اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفتر ولایتی اظهارات سخنگوی بان کی مون را تکذیب کرد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دفتر ولایتی اظهارات سخنگوی بان کی مون را تکذیب کرد

در آن جلسه دبیرکل سازمان ملل از حضرت آیت الله خامنه‌ای چنین یاد کرد: «As a supreme leader and also religious leader of not only Iran, but also this region, you can play crucially important role.»

عصرایران - در پی انتشار سخنان علی اکبر ولایتی درباره دیدار بان کی مون با رهبر معظم انقلاب ، که در آن ، به اظهارات دبیرکل سازمان ملل در گفت و گو با رهبری اشاره شده بود ،سخنگوی بان کی مون مدعی نادرست بودن روایتی ولایتی از این دیدار شد.

در مقابل ، دفتر ولایتی ، سخنان این سخنگو را زیر سوال برد و با پیاده سازی و انتشار متن سخنان بان کی مون از روی نوار گفت و گوها ، توضیحاتی را ارائه و سخنان سخنگوی دبیرکل را تکذیب کرد.

دفترعلی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به مطلب نقل شده در شبکه بی بی سی در روز یکشنبه دوازدهم شهریور از مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

آنچه جناب آقای دکتر ولایتی از سخنان بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه‌ی دیدار وی با رهبر معظم انقلاب نقل کرده است، برگرفته از سخنان شخص آقای بان کی مون می‌باشد و طبیعتاً اسناد صوتی و تصویری این جلسه که با حضور خبرنگاران برگزار شد، موجود است.

در آن جلسه دبیرکل سازمان ملل از حضرت آیت الله خامنه‌ای چنین یاد کرد:

«As a supreme leader and also religious leader of not only Iran, but also this region, you can play crucially important role.»

«به عنوان رهبر معظم و همچنین رهبر مذهبی نه تنها ایران بلکه این منطقه، شما می‌توانید نقش بسیار مهمی ایفا نمائید.»

در جای دیگر نیز دبیرکل اینگونه اظهار داشت:

«You have an important role to play; you have been playing in the situation in Lebanon, Iraq. I know you are very much concerned for situation in Bahrain.These are all the areas that Iran has been plying and will continue to play an important role.I like to focus on one area today, on Syria. One of my main purposes of coming to meet you is to ask you to exercise maximum influence in resolving this crisis in Syria.  I think in this region, only Iran can play this crucially important role...... »

«ایران دارای نقش مهمی است و شما این نقش را در ارتباط با وضعیت لبنان و عراق ایفا کرده‌اید و من معتقد هستم که شما بسیار نگران اوضاع بحرین می‌باشید.

اینها موضوعاتی هستند که ایران تاکنون نقش مهمی ایفا نموده و در آینده نیز این نقش را ادامه خواهد داد.

من مایلم امروز راجع به یک موضوع تأکید نمایم و آن موضوع سوریه است. یکی از اهداف ملاقات بنده با جنابعالی درخواست از شما برای بکارگیری حداکثر نفوذ خود جهت حل و فصل بحران در سوریه می‌باشد.

من عقیده دارم که در این منطقه تنها ایران می‌تواند چنین نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.......»

البته مناسب بود که مسئولان سازمان ملل متحد به اندرز رهبر معظم انقلاب مبنی بر شنیده نشدن سخن آمریکا از زبان آنان توجه نموده و چنین بیان آشکاری از دبیرکل را مورد انکار قرار نمی‌دادند.

گفتنی است پیشتر خبر زیر توسط واحد مرکزی خبر (صدا و سیما) منتشر شده بود:

علی اكبر ولایتی كه در دیدار بان كی مون با رهبر معظم انقلاب حضور داشت، گفت در این دیدار دبیركل سازمان ملل خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای گفت: شما فقط رهبر ایران نیستید بلكه رهبری مذهبی جهان اسلام را هم برعهده دارید.

به گزارش واحد مركزی خبر مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در مصاحبه ای تلویزیونی درباره دیدارهای برخی سران و مقامات برجسته كشورهای عضو عدم تعهد از جمله دبیركل سازمان ملل گفت: ده روز پیش از آغاز اجلاس، سفیر هند از این جانب درخواست ملاقات نخست وزیر كشورش را با رهبر معظم انقلاب قبل از آغاز اجلاس داشت.وی گفت: نخست وزیر هند كه اقتصاد هند را متحول كرده است در دیدار با رهبر معظم انقلاب بر قدرتمند ظاهر شدن هرچه بیشتر جنبش غیرمتعهدها با ریاست ایران تاكید كرد.

