سال ۲۰۱۵ به ۷۶.۲ سال در ۲۰۵۰ افزایش یابد. انتظار می رود تعداد افراد ۸۰ سال و بالاتر بیش از سه برابر شود و از ۱۲۶.۵ میلیون به ۴۴۶.۶ میلیون نفر در سطح جهان برسد. در حالی که این رده بندی در برخی کشورهای اسیایی و آمریکای لاتین می تواند چهار برابر شود.

دکتر ریچارد هودس، مدیر این پروژه، در این باره می گوید: شمار افراد مسن در جهان به سرعت در حال افزایش است. اما زندگی طولانی تر الزاما به معنای زندگی سالم تر نیست. با افزایش جمعیت مسن جهان، فرصت ها و چالش های زیادی در آینده ایجاد خواهد شد و دولت ها باید به فکر سیاستگذاری های جدیدی باشند.

 

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
پیش بینی آینده در سال ۲۰۵۰

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربیعی: جمعیت ایران تا ۲۰ سال آینده ۲۵ درصد پیرتر می‌شود/ رشد جمعیت زنان مجرد سالمند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیت ایران تا۲۰ سال آینده ۲۵ درصد پیرتر می شود.

علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان نرگس شهرستان خرمدره درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به روند موجود در زمینه پیری جمعیت تا ۲۰ سال آینده میانگین تعداد زنان سالمند کشور نسبت به مردان بیشتر خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از وجود تجردگرایی در بین زنان در کشور افزود: متاسفانه آمار زنان مجرد سالمند در کشور رشد دارد و این امر در آینده باعث ایجاد چالش های زیادی در جامعه خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ریزیهای گسترده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مقابله با روند روبه رشد جمعیت زنان سالمند مجرد اجرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سند توسعه سالمندی در کشور در دست تدوین است که در این سند مباحث مختلفی در حوزه سالمندی لحاظ شده است و برنامه ریزی های لازم برای به سلامت پیش بردن دوره سالمندی صورت خواهد گرفت.

ربیعی افزود: دولت تدبیرو امید در تلاش است نسبت به رفع چالشهای موجود در بین جامعه سالمندی کشور اقدام کند و در این راستا سند توسعه سالمندی در کشور به دستور رییس جمهور در جلسه هیات وزیران و شورای عالی رفاه مطرح خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اجرای طرح مسکن اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن در کشور خبرداد و گفت: این طرح از اواخر سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.

ربیعی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات جمعیت سالمند کشور در حوزه مسکن و بیمه است که در این زمینه دولت یازدهم برنامه ریزی جامع و کامل را دارد و کوشیده است چالشهای وجود این حوزه را رفع کند.

وی با بیان اینکه باید فضای شادی و نشاط در بین جمعیت سالمندی کشور ایجاد شود افزود: اجرای طرح ایرانگردی و سالمندی با محوریت بازنشستگان کشور و تامین اجتماعی آغاز شده است.

 

اخبار اجتماعی - مهر