اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری یک مظنون در پرونده قتل پسر خردسال



مرد جوانی در جریان تحقیقات پلیسی برای کشف راز قتل پسربچه 4 ساله در بازارچه مرزی اینچه‌ برون بازداشت شد.

اخبار,اخبارحوادث , قتل

 

به گزارش جام جم، محمدجواد 4 ساله، 14 فروردین امسال همراه مادرش در بازارچه مرزی استان گلستان بود که پسربچه از مادر خواست برای او بستنی بخرد، اما مادر پس از خرید متوجه غیبت ناگهانی پسرش شد.

مادر بازار را به دنبال او گشت، اما هیچ اثری از کودک نبود، فقط چند نفر از فروشنده ها مدعی شدند صدای گریه کودکی را شنیده اند. خانواده محمدجواد وقتی از یافتن او ناامید شدند، با مراجعه به پاسگاه مرزی شکایتی را مطرح کردند و باتوجه به حساسیت موضوع پرونده به اداره آگاهی استان گلستان ارسال شد.

پس از گذشت یک هفته، مرد چوپانی هراسان خود را به ماموران پلیس رساند و از کشف جسد پسربچه ای خبر داد. ماموران پس از تحقیقات مقدماتی دریافتند جسد متعلق به محمدجواد است که بر اثر خفگی به قتل رسیده است. در حالی که جستجوی پلیس برای رازگشایی از این جنایت و دستگیری عامل جنایت ادامه داشت، 2 روز قبل ماموران متوجه شدند پسر جوانی در آن منطقه پرسه می زند و درباره سرنوشت محمدجواد از اهالی پرس وجو می کند. پسر جوان بلافاصله دستگیر شد که در بازجویی ها اظهارات متناقضی را مطرح کرد، اما شواهد نشان می دهد او در این جنایت نقش داشته است.

با توجه به آثار به جامانده در صحنه جنایت، از تنها مظنون جنایت آزمایش «دی.ان.ای» انجام شده تا با مشخص شدن نتیجه آزمایشات راز جنایت فاش شود.


  اخبار  حوادث  - جام جم


ویدیو مرتبط :
دستگیری دو مظنون دیگر در لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری یک مظنون در پرونده قتل مرد معتاد



دوست مردی معتاد که با ١٥ ضربه چاقو به قتل رسیده بود، به‌عنوان مظنون اصلی جنایت بازداشت شد.

رسیدگی به این پرونده هم‌زمان با کشف جسد مرد ٤٢ ساله‌ای در خانه‌اش آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل جنایت در خیابان آذربایجان، آنها با جسد مرد ٤٢ساله‌ای که با ١٥ ضربه چاقو به قتل رسیده بود، روبه‌رو شدند. پزشک جنایی پس از معاینه جسد، زمان مرگ مقتول را بین شش تا ١٢ ساعت اعلام کرد. 

 

در ادامه، پدر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، گفت: «پسرم ایرج معتاد بود و ١٠ سال قبل پس از اینکه نتوانست اعتیادش را ترک کند، از همسرش جدا شد. من و مادرش نیز بیشتر اوقات در شمال کشور هستیم. هفته قبل نیز به رشت رفتیم و هنگامی که بازگشتیم با جسد غرقه‌به‌خون پسرم روبه‌رو شدیم».

 

کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به اینکه آثاری از ورود به‌زور در خانه وجود نداشت، احتمال دادند قتل از سوی یک آشنا رخ داده باشد.  با انتقال متهم‌به‌قتل به دادسرای امور جنایی، او مورد بازجویی قرار گرفت. مرد ٤٨ساله با انکار قتل دوست معتادش گفت: من و ایرج از ٩ سال قبل در یک شیرینی‌پزی معروف در غرب تهران، با هم همکار بودیم. شغل اصلی من کار در مترو است و روزهای تعطیل در شیرینی‌پزی، جعبه شیرینی می‌زنم.

 

در این مدت متوجه شدم ایرج به هروئین اعتیاد دارد و مواد مصرف می‌کند. او مرد خوبی بود و پس از اتمام کارهایش در شیرینی‌پزی به کمک من می‌آمد. مسعود پس از جدایی از همسرش و اختلافاتی که با پدرش داشت در محله فرحزاد، کارتن‌خواب بود و جای ثابتی نداشت. چندماه قبل ایرج از من خواست به دلیل اینکه کارت ملی ندارد، برایش سیم‌کارتی بخرم که من این کار را کردم، اما چندروز بعد او سیم‌کارت را گم کرد و من سیم‌کارت را سوزاندم.


متهم‌به‌قتل اضافه کرد: چند هفته قبل از قتل دوستم وقتی با او صحبت می‌کردم، مدعی شد پدرش با خوابیدن او در خانه موافقت کرده و ایرج شب‌ها در خانه پدرومادرش می‌خوابد؛ یک هفته قبل از قتل، مقتول با من تماس گرفت و خواست مرا ببیند. بعد از اتمام کار به‌دنبالش رفتم. ایرج مدعی شد خانواده‌اش مسافرت هستند و از من خواست برای مصرف مواد مخدر به خانه‌شان بروم. آن شب من و دوستم مواد مصرف کردیم و صبح هرکدام به سر کارمان رفتیم.

 

چندروزی از ایرج خبر نداشتم و او سر کار حاضر نمی‌شد تا اینکه صاحب شیرینی‌فروشی در تماس با پدر او متوجه شد که ایرج با ضربات چاقو به قتل رسیده است. من یک هفته قبل از قتل با مقتول بودم. حتی فردای آن روز دوستم به مغازه آمد و مشغول کار شد. من او را نکشته‌ام و نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رسانده است.  با اظهارات متهم، بازپرس جنایی او را برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت کرد و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد.


 اخبار  حوادث  - شرق