اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دلیل اصلی بیکاری جوانان چیست؟


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقدان مهارت را یکی از علل مهم بیکاری در جامعه عنوان و بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده می کند و کارایی و توانایی شاغلین را در انجام آن افزایش خواهد داد.

خبرگزاری مهر:  کورش پرند با اعلام اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش‌ های مهارتی غیررسمی کشور در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی، هنرهای است گقت: 700 مرکز دولتی و 12 هزار و 500 موسسه کارآموزی آزاد در 5000 استاندارد شغلی آماده ارائه مهارت های فنی و تخصصی به صورت حضوری، مجازی و شبیه سازی شده و چندرسانه ای به جوانان جویای کار هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقدان مهارت را یکی از علل مهم بیکاری در جامعه عنوان و بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده می کند و کارایی و توانایی شاغلین را در انجام آن افزایش خواهد داد.

پرند با اشاره به این مطلب که سازمان متولی تربیت مربیان جهان اسلام است، به مسئولین دانشگاه در خصوص راه اندازی تور پژوهشی مهارت های فنی و حرفه ای تصویه کرد و افزود: تجمیع ادبیات نظری دانشگاه و مهارت های تخصصی سازمان فنی و حرفه ای، رمز موفقیت کشور در عرصه های اقتصادی است.


ویدیو مرتبط :
سه دلیل بیکاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال افزایش تعداد بیکاران/ دلیل اصلی بیکاری جوانان



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,بیکاری

معاون وزیر کار با تاکید بر احتمال تشدید دل نگرانی‌ها در خصوص افزایش بیکاری، گفت: نبود مهارت دلیل اصلی بیکاری جوانان است.

به گزارش مهر، محمدامین سازگارنژاد گفت: بازار کار نیازمند نیروی کار دارای مهارت کافی است، لذا فقدان مهارت مهم ترین علت بیکاری است و باید خود را برای مهارت آموزی نیروی کار، آماده و تجهیز کنیم. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: در دوران پسابرجام باید بتوان با تمامی مجموعه های بین المللی در زمینه کاهش بیکاری وارد تعامل شد.

معاون وزیر کار با اظهار امیدواری نسبت به توجه ویژه دولت تدبیر و امید در دوران پسابرجام به فنی و حرفه ای اظهارداشت: از مقامات استانی انتظار می رود مهارت های مورد نیاز را سفارش دهند تا سازمان آموزش فنی و حرفه ای خود را برای آموزش نیروی انسانی تجهیز کند در غیر اینصورت بر دل نگرانی ها در خصوص افزایش بیکاری افزوده خواهد شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۵ سال هوشمند کردن مهارت آموزی است، از اینرو مقامات مسئول استانی باید با برنامه ریزی صحیح و سیاست گذاری های به موقع در همین مسیر گام بردارند.

سازگارنژاد بر این نکته که باید فرصت هایی را به منظور مهارت آموزی به نیروی انسانی فراهم کرد، بیان داشت: در بحث مهارت آموزی باید به دو محور توجه ویژه داشت که نخست فقدان ریزش نیروی انسانی حاضر در بازار کار و دوم ارائه مهارت های لازم به نیروی انسانی فاقد کار مهارت است تا توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.


 اخبار اجتماعی  -  مهر