اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل تاخیر بی سابقه پروازهای تهران - بغداد


مدیرکل فرودگاه امام درباره اتفاقات دیشب در این فرودگاه توضیح داد. سعید چلندری گفت: سرازیر شدن جمعیت بدون بلیط به فرودگاه امام برای اعزام به عتبات عالیات دلیل ازدحام جمعیت در این فرودگاه بود.

خبرگزاری نسیم: مدیرکل فرودگاه امام درباره اتفاقات دیشب در این فرودگاه توضیح داد. سعید چلندری گفت: سرازیر شدن جمعیت بدون بلیط به فرودگاه امام برای اعزام به عتبات عالیات دلیل ازدحام جمعیت در این فرودگاه بود.

تاخیر چند ساعته در پرواز هواپیماهای ایران ایر و آسمان به مقصد عتبات عالیات و عدم پاسخگویی مسئولان، منجر به سرگردانی تعدادی از مسافران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شده است.

از قرار معلوم، پروازهای شماره ۳۴۱۷ و ۳۴۱۹ ایران ‌ایر که قرار بوده به مقصد بغداد پرواز کنند، به دلیل نقص فنی با تأخیر مواجه شده و مسافران را در فرودگاه امام خمینی (ره) بلاتکلیف گذاشتند.

طبق اعلام، تعدادی از مسافران نیز با هواپیمای بویینگ 747 ایران ایر به عتبات عالیات اعزام شده اند که با توجه به عدم امکان نشست و برخاست این هواپیمای غول پیکر در فرودگاه نجف، بنابراین مسافران نجف باید در بغداد از هواپیما پیاده شوند.

مسافران معترض، گفته اند اگر در نیمه‌های شب وارد فرودگاه بغداد شوند باید به سرعت فرودگاه را ترک کرده و به خیابان‌های اطراف بروند، بنابراین شرکت هواپیمایی مذکور یا باید آنها را به سمت نجف منتقل کند و یا اینکه با قبول خسارت هزینه پرداختی را به آنها برگرداند

در همین راستا، مدیرکل فرود گاه امام خمینی (ره) از افزایش 350 پرواز فوق العاده به تعداد پروازهای عازم به عتبات عالیات در 13 روز گذشته خبر داد و گفت که در حال حاضر ظرفیت پروازی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تکمیل بوده و توان افزایش پرواز دیگر وجود ندارد.

سعید چلندری، سرگردانی تعداد زیادی از مسافران عازم به عتبات عالیات را ناشی از تاخیر هواپیماهای آسمان و ایران ایر دانست.

به نظر می رسد عدم پاسخگویی مسئولان ایران ایر، مسافران به شدت سرگردان کرده و حتی مسئولان ایران ایر، به دلیل عدم پاسخگویی، تلفن های خود را خاموش کرده بودند.

تاخیر در پروازهای ایران ایر و مدیریت ضعیف در جابجایی مسافران به عتبات عالیات، حتی اعتراض تعدادی از مدیران هواپیمایی را درپی داشته است.

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) علت دیگر سرگردانی مسافران در این فرود گاه را ازدحام جمعیت فاقد بلیت علاقمند به عزیمت به عتبات عالیات دانست که به امید روزنه ای برای به دست آوردن بلیت مسافرت به این فرودگاه آمده اند.


ویدیو مرتبط :
نشت روغن از هواپیما ، دلیل تاخیر پروازهای دیروز فرودگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاخیر در پروازهای عمره به دلیل بارش برف



اخبار ,اخبار اجتماعی ,تاخیر در پروازهای عمره

 

اخبار اجتماعی - تاخیر در پروازهای عمره به دلیل بارش برف

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از تاخیر در پروازهای زائران ایرانی عمره جاری به دلیل بدی آب و هوا و بارش برف در برخی استان های کشور خبر داد.

«ناصر خدرنژاد» عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف در برخی استان ها موجب بسته شدن باند فرودگاه ها و تاخیر در انجام پروازهای عمره شده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اصفهان، شیراز و یزد را از جمله استان هایی خواند که پروازهای عمره در آنها به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی و بارش برف با مشکل مواجه شده است.

خدر نژاد گفت: سعی شده به زائرانی که پرواز دارند خبر داده شود تا در فرودگاه حضور نیابند و برای زائرانی هم که در فرودگاه آمده اند سعی کرده ایم امکانات لازم برای استراحت را فراهم کنیم.

به گفته معاون حج و زیارت شرایط نامناسب جوی و بارش برف در بسیاری از استان های کشور جدول پروازهای عمره را با مشکل مواجه کرده است.

پیشتر نیز بارش برف موجب لغو پرواز زائران استان آذربایجان شرقی به سمت مدینه منوره شده بود.

اعزام های مرحله نخست عمره مفرده جاری از 26 آذر ماه آغاز شده و تا هفتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت در عمره جاری بیش از 850 هزار زائر ایرانی در قالب پنج هزار کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

اخبار اجتماعی - ایرنا