اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت اوباما آماده کاهش تحریم ها شد


یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد دولت اوباما آماده است در ازای متوقف ساختن یا معکوس کردن روند بخش هایی از برنامه هسته ای ایران، تحریم های این کشور را کاهش دهد.

عصر ایران: یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد دولت اوباما آماده است در ازای متوقف ساختن یا معکوس کردن روند بخش هایی از برنامه هسته ای ایران، تحریم های این کشور را کاهش دهد.

نیویورک تایمز نوشت:  این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود افزود که تعلیق شش ماهه برنامه هسته ای ایران می تواند به مذاکرات هسته ای این فرصت را بدهد که به یک توافق و مصالحه بینجامد.

این مقام آمریکایی افزود :آنچه که ما در برهه کنونی به دنبال آن هستیم یک گام عملی ایران و یک تفاهم اولیه و مقدماتی برای متوقف کردن سرعت بخش هایی از برنامه هسته ای ایران است بر خلاف روند 10 سال گذشته است.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته است هدف این کشور از مذاکرات هسته ای با ایران یافتن راههایی برای افزودن وقت بیشتر بر ساعت برنامه هسته ای ایران است.

این مقام آمریکایی جزییات بیشتری از گام های مورد انتظار آمریکا برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها ارایه نکرده است. همچنین این مقام آمریکایی بخش های مورد نظر کاهش تحریم ها را تشریح نکرده است اما گفته است تحریم های برگشت پذیر و موقت می تواند در ازای برداشتن نخستین گام عملی ایران متوقف شوند.

مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کرده اند تا زمان رسیدن به یک توافق جامع با ایران، تحریم های بانکی و نفتی علیه ایران پا برجا خواهند بود.

مذاکرات هسته ای دور دوم بین ایران و اعضای گروه 1+5 قرار است امروز و فردا با حضور مقامات دو طرف در شهر ژنو سوییس برگزار شود.

دولت حسن روحانی اعلام کرده است حاضر است گام هایی در جهت شفاف سازی بیشتر در برنامه هسته ای ایران بردارد؛ در عین حال دولت تدبیر وامید با ظالمانه اعلام کردن تحریم های اعمال شده علیه کشورمان خواستار لغو یا دستکم کاهش این تحریم ها شده است.


ویدیو مرتبط :
دولت اوباما: تحمل ادامۀ تحریم ها را نداشتیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمار تحریم های ایران از دولت اوباما می رود



 

 

معمار تحریم های ایران از دولت اوباما می رود

 

استوارت له وی ، معاون وزارت خزانه داری آمریكا در "امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی" از سمت خود استعفا می دهد. به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال آمریكا لوی جمهوریخواه كه 2 سال است در دولت اوباما سمت معاونت وزارت خزانه داری را بر عهده داشته تا یك ماه دیگرجای خود را به دستیارش " دیوید كوهن " دموكرات خواهد داد.

 

بنا بر این گزارش نامه استعفای استوارت له وی 47 ساله از سمتش روز دوشنبه به كاخ سفید ارسال می شود . له وی دانش آموخته حقوق از دانشگاه هاروارد است و بسیاری در آمریكا وی را به نام " معمار تحریم های ایران " می شناسند.

تیموتی گایدنر وزیر خزانه داری آمریكا با تایید خبر استعفای لوی گفته است :‌"‌از همان روز اولی كه لوی در دولت اوباما مشغول به كار شد قرار بر این بود كه وی تنها 6 ماه بماند اما حالا دو سال گذشته است ، درست است كه الان بهترین موقع برای استعفای وی نیست اما در مقایسه با دیگر زمانها الان فرصت خوبی برای این كار است "

گایدنر با رد این مساله كه استعفای لوی تغییری درسیاست های تحریمی آمریكا علیه ایران و كره شمالی و.. ایجاد می كند ، تاكید كرد :‌"‌ این استعفا تاثیری بر سیاست های ما و توان ما برای اجرایی كردن سیاست های آقای رییس جمهور نخواهد گذاشت ".

له وی پس از 10 سال خدمت در دولت آمریكا از مقام خود كناره گیری می كند. وی از معدود مقامات دولت بوش بود كه جایگاه خود در وزارت خزانه داری آمریكا را در دولت اوباما نیز حفظ كرد .

وی در دو سال گذشته سفرهای متعددی به كشورهای مختلف دنیا به جهت مجاب كردن مقامات دیگر كشورها برای اعمال تحریم های ایالات متحده علیه ایران داشته است.

مقامات كاخ سفید تاكید می كنند كه استعفای له وی به معنای بازنگری یا تغییر در سیاست های سختگیرانه واشنگتن در قبال كشورهایی چون ایران و كره شمالی نیست.

گفتنی است كه دیوید كوهن نیز همچون استوارت له وی به اعمال " تحریم های هدفمند " علیه ایران باور دارد و در مصاحبه هایی كه تا كنون با رسانه های مختلف داشته بر این نكته تاكید داشته كه سیاست فشار به همراه دیپلماسی روی ایران جواب می دهد.../عصر ایران