ولایتی افزود: دبیركل سازمان ملل هم خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: «شما فقط رهبر ایران نیستید بلكه رهبری مذهبی جهان اسلام را هم برعهده دارید و ما خدمت شما رسیدیم تا بگوییم ما را در حل مسائل منطقه به ویژه سوریه كمك كنید زیرا در این باره به مشكل برخورده ایم.»مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: رئیس جمهور بنین هم كه رئیس اتحادیه آفریقاست اصرار فراوانی برای ملاقات با مقام معظم رهبری داشت و از ایشان خواست در دوران ریاست سه ساله ایران بر جنبش غیرمتعهدها جایگاه این جنبش را ارتقا دهند.

ولایتی افزود: رئیس جمهور بنین خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: «من سه بار نطق شما را گوش كردم و سه بار هم متن آن را خواندم مطالب شما همان آرمان های بنیانگذاران نهضت عدم تعهد است.»وی گفت: نخست وزیر پاكستان نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب كمك ایران را به دولت و مردم پاكستان برای نجات كشورش از گرفتاری ها خواستار شد.ولایتی افزود: معاون رئیس جمهور اندونزی هم كه به جد اقتصاددانی مطرح است در ملاقات با رهبر معظم انقلاب تئوری اقتصاد مقاومتی ایشان را نظریه ای جدید و مایه نجات اقتصاد جهان خواند.وی گفت: همچنین آقای نوری مالكی نخست وزیر عراق در ملاقات با رهبر معظم انقلاب به جد خواستار كمك ایران برای حل وفصل مسائل سوریه شد.ولایتی افزود: خانم شیخ حسینه دختر مجیب الرحمان بنیانگذار بنگلادش هم كه اكنون نخست وزیر این كشور است، خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: ما مطمئنیم كه با ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها همه حرف ها تبدیل به عمل خواهد شد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
واکنش دکترظریف به اظهارات بان کی مون!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخم های لاریجانی به بان کی مون/ سخنگوی بان کی مون: آقای دبیر کل به احمدی نژاد گفت: سخنان تان فتنه گرانه بود!



اخم های لاریجانی به بان کی مون/ سخنگوی بان کی مون: آقای دبیر کل به احمدی نژاد گفت: سخنان تان فتنه گرانه بود!

خبرگزاری های خارجی، روایتی متفاوت از گفت و گوی بان کی مون با محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی منتشر کرده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : در حالی که موفقت جهانی اجلاس تهران ، می تواند تاثیر مثبتی در وضعیت آتی ایران در صحنه بین الملل داشته باشد، برخی خبرگزاری های خارجی که با پوشش کم ، ناخرسندی خود را از برگزاری این اجلاس در تهران نشان داده اند ، امروز روایتی متفاوت از گفت و  گوی بان کی مون با محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی منتشر کرده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: بان کی مون بعد از ضیافت نهار با  علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران و گفتگو با وی، با حضور در کنفرانس خبری اظهار داشت که مذاکره ما روی این موضوع بود که چگونه سازمان ملل و ایران می توانند همکاریهای حقوق بشری خود را بهبود بخشند.

آسوشیتدپرس مدعی شده است: در حالی که بان کی مون از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی می کرد ، علی لاریجانی در کنار وی ایستاده و اخم کرده بود!

این در حالی است که خبرنگاران داخلی و خارجی دیگر که در محل حاضر بوده اند ، چنین واکنشی را گزارش نکرده اند.

رویترز نیز گزارش داده است که دبیر کل سازمان ملل در دیدار با محمود احمدی نژا خواسته است که برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود گامهای مشخصی بردارد.

مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون، که همراه وی به تهران سفر کرده است گفته است: دبیر کل سازمان ملل در دیدار با احمدی نژاد با اشاره به اظهارات رییس جمهور ایران در مورد اسرائیل، سخنان وی را اهانت آمیز، فتنه انگیز و غیرمسئولانه خوانده است./انتخاب