اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل کاهش قیمت دلار


اقتصادنیوز نوشت: یک کارشناس بازار ارز معتقد است: شایعه ارز تک نرخی در محدوده 3300 تومان و شائبه کنترل دولت برای کاهش نرخ ارز با نزدیکی به انتخابات، نرخ دلار در بازار آزاد را کاهش داده است.

اقتصادنیوز نوشت: یک کارشناس بازار ارز معتقد است: شایعه ارز تک نرخی در محدوده 3300 تومان و شائبه کنترل دولت برای کاهش نرخ ارز با نزدیکی به انتخابات، نرخ دلار در بازار آزاد را کاهش داده است.

امیرمحمد خدیوی اظهار کرد: بازار آزاد ارز در چند روز اخیر تحت الشعاع دو موضوع اصلی شایعه تک نرخی شدن ارز در محدوده قیمتی 3300 تومان و شائبه کنترل دولت در راستای جلب رضایت عمومی با نزدیکی به انتخابات اسفندماه، قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه،‌ متاسفانه کاهش قیمت دلار به عنوان یک افتخار در بین دولت‌ها جا افتاده است، ادامه داد: دولت یازدهم رشد نرخ دلار را با یک شیب منطقی همواره رعایت کرده که این موضوع مورد قبول تمام افراد فعال در حوزه اقتصاد بوده و به نظر می رسد رئیس کل بانک مرکزی تاکنون در دوران فعالیت خود در بانک مرکزی را به صورت استاندارد این امر را مدیریت کرده است.

این کارشناس بازار ارز خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت کاهش قیمت دلار منطقی نیست و نباید با توجه شرایط اقتصادی کشور از کاهش نرخ ارز دفاع کرد.

خدیوی یادآور شد: تک نرخی کردن ارز یک پروسه طولانی مدت است و نمی‌توان آن را با زور و کنترل‌های غیرمتعارف به سرانجام رساند. نرخ دلار را بدون برنامه ریزی بلندمدت و با کنترل‌های غیرمتعارف نمی‌توان تک نرخی کرد، بازارها در تمام دنیا تحت تاثیر عرضه و تقاضا هستند و نباید به صورت دستوری با آن‌ها برخورد شود.


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت سکه‌ در طرح خرید بانک ملی/ کمره‌ای: علت افت قیمت اونس و دلار است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاهش قیمت سکه‌ در طرح خرید بانک ملی/ کمره‌ای: علت افت قیمت اونس و دلار است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک ملی درباره کاهش قیمت سکه در طرح خرید نقدی بانک ملی به 575 هزار تومان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز و اونس جهانی، قیمت اعلامی بانک مرکزی برای خرید سکه توسط بانک ملی کاهش یافته است.

عباس کمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه قیمت سکه در طرح خرید نقدی بانک ملی متناسب با قیمت بازار تغییر می‌کند، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون چند بار قیمت‌ها تغییر کرده و مقرر شده بود بانک مرکزی به صورت روزانه قیمت‌ سکه را به بانک ملی اعلام کند.

وی افزود: از زمانی که طرح آغاز شد قیمت خریداری شده بانک ملی 636 هزار تومان بود و از آن زمان تاکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی و قیمت ارز کاهش یافته و به همین دلیل قیمت سکه در طرح خرید نقدی کاهش یافته است.

به گزارش فارس، براساس اعلام بانک مرکزی به بانک ملی قیمت سکه در طرح خرید سکه از 636 هزار تومان به 575 هزار تومان کاهش یافته است./فارس