اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل سقوط مرگبار پرواز 8501 ایر آسیا


سازمان هواشناسی اندونزی، وضعیت جوی را ' عامل محرک ' سقوط پرواز 8501 ایر آسیا در دریای جاوه اعلام کرده است که به کشته شدن 162 سرنشین هواپیما انجامید.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی اندونزی، وضعیت جوی را ' عامل محرک ' سقوط پرواز 8501 ایر آسیا در دریای جاوه اعلام کرده است که به کشته شدن 162 سرنشین هواپیما انجامید.

این هواپیمای ایرباس 200-320 درجریان یک طوفان درمسیر پرواز ازسورابایا دومین شهر بزرگ اندونزی به سنگاپور سقوط کرد وامداد گران در صدد دسترسی به اطلاعات ضبط شده این پرواز روی جعبه سیاه برای تشخیص علت سقوط آن هستند.

اما یک گزارش اولیه که در پایگاه اینترنتی سازمان هواشناسی اندونزی انتشار یافت حکایت از آن دارد که وضعیت جوی در زمان پایین رفتن هواپیما محرک این فاجعه شده است .

دراین گزارش گفته شده است براساس داده های قابل دسترس درمحل آخرین تماس هواپیما، وضع هوا عامل محرک بروز این حادثه بود.

براساس این گزارش، هواپیما ظاهرا در داخل ابرهای طوفان پرواز کرده است .

سازمان هواشناسی اندونزی افزود: محتمل ترین پدیده جوی، یخ زدن هوا است که می تواند موجب اسیب دیدن موتور در جریان فرآیند برودت هوا شود. براساس تجزیه وتحلیل داده های موجود هواشناسی، این تنها یکی از احتمالاتی است که رخ داده است .

قطعات بزرگی ازهواپیما جمعه شب وروزشنبه در نزدیکی جزیره بورنئو کشف شد واین امیدواری را ایجاد کرد که بقیه جنازه ها و جعبه سیاه حیاتی هواپیما نیز بزودی شناسایی خواهند شد.

اندونزی قول داده است درمورد نقض پرواز توسط ایر آسیا تحقیق کند وگفته است که این هواپیمای بدفرجام هنگام سقوط خارج از برنامه مجاز پرواز می کرد. این شرکت هواپیمایی اکنون پرواز خود در مسیر سورابایا-سنگاپور را به حال تعلیق در آورده است.


ویدیو مرتبط :
سقوط مرگبار میکسر بتن روی خودروی سواری به دلیل از کار افتادن ترمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل اصلی سقوط مرگبار پرواز آنتونف 140


مشاور رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با اعلام نتیجه بررسی‌ها درباره دلایل سقوط آنتونف ۱۴۰ که درمردادماه ۹۳ اتفاق افتاده بود، گفت: نقص فنی، نتیجه نهایی سانحه پرواز مسیر تهران- طبس اعلام شده است.

خبرگزاری مهر: رضا جعفرزاده  مشاور رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: پس از گذشت بیش از ۱۸ ماه از سانحه هواپیمای آنتونف ۱۴۰ و صرف هزاران نفر ساعت كار كارشناسی توسط تیم بررسی سانحه، كار بررسی سانحه هواپیمای مذكور به پایان رسید و نقص فنی نتیجه نهایی سانحه پرواز مسیر تهران- طبس علت اصلی سقوط هواپیما شناخته شد.

وی خاطر نشان كرد: با توجه به كارایی هواپیما و بررسی های تخصصی صورت گرفته روی تمامی احتمالات و نظریات، اشكال در سیستم كنترل الكترونیكی موتور هواپیما عامل محوری و موثر در سانحه بوده و اشكال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار به موقع به خلبان شده بلكه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما شده است.

جعفرزاده گفت: سازمان هواپیمایی كشوری برای رسیدن به نتایج دقیق و رفع تمامی احتمالات مطرح شده و رسیدن به نتایج صحیح از تمامی ظرفیت‌های ممكن استفاده و در طول بررسی ها از كارشناسان روسی و اكراینی و شركت طراح و سازنده موتور هواپیما نیز بهره گرفته است.

وی در ادامه اذعان كرد بررسی ها باتوجه به مستندات موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سیاه) و لاشه هواپیما حاصل و از سه عامل سانحه ساز ماشین (هواپیما)، محیط (وضعیت جوی) و انسان عامل اول یعنی نقص فنی علت اصلی سانحه اعلام شد.

این هواپیما با ۴۸ سرنشین در مرداد ماه ۹۳ در ساعت ۹:۲۲ به وقت محلی در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و ۲ خلبان و ۴ كادر پروازی و ۳۴ مسافر آن جان باختند.