اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفع شدیدترین حمله داعش به «الرمادی»


ارتش عراق موفق شد، شدیدترین حمله گروه تروریستی تکفیری «داعش» به شهر «الرمادی»،‌ در استان الانبار این کشور را دفع کند.

خبرگزاری فارس: سرتیپ «کاظم الفهداوی»، ‌فرمانده نیروی پلیس استان الانبار عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی و ارتش این کشور موفق شدند روز چهارشنبه، شدیدترین حمله گروره تروریستی تکفیری «داعش» به شهر «الرمادی»،‌ در این استان را دفع کند.

الفهداوی با توضیح اینکه این حمله توسط 7 دستگاه خودرو بمبگذاری شده که انتحاری تکفیری داعش آن را هدایت می‌کردند، آغاز شد، تاکید کرد که اوضاع امنیتی در الرمادی در وضعیت مستقر و خوبی بسر می‌برد.

شبکه خبری العربیه به نقل از الفهداوی نوشت: «نیروهای امنیتی و ارتش عراق روز گذشته (سه‌شنبه) با همکار نیروهای مردمی متشکل از عشایر منطقه موفق شد، این حمله شدید را دفع کند که با 7 دستگاه خودرو بمبگذاری شده آغاز شده بود».

الفهداوی گفت: «دفع این حمله موفقیتی بزرگ برای نیروهای امنیتی و عشایر عراق شمرده می‌شود و اوضاع امنیتی در شهر الرمادی خوب گزارش شده و نیروهای امنیتی و پلیس بر اوضاع شهر و تمام جبهه‌ها و نقاط تردد اشراف و کنترل دارند».

استان الانبار روز گذشته شاهد زخمی شدن دو سرباز عراقی در یک انفجار تروریستی بود که یک نقطه ایست و بازرسی ارتش عراق در جنوب غربی الرمادی و کشته و زخمی شدن 21 نفر دیگر در انفجار تروریستی مشابه در شرق الرمادی بود.

استان الانبار همچنین سه‌شنبه شاهد کشته شدن ده‌ها تروریست داعشی در جریان درگیری این تروریست‌ها با نیروهای نگهبان مرزی در نزدیکی گذرگاه الولید در غرب استان الانبار بود.


ویدیو مرتبط :
دفع حمله داعش به فرودگاه دیرالزور توسط ارتش سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفع حمله داعش به تل ابیض توسط کردها



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , داعش

گروه موسوم به داعش به شهر تل ابیض در شمال سوریه حمله کرده است.

این حملات در حالی صورت گرفته که توافق ترک مخاصمه در سوریه که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، ظاهرا از نیمه شب گذشته (شنبه ۲۷ فوریه -۸ اسفند) در بخش های وسیعی از سوریه اجرا شده است. داعش در توافق ترک مخاصمه در سوریه حضور ندارد.

نیروهای کرد که کنترل این منطقه نزدیک به مرز ترکیه را در اختیار دارند، گفته‌اند حمله داعش را دفع کرده‌اند.

گزارش شده که ائتلاف به رهبری آمریکا، با حملات هوایی از نیروهای کرد حمایت کردند.

به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن در جریان این درگیری ها دست کم ۴۵ نفر از افراد داعش و ۲۰ نفر از نیروهای کرد کشته شدند.

در پی اجرای توافق ترک مخاصمه، وضعیت در بخش های وسیعی از خط مقدم آرام گزارش شده است.

توافق ترک مخاصمه در سوریه اولین تلاش بین‌‌المللی است که برای توقف جنگ پنج ساله این کشور صورت می‌گیرد.


 اخباربین الملل - فرارو, بی بی سی