اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری کیف‌قاپی که مالباخته را کشت



س از 135 روز رخ داد؛

دستگیری کیف‌قاپی که مالباخته را کشت

حوادث - مرد 35 ساله‌ای که پس از کیف‌قاپی موجب مرگ مالباخته شده بود ضمن رویارویی با خانواده مقتول عنوان کرد: می‌تواند صد کیف را با دو انگشت برباید اما نمی‌داند چه شد که این فرد جان خود را از دست داد.

درساعت 11:05 22 مردادماه سال جاری فردی با حضور در مقر پلیس در بیمارستان حضرت رسول‌اکرم(ص) عنوان کرد که مادر64 ساله‌اش در اثر کیف‌قاپی مجروح شده است که با ثبت شکایت این فرد پرونده توسط مقام قضایی برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس‌ آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در حالی تحقیقات خود را برای واکاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز کردند که مالباخته 64 ساله پس از هشت روز در بیمارستان فوت کرده بود.

با مرگ مالباخته پرونده‌ای تحت عنوان قتل در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گشوده شد و کارآگاهان معاونت مبارزه با جرایم جنایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه از خانواده صغرا دریافتند که این فرد در روز حادثه برای پرداخت اقساط به بانک مراجعه کرده بود که در کوچه کنار منزل مسکونی‌اش جسد بی‌جان این فرد توسط همسایه‌ها پیدا شد که با حضور عوامل اوژانس در محل حادثه این فرد توسط بستگانش به بیمارستان منتقل شده و پس از آن که مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد متاسفانه پس از هشت روز جان خود را از دست می‌دهد.

یکی از فرزندان این زن در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در لحظات اولیه تصور می‌کرد که مادرش به دلیل فشارخون بالا در خیابان دچار حمله شده اما پس از مدتی متوجه مفقودشدن کیف همراه مادرش می‌شود و احتمال می‌دهد که مادرش قربانی طمع کیف‌قاپ شده است که مراتب را به پلیس مستقر در بیمارستان اطلاع می‌دهد.

با ثبت اظهارات شکات پرونده، کارآگاهان تحقیقات خود را‌ آغاز می‌کنند تا این که پس از مدتی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان پیداشدن کیف‌دستی مقتول در نزدیکی اتوبان همت می‌شوند که با حضور ماموران در محل کشفیات مشخص می‌شود که مدارک مکشوفه متعلق به مقتول است که با یافتن کیف‌دستی مقتول فرضیه قربانی‌شدن صغرا در جریان کیف‌قاپی قوت می‌گیرد.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای یافتن سرنخی از کیف‌قاپ یا کیف‌قاپان احتمالی ادامه داشت، نظریه پزشکی قانونی مبنی بر خونریزی مغزی صغرا در اثر آسیب نسج مغز بر اثر اصابت جسم سخت به اداره دهم پلیس آگاهی واصل شد.

کارآگاهان تحقیقات‌شان را آغاز کردند تا این که دریافتند متهم به قتل صغرا در یک نوبت اقدام به برداشت وجه از حساب مقتول کرده است که کارآگاهان برای بررسی دوربین مداربسته بانک و همچنین بررسی تراکنش مالی حساب بانکی مقتول توانستند ردپایی از متهم این پرونده بیابند.

کارآگاهان در تحقیقات‌اولیه و با بررسی بانک اطلاعات مجرمان به فردی 35 ساله به نام «مهدی- ک» رسیدند که دارای سوابق متعدد کیفری بود. بررسی‌ها نشان داد که «مهدی» در سوابق خود دارای دو سابقه حمل موادمخدر، یک فقره تحصیل چک مسروقه، یک فقره مظنونیت در سرقت و یک فقره کیف‌قاپی در پرونده است. همچنین بررسی‌ها نشان داد مهدی 20 روز قبل از وقوع این سرقت از زندان آزاد شده بود.

با قوت گرفتن نقش مهدی در این سرقت کارآگاهان شناسایی محل سکونت و تردد وی را در دستور کار قرار دادند و نهایتا این فرد در ششم دی‌ماه سال جاری در محل سکونتش در جاده مخصوص دستگیر شد.

با دستگیری مهدی وی در ابتدا هر گونه نقش و دخل و تصرف در پرونده زورگویی منجر به قتل صغرا را منکر شد اما هنگامی با ادله پلیسی و مستندات روبرو شد؛ چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به زورگویی از صغرا 64 ساله اعتراف کرد.

