اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دفاع رشیدپور از علیخانی در برابر منتقدانش


پس از آنکه احسان علیخانی در برنامه ماه عسل از منتقدانش گلایه کرد، رضا رشیدپور متنی را در دفاع از صحبت های احساسی احسان علیخانی و برنامه ماه عسل منتشر کرد.

خبرگزاری آنا: پس از آنکه احسان علیخانی در برنامه ماه عسل از منتقدانش گلایه کرد، رضا رشیدپور متنی را در دفاع از صحبت های احساسی احسان علیخانی و برنامه ماه عسل منتشر کرد.

 نامه رضا رشیدپور به احسان علیخانی که در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر شده، بدین شرح است:

احسان عزیزم سلام . برنامه ات با آن شیرمرد نشسته بر صندلی چرخ دار را دیدم . عالی بود . اما موضوع صحبتم این نیست. می خواهم در موردخودت حرف بزنم . چهره ات خسته بود و دلت شکسته . در لحن کلامت کلافه گی تردد داشت . احساست را می فهمم و برخلاف برخی به تو حق می دهم که به حرمت تلاش های چندین ساله ات چند دقیقه ای هم راجع به خودت حرف بزنی.

اما توقع من از تو چیز دیگری است . احسان جان تو برای رسیدن به این جایگاه خیلی تلاش کرده ای . با چشم های خودم بارها اشتیاق و جنب و جوشت را دیده ام و تحسین کرده ام . شاید این روزها آنقدر گرفتار فشارهای مجازی و غیر مجازی شده ای که موفقیت هایت را فراموش کرده ای . مگر به همین سادگی است که برنامه بسازی و میلیون ها نفر تماشا کنند؟

مگر به همین سادگی است که سال های متوالی بهترین برنامه ی سخت ترین ماه سال را بسازی ؟ تو کاری کرده ای کارستان . تو خیلی از استانداردهای تلویزیون را عوض کرده ای .طراحی صحنه ی باشکوه . تیتراژهای موفق . مهمانه ایی که بلافاصله به مرکز توجه عمومی تبدیل می شوند و .... مگر می شود اینها را نادیده گرفت ؟ احسان عزیز خوشحال باش که میلیون ها مخاطب داری و صدالبته که برآوردن سلیقه و توقع همه ی آنها محال است . اما تو با هنری که به خرج داده ای حتی منتقدانت را هم پای برنامه ات می نشانی .

کسی که از تو انتقاد می کند وقت گذاشته و برنامه ات را مو به مو تماشا کرده . این پیروزی بزرگی است. نمی توانیم کتمان کنیم که در این آوردگاه بزرگ فرهنگی تو و دوستانت کاری کرده اید که مردم ساعتی از رسانه های مجهول به سمت رسانه خودمان جذب شوند. مگر این دستاورد کمی است ؟

کسی که تو را به دستمزد میلیاردی متهم می کند دستاویز دیگری پیدا نکرده . نتوانسته به هنرت ایراد بگیرد پس به جیبت حمله کرده! هر چند که شخصا معتقدم که مردم این روزها به خندیدن بیشتر احتیاج دارند؛ اما نمی توانم انکار کنم که تو با همین ترفند "احساس" میلیون ها دختر و پسر جوان را متوجه کرامت های دینی و انسانی کرده ای . کاری که آرزوی خیلی هاست.

مگر مردم نجیب ما از رسانه ملی چه توقعی دارند؟ جز همین صداقت؟ جز همین انسانیت؟ حالا که به مدد نگاه پاک و نجیب مردم و دعای خیرشان به اوج رسیده ای در اوج هم بمان. نگاه به برخی موانع ریز ارتفاع تماشا را کوتاه می کند . نمی‌گویم که منتقدانت را ندیده بگیر . اصلا . اتفاقا دست منتقد را باید بوسید . اما کسی که بهتان می زند و دروغ می بافد که دیگر منتقد نیست . جدای از نقدهای منصفانه مطمئن باش که میلیون ها مخاطب تحسینت می کنند . من هم یکی از آنها . شاد باشی.


ویدیو مرتبط :
رضا رشیدپور:احسان علیخانی غیر حرفه ای عمل کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علیخانی از تلخی «ماه عسل» دفاع کرد



اخبار,اخبار فرهنگی,احسان علیخانی

اخبار فرهنگی و هنری - علیخانی از تلخی «ماه عسل» دفاع کرد

احسان علیخانی - تهیه‌کننده و مجری «ماه عسل» - این برنامه را اثری سوژه‌محور می‌داند که با بهره‌گیری از تم‌هایی محدود قصه‌هایی نامحدود در بستر آن روایت می شود.

علیخانی با تاکید بر سوژه محور بودن این برنامه گفت: ما در «ماه عسل» مبتنی بر سوژه‌ها پیش می‌رویم. من هیچ تفکیکی بین قصه‌ها قائل نیستم. ممکن است قصه‌ای مخاطب را به خنده وادار کند. قصه‌ای باعث بغض مخاطب شود. در ذهن او سوال ایجاد کند یا اساسا هیچ احساسی را برای او به دنبال نداشته باشد. مثل این که بخواهیم 10 فیلم را 10 شب ببینیم. طبیعی است که نسبت به هر یک واکنش خاصی خواهیم داشت.


وی درباره تلخ بودن روایت بعضی از سوژه‌ها در این برنامه ادامه داد: به دلیل این که مبتنی بر قصه پیش می‌رویم، ممکن است در جاهایی احساس کنیم که بعضی قصه‌ها بیش از حد مخاطب را آزرده خاطر می‌کند و از آن‌ها صرف نظر کنیم اما باز هم خود من اعتقاد ندارم که قصه‌ای تلخ است بنابراین باید از آن پرهیز کرد. چراکه فکر می کنم طرح قصه‌های تلخ اتفاقا تاثیرگذارتر است.


تهیه‌کننده و مجری برنامه «سه ستاره» در پاسخ به این که چرا برنامه با تغییرات بسیار کم نسبت به سری های قبل روی آنتن رفته است، بیان کرد: «ماه عسل» یک برنامه برند است و بینندگان ما را با یک شاکله نسبتا ثابت پذیرفته‌اند و برنامه برایشان با ویژگی‌های مشخصی تعریف شده است. تغییر آن ریسک‌پذیری بالاتری دارد تا حفظ این ثبات. ضمن این که خود برنامه بستری است برای این که سوژه های مختلفی در آن اتفاق بیافتد. این برنامه فضایی کلی در ذهن مخاطب ایجاد کرده است که دستکاری آن ریسک دارد.


وی همچنین درباره این که بعضی از موضوعات برای دومین یا چندمین بار در برنامه طرح می شوند، توضیح داد: این یک اتفاق طبیعی است. ما تنها چند تم محدود در سینما داریم اما از همان چند تم هزاران قصه کار می‌شود. زیرا داستان‌ها نامحدودند و درام‌های متفاوتی را می‌توان به واسطه‌شان خلق کرد. در اینجا هم همین است. هر قصه را می‌توان زیر پرچم یک تم جای داد و یک عنوان برای دسته‌بندی آن پیدا کرد، اما قصه‌ها متفاوتند.

اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا