اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفن بی اجازه ١٢ ایرانی دیگر در مكه محرز شد ؛ مجموع دفن شدگان ایرانی در مكه : ٢٩ نفر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مذاکرات دیگری که امروز با پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان سعودی داشتیم، مشخص شد ۱۲ ایرانی دیگر در عربستان دفن شده اند.

 شب گذشته اعلام شد ۱۷ ایرانی جانباخته در فاجعه منا، در مکه دفن شده اند. اکنون سعید اوحدی می گوید ۱۲ ایرانی دیگر هم در مکه دفن شده اند.

او در بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون گفت: با مذاکرات دیگری که امروز با پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان سعودی داشتیم، مشخص شد ۱۲ ایرانی دیگر در عربستان دفن شده اند.

اوحدی گفت: پیش از این هویت این جان‌باختگان برای ما مشخص بود، اما مقامات سعودی از تحویل اجساد این عزیزان به ما خودداری می کردند. اما امروز و پس از مذاکرات و بررسی های مختلف در بخش انفورماتیک، متوجه شدیم این عزیزان در بخش خاصی از بهشت الشهداء مکه دفن شده اند.

او گفت: البته تا انجام بررسی های نهایی برای مقایسه اثر انگشت ها، محل دقیق دفن این عزیزان مشخص نیست.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در مجموع مذاکرات دیروز و امروز، متوجه شدیم ۲۹ زائر ایرانی جانباخته در فاجعه منا، در عربستان دفن شده اند. ما همچنان از سرنوشت ۳۶ زائر دیگر خبر نداریم. اما پیگیر سرنوشت این عزیزان هستیم.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
حادثه در مكه: ۱۳۱ زائر ایرانى كشته و بیش از ۳۰۰ نفر ناپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت شدگان ایرانی در مكه چگونه دفن می شوند + عکس‬‎



زائران فوت شده در جریان عملیات عمره و حج در صورتی كه بازماندگان بخواهند و رضایت دهند رایگان در عربستان دفن می شوند این در حالی است كه هزینه‌های ارسال جسد میت به ایران از طریق هواپیما بسیار زیاد اعلام شده است، همچنین مدت زمان انتقال جسد به میهن اسلامی بسیار طولانی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از مكه مكرمه، به گفته مسوولان مركز پزشكی حج و زیارت كشورمان در عربستان از زمان آغاز عملیات عمره در سال ۹۳ تاكنون ۲ زائر خانه خدا بر اثر سكته و ایست قلبی در شهر مكه فوت كرده اند كه هر دو مورد از زائران خانم بوده اند و هر دوی آنها با رضایت خانواده و بازماندگان در مكه مكرمه به خاك پرده شدند.

در مراسم غسل و كفن و دفن زائران ایرانی كه در جوار خانه خدا مكه مكرمه به رحمت خدا می‌روند با هماهنگی مسوولان ستاد عمره و مركز پزشكی حج و زیارت كشورمان پس از طی مراحل قانونی و اداری دو بانوی مبلغه برای غسل و كفن زائران فوت شده خانم ایرانی حضور می‌یابند و اعمال كفن و دفن را به صورت مستقیم و براساس احكام و مسائل شرعی مكتب تشیع انجام می‌دهند و یك روحانی از بعثه مقام معظم رهبری نیز برای اقامه نماز و تلقین و سایر مراحل حضور می‌یابند.

گفتنی است صدور جواز دفن اتباع خارجی فوت شده در عربستان منوط به اجازه وارثان و مدت زمان رسیدگی اداری به انتقال فوت شدگان به ایران حداقل ۵ روز اعلام شده است و دفن زائران فوت شده در عربستان هیچ هزینه ای در برندارد و در صورتی كه بازماندگان بخواهند متوفی را در ایران دفن كنند مراحل انتقال جسد زمان بر بوده و هزینه زیادی برمی دارد.

البته هزینه‌های ارسال جسد به ایران از سود و مراحل طولانی ترخیص متوفی از بیمارستان و انتقال به غسال خانه و دریافت مجوز برای ارسال جنازه به ایران و مشكلات دیگری كه وجود دارد و همچنین با توجه به حرمت و قداست این سرزمین اكثرا زائران متوفی با رضایت خانواده و باز ماندگان در قبرستان‌های مكه و مدینه به خاك سپرده می‌شوند.

روز گذشته مراسم غسل و كفن و دفن بانوی ۵۵ ساله اهل تربت حیدریه كه در اثر سكته قلبی در هتل محل اقامت خود در گذشته بود پس از اعلام رضایت شوهر و بازماندگانش با حضور بانوان مبلغه و با نظارت روحانی اعزامی بعثه مقام معظم رهبری با احترام و براساس احكام و مسائل مكتب تشیع برگزار و پس از آن در قبرستان نور در نزدكی كوه نور (غار حرا) به خاك سپرده شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,حج عمره

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,حج عمره

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,حج عمره

 اخبار اجتماعی - تابناک