اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت، موظف به افزایش حقوق كارمندان


عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت امسال بیش از 20 درصد مجاز به افزایش حامل‌های انرژی نیست، گفت: دولت در لایحه بودجه سال 90 برای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، 62 هزار میلیارد تومان پیش بینی كرده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر در مجلس با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 90 گفت: دولت موظف شده است تا حقوق كارمندان را براساس میزان تورم افزایش دهد. مصطفی كواكبیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سمنان با اشاره به ویژگی‌های بودجه امسال كشور اظهار داشت: مجلس بودجه امسال را 508 هزار میلیارد تومان مصوب كرد كه نسبت به لایحه دولت 2.5 درصد كمتر است.



وی گفت: مجلس همچنین هزینه‌های جاری را كه در لایحه دولت، 89 هزار میلیارد تومان بود به 89 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش داد كه از رشد هشت در صدی در این بخش برخورداریم. نماینده مردم شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی هزینه پیش‌بینی شده عمرانی امسال در لایحه دولت را 47 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: در قانون بودجه با تصویب نمایندگان این رقم به 35 هزار میلیارد تومان كاهش یافته است.

وی با اشاره به اختصاص یك هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در بودجه 90 اظهار داشت: 20 درصد از این رقم به حوزه‌های علمیه، 10 درصد مساجد، 15 درصد ورزش اعم از تربیت‌بدنی و ورزش آموزش و پرورش، پنج درصد مصلا‌های نمازجمعه،10 درصد كانون فرهنگی بسیج، دو درصد كتابخانه روستایی و 18 درصد به فعالیت‌های قرانی و كانون‌های فرهنگی مساجد اختصاص دارد.



عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت امسال بیش از 20 درصد مجاز به افزایش حامل‌های انرژی نیست، گفت: دولت در لایحه بودجه سال 90 برای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، 62 هزار میلیارد تومان پیش بینی كرده بود.

كواكبیان افزود: این رقم در مجلس به 54 هزار میلیارد تومان و سهم بخش تولید از 30 به 20 درصد كاهش بافت. وی گفت: دولت نیز باید حتما سهم تولید را پرداخت كند و در این لایحه سهم خانوارها نیز از قانون هدفمند كردن یارانه‌ها افزایش یافته است. نماینده مردم شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دولت بر اساس مصوبات مجلس امسال موظف به افزایش حقوق كاركنان متناسب با نرخ تورم است و البته در این زمینه ما بیشترین تلاش را كردیم.

كواكبیان گفت: افزایش حقوق كاركنان باید بر اساس نرخ تورمی باشد كه توسط بانك مركزی اعلام شده است و این نرخ 13.5 درصد است. وی با اشاره به قصد دولت مبنی بر افزایش 6 درصد حقوق كاركنان در سال 90 گفت: این امر مغایر با ماده 125 برنامه چهارم و نیز قانون خدمات كشور بود و نمایندگان در استفساریه‌ای دولت را ملزم به افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم كردند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه نماینده دولت به افزایش تا 10 درصد نیز در جلسات بررسی بودجه راضی شده بود، افزود: نمایندگان در مصوبات خود دولت را موظف به افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم كردند و 25 هزار میلیارد ریال نیز اعتبار با جابه‌جایی از محل اعتبارات عمرانی به این امر اختصاص یافت.

منبع : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
میزان افزایش حقوق کارکنان دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق كارمندان



 

حقوق , حقوق کارمندان

 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۵ درصدی حقوق كارمندان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا لطف الله فروزنده با اشاره به اینكه قانون دو پارامتر تورم و اعتبارات بودجه ای را برای افزایش حقوق كارمندان در نظر گرفته است، گفت: براساس این دو پارامتر دولت پیشنهاد داده كه حقوق كارمندان در سال آینده ۱۵ درصد افزایش یابد اما تصمیم نهایی با مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین درباره علت تعیین عیدی ۳۵۰ هزار تومانی برای كارمندان نیز گفت: این موضوع هم براساس نرخ تورم و اعتبارات مشخص می شود اگرچه افزایش عیدی در كارمندان اثر انگیزشی دارد.

