اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مردی در آمریکا همراه با نمونه کیک زرد برای فروش به ایران



کیک زرد,فروش کیک زرد به ایران

 دستگیری مردی در آمریکا همراه با نمونه کیک زرد برای فروش به ایران در کف کفشش!

آمریکا فردی از سیریالئون را متهم به فروش هزار تن کیک زرد به ایران کرده است.

گاردین نوشت: آمریکا فردی از سیریالئون را متهم به فروش  هزار تن کیک زرد  به ایران کرده است.
به گزارش  انتخاب، پاتریک کمپل 33 ساله در فرودگاه جان اف کندی درحالیکه نمونه ای از اورانیوم را در کف کفش خود در چمدان مخفی کرده بود دستگیر شد.

او در پاسخ با اگهی منتشر شده در سایت علی بابا که به دنبال خرید اورانیوم بوده  است به نیویورک سفر کرده است.
این آگهی توسط مامور مخفی امریکا گذشته شده بود که خود را دلال و نماینده ایران معرفی کرده است.
کمپل موافقت کرد که به میامی سفر کند تا به خریدار فرضی دیدار کند.


این فرد پس از دستگیری اظهار داشت که در یک کمپانی استخراج معدن و فروش اورانیوم و طلا مشغول به کار بوده و از طریق تلفن، اسکایپ و ایمیل با مشتریان ارتباط برقرار می کرده است./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مردی که از آمریکا به ایران آمد فقط برای طبیعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودکفایی ایران در تولید کیک زرد هسته‌ ای



خودکفایی ایران در تولید کیک زرد هسته‌ ای

 

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: نخستین محموله کیک زرد تولید شده در بندرعباس امروز - یکشنبه - به سایت هسته‌ای اصفهان ارسال شد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، صالحی ظهر در نشست خبری در سایت هسته‌ای اصفهان گفت: ایران در تهیه کیک زرد هسته ای خودکفا شده است.

وی تصریح کرد: با ارسال این محموله ، گامی دیگر در تامین نیازهای اساسی صنعت هسته‌ای با قدرت برداشته شد.

صالحی گفت: این دستاورد بزرگ ، در حقیقت قسمت نوید بخش حرکت مستمر و بی‌وقفه تلاشگران و متخصصان این فناوری عظیم در مسیر تکمیل برنامه جامع اکتشاف ، استخراج و تامین مواد مورد نیاز تاسیسات هسته ای کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خبر داد : معدن اورانیوم ساغند یزد در آینده نه چندان دور بهره‌برداری می‌شود و افزود: فعالیت‌ها مضاعف شده و روند احداث تاسیسات کیک زرد اردکان هم شتاب یافته است.

صالحی افزود: اکتشاف و استخراج با شتاب فراوان در چند سال صورت می‌گیرد و می‌خواهیم از نظر تامین اورانیوم در فاصله پنج سال به جایی برسیم که بتوانیم با اطمینان بگوییم مجموع سوخت مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به ترور شهید دکتر مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست ایادی استکبار افزود: به بدخواهان و جنایتکاران و مجرمان بین‌المللی اعلام می‌کنیم که ما ایستاده‌ایم، مقاومت درس اول انقلاب ماست و یقین بدانید شما را از این حرکات اهریمنی تان مایوس خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ملتی نیستیم که مایوس شویم ، ما یاس را از جنود ابلیس می‌دانیم. با شهید کردن عالمان و فرهیختگان ما ، نمی‌توانید در حرکت شتابان هسته‌ای ما سستی ایجاد کنید.

صالحی افزود: ملت بزرگ ایران انشاءالله در آینده شاهد دستاوردهای بزرگی خواهد بود. این روز فرخنده از این بابت است که شاهد اولین دستاورد کیک زرد تولیدی داخل کشورمان هستیم و این محموله به طور مستمر از بندرعباس به سایت اصفهان منتقل می شود.

بهینه سازی دستگاه های یو سی اف اصفهان

در ادامه نشست خبری رییس سازمان انرژی اتمی، خبرنگاری پرسید: به حدی از توانمندی رسیده ایم که از این پس همه نیاز سایت هسته ای اصفهان را از تولیدات خود تامین کنیم؟

صالحی گفت: این طور نیست که اکنون انتظار داشته باشیم همه مواد مورد نیاز سایت یو سی اف اصفهان را خودمان تأمین کنیم اما بخش قابل توجهی از آن را از طریق بندرعباس تأمین می کنیم.

وی افزود: امیدواریم تا چند سال آینده به سرعت ، نیاز سایت یو سی اف اصفهان را در داخل تامین کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با محموله ای که به سایت یو سی اف اصفهان آمده است امیدواریم در آینده ای نه چندان دور ، فعالیت خود را آغاز کند و اکنون مشغول بهینه سازی و اتوماسیون دستگاه های یو سی اف اصفهان هستیم .../واحد مرکزی خبر