اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مظنونین حمله تروریستی عراق



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,حمله تروریستی عراق

 

اخبار سیاست خارجی - دستگیری مظنونین حمله تروریستی عراق

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق از دستگیری چند مظنون به دست داشتن در حمله ترورستی به کاروان مهندسان و کارگران ایرانی دراستان دیالی خبر داد و گفت: تحققات برای دستگیری و مجازات عاملان این حمله ادامه دارد.

ژنرال علی قیدان درگفتگو با واحد مرکزی خبر،  تاکید کرد: نیروهای عراقی انتقام خون شهدای عزیزحمله روزجمعه را از تروریست ها خواهند گرفت.

وی که به همراه حسن دانایی فر سفیر کشورمان در عراق و شماری از فرماندهان ارتش عراق برای بررسی جزئیات این حمله تروریستی به محل حادثه آمده بود گفت: تروریست ها تلاش دارند مانع از اجرای پروژه مهم و جهادی انتقال گاز ایران به عراق شوند. پروژه ای که به نفع ملت و کشور عراق است.

وی افزود: تروریست ها مطمئن باشند که با اینگونه جنایتها نمی توانند در مسیر دوستی و توسعه روابط دوملت برادر و همسایه عراق و ایران خللی وارد کنند.

پنج خودروی حامل کارکنان شرکت ایرانی طرح انتقال گاز ایران به عراق عصر روزجمعه پس از کار روزانه هنگام بازگشت به مقراقامت شان در منطقه نفت خانه درحدود 170 کیلومتری شمال شرق بغداد هدف تروریست ها قرارگرفتند که  پانزده ایرانی و دوعراقی شهید و چهار ایرانی دیگر مجروح شدند.

پیکر شهدا به بیمارستان مقدادیه و مجروحان برای مداوا به یک مرکز درمانی در کلا از شهرهای استان دیالی منتقل شده است.

فرمانده نیروی زمینی عراق به وجود مشکل و کوتاهی نیروهای عراقی در حفظ امنیت منطقه اعتراف کرد و گفت: دراین ارتباط رسیدگی و با کسانی که درانجام وظایف شان کوتاهی کرده اند برخورد خواهد شد.

وی از طراحی مکانیزم جدید حفاظتی برای تامین امنیت کارکنان این پروژه در منطقه خبر داد و گفت: تحقق این مهم بعهده ارتش عراق گذاشته خواهد شد و پلیس نفت تنها مسئول حفاظت ازخطوط انتقال گازخواهد بود.

سفیرکشورمان درعراق هم با اشاره به هماهنگی های انجام شده با نخست وزیر و سرپرستان وزارتخانه های دفاع و کشور عراق درخصوص پیگیری این حمله تروریستی گفت: آقای نوری المالکی دستور داده است برای شناسایی علل و خاطیان احتمالی این حمله کمیته تحقیق تشکیل شود.

حسن دانایی فر گفت: مقام های عالی کشورمان نیز به صورت مداوم این حادثه را پیگیری کردند.

وی کارمهندسان و کارگران ایرانی درپروژه انتقال گاز از نفت شهر به بغداد را یک نهضت خدمت رسانی به عراقی ها توصیف وابراز امیدواری کرد پیگیری و برخورد

با مسببان این حادثه به نحوی باشد که دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی در آینده نباشیم.

وی همچنین تدابیر ویژه امنیتی برای حفاظت از کارکنان این پروژه را خواستارشد وگفت ناامنی هایی که درماههای گذشته رخ داد وخط لوله، تجهیزات و وسایل فنی، پلیس و نگهبانان این پروژه هدف قرا گرفت هشدار دهنده بود.

اخبار سیاست خارجی - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری مظنونین حمله به مسجد شیعیان کویت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در عراق/ 6 نفر کشته و زخمی شدند



حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در عراق/ 6 نفر کشته و زخمی شدند

رسانه های عراقی از حمله تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل زائران ایرانی در تکریت و شهید و زخمی شدن 6 نفر خبر دادند.

به گزارش مهر، خبرگزاری براثا در خبری فوری اعلام کرد که اتوبوس زائران ایرانی در منطقه الدجیل در جنوب تکریت هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

بر اثر این انفجار تروریستی که تروریست های تکفیری عامل آن بودند، تاکنون دو زائر ایرانی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شده اند./مهر