فروزنده همچنین اعلام كرد كه دستگاه ها یك بسته رفاهی غیر نقدی به ارزش ۱۵۰ هزار تومان برای شب عید كارمندان پیش بینی كرده اند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور درباره موضوع انتقال كارمندان از تهران نیز با بیان این كه این برنامه ۱۴ محور داشته كه یكی از آن ها انتقال داوطلبانه بوده است، گفت: از ۱۰ هزار نفر داوطلبی كه در سامانه انتقالی ثبت نام كرده اند هفت هزار نفر با دریافت همه امكانات ممكن از تهران رفته اند و بقیه در حال دریافت امكانات هستند.

او رقم كارمندان انتقال یافته از تهران تاكنون ۳۰ هزار نفر اعلام وخاطرنشان كرد: این عدد شامل داوطلبان و كسانی است كه سازمان آن ها از پایتخت منتقل شده است.

فروزنده همچنین از اعلام آمادگی ۵۰ هزار نفر در كلانشهرها برای انتقال به سایر مناطق با تبدیل وضعیت خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور همچنین درباره پیشنهاد تحویل نیم سكه به جای عیدی برای كارمندان نیز گفت: ا ین موضوع متاسفانه دیر عملیاتی شد اما هفته پیش نیز در دولت اعلام شد كه اگر دستگاهی هنوز عیدی كارمندانش را پرداخت نكرده می تواند از این شیوه استفاده كند.

او با بیان این كه حداقل دو ماه قبل باید موضوع پرداخت سكه به جای وجه نقد اطلاع رسانی می شد، اظهار امیدواری كرد درسال آینده با اطلاع رسانی زودتر از این موضوع به خوبی استقبال شود.

فروزنده همچنین از امكان تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی در دستگاه ها كه نمره ارزیابی ۷۰ درصد داشته و حداقل سه سال سابقه كار دارند خبر داد و گفت: وظایف حاكمیتی و تصدی گری احصا شده و همه فعالیت های تصدی گری به مرور به مردم واگذار می شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در بخش دیگری از گفت وگوی تلویزیونی خود با اعلام این كه استقبال خوبی از توسعه دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفته است، گفت: هم اكنون در مشهد ۲۰۰ خدمت و در شیراز بیش از ۴۰۰ خدمت در دفاتر پیشخوان ارائه می شود.

وی سال ۹۱ را سال دولت الكترونیك اعلام كرد و با بیان این كه هر بخش از پروژه دولت الكترونیك در یكی از شهرهای استان های كشور عملیاتی شده است، گفت: به عنوان مثال در قم به عنوان پایلوت قبض های كاغذی حذف شده است.

فروزنده در ادامه با بیان این كه متاسفانه هنوز نظام پرداخت ما در بخش كارمندی بر اساس عملكرد نیست، گفت: با این و جود دولت یك حداقل معیشت رادر نظر گرفته است كه آن را به همه كارمندان پرداخت می كند اما فوق العاده ها فعال شده و براساس بهره وری و عملكرد پرداخت می شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور همچنین درباره اقدامات دولت برای شایسته سالاری نیز گفت: هم اكنون پست های دولتی به دو بخش سیاسی و حرفه ای تقسیم شده اند كه پست های حرفه ای آیین نامه مصوب دارند.

به گفته او با اعمال فرمول جدید انتصاب مدیران حرفه ای موضوع انتقال اتوبوسی مدیران به طور چشمگیری سامان می یابد.

فروزنده در پایان با تاكید براین كه دیگر نیروی شركتی در بدنه دولت وجود نخواهد داشت، تاكید كرد كه كارمندان پیمانی مشاغل حاكمیتی رسمی می شوند و سال آینده دولت در شهرستان ها استخدام خواهد داشت.... /  خبرگزارى ایسنا