این فرد با بیان اینکه مدت دوسال و هفت‌ماه به علت حمل موادمخدر در زندان به سر می‌برده است گفت: پس از آزادی از زندان با دختری به نام شیرین آشنا شدم که مکانی برای زندگی نداشت و به همین منظور او را به خانه‌مان بردم اما پس از مدتی مادرم از من خواست که یا این دختر را از خانه بیرون کنم یا خود من نیز از خانه بیرون بروم که در روز حادثه پس از آن که مادرم بر سر مسئله حضور شیرین در خانه مرا از منزل بیرون کرد به اغذیه‌فروشی در خیابان ستارخان رفته و بدون اطلاع موتور یکی از دوستانم را برداشته و در حالی که درصدد تامین موادمخدر بودم به خیابان بهبودی رفتم.

متهم به قتل صغرا در ادامه با بیان اینکه در خیابان بهبودی زنی مسن و خوش‌تیپ توجه مرا به خود جلب کرد گفت: من درصدد تامین هزینه موادمخدر بودم و به همین دلیل به سرعت از کنار فرد عبور کرده و کیف او را قاپیدم و اصلا فکر نمی‌کردم اتفاقی برای این فرد بیفتد و پس از آن پول و عابربانک‌های وی را برداشته و مدارک و اسنادش را در حاشیه بزرگراه همت رها کردم.

متهم در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه از چه سالی شروع به کیف‌قاپی کرده‌اید گفت: از سال 78 شروع به کیف‌قاپی کردم و به تنهایی اقدام به ربودن کیف افراد می‌کردم اما برای خود من نیز جای تعجب است که چطور بعد از این همه سال این اتفاق رخ داد چرا که من همین الان می‌توانم صد کیف را با دو انگشت بزنم اما نمی‌دانم چه شد این فرد جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه تحصیلاتش تا دوم دبیرستان بوده و به شغل مشاور املاکی مشغول بوده است گفت: همسرم از مدتی پیش برای ادامه تحصیل در رشته وکالت به همراه پسر دو ساله‌ام به استرالیا رفته است و من پس از آزادی از زندان با شیرین آشنا شده و روز حادثه نیز به علت درگیری بر سر مسئله شیرین از خانه بیرون آمدم.

وی با بیان اینکه هنگام سرقت اصلا متوجه زمین خوردن صغرا نشدم گفت: دو روز پس از کیف‌قاپی برای ترک اعتیاد به کمپی مراجعه کرده و در این مدت در آنجا مستقر بودم و پس از آن که دستگیر شدم متوجه شدم که این زن جان خود را از دست داده است.

مهدی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه در این مدت که به کیف‌قاپی مشغول بوده است تنها از مردان سرقت کرده است گفت: برای اولین بار بود که از زنی کیف می‌قاپیدیم که این‌گونه شد.

وی با بیان اینکه دو سال و هفت ماه به جرم حمل موادمخدر در زندان به سر می‌برده گفت: به جرم حمل چهارو نیم گرم کراک و هشت گرم شیشه در زندان به سر می‌بردم.

متهم گفت: اولین سرقت کیف‌قاپی خود را در سال 78 و در سن 21 سالگی انجام داده‌ام.

به گزارش ایسنا، دختر و پسر صغرا که در محل اداره دهم پلیس آگاهی حضور داشتند، خواستار اشد مجازات برای متهم شدند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کیف قاپی که با هیپنوتیزم کیف افرادرامی قاپد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری اعضای باند کیف‌قاپی حرفه‌ای



اخبار حوادث - دستگیری اعضای باند کیف‌قاپی حرفه‌ای

فرمانده انتظامی شوشتر از دستگیری اعضای باند حرفه‌ای کیف‌قاپی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مردم سالاری، بهروز حسنوند دیروز اظهار کرد: پس از وصول گزارشاتی درباره کیف‌قاپی در این شهرستان، با تشکیل اکیپی برای شناسایی و دستگیری سارقان اقدام شد.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های متعدد سه سارق کیف‌قاپ که با یک دستگاه موتورسیکلت در کوچه‌های خلوت شهر به دنبال سوژه‌یابی برای ارتکاب جرم بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شوشتر خاطرنشان کرد: این افراد پس از دستگیری تحویل مقام قضایی شدند و در بازجویی‌‌های اولیه به 14 فقره سرقت اعتراف کردند که از این میان پنج فقره کیف‌قاپی و 9 فقره سرقت موتورسیکلت بوده است.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان پنج دستگاه موتورسیکلت و مقادیر زیادی گوشی تلفن همراه و کارت اعتباری کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

حسنوند درباره شگرد این سارقان گفت: آنها به دلیل عدم شناسایی به وسیله پلاک موتورسیکلت ابتدا موتورسیکلت‌های فاقد قفل اطمینان را سرقت و سپس اقدام به سرقت و کیف‌قاپی می‌کردند.

اخبار حوادث  - مردم سالاری