اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور جمع‌ آوری نوعی پنی‌ سیلین‌ +سند


سازمان غذا و دارو اعلام کرد که نوعی پنی‌سیلین به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون دارویی از سطح عرضه جمع آوری و به شرکت تولید کننده عودت داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: معاونت غذا و دارو علوم پزشکی دانشگاه تبریز اعلام کرد: ویال پنی‌سیلین شرکت داروسازی جابربن‌حیان با سری ساخت 4M 1404 و تاریخ تولید 3/2016 به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود.

در این اطلاعیه‌ای امده است:‌ «به آگاهی می‌رساند که جمع‌آوری دارو از سطح عرضه (ریکال دارو)، در سراسر دنیا امری مرسوم و طبیعی بوده و برای هر دارویی که ایراداتی در فرمولاسیون، بسته بندی، نگهداری و ... داشته باشد با اطلاع رسانی سریع و به موقع این فراخوانی از سطح عرضه صورت می‌پذیرد.»

به گزارش غذا و دارو؛ در مورد ویال پنی‌سیلین 000/200/1 واحد شرکت داروسازی جابر ابن حیان با سری ساخت 4M 1404 و تاریخ تولید 3/2016 نیز برابر اطلاع‌رسانی به عمل آمده توسط سازمان غذا و دارو و به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی مذکور از سطح عرضه جمع آوری و به شرکت تولید کننده عودت داده می‌شود.

ضمناً از واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی و داروخانه‌های موجود در استان آذربایجان شرقی موردی از خرید داروی مذکور گزارش نشده است و جای هیچگونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

دستور جمع‌ آوری نوعی پنی‌سیلین‌  +سند


ویدیو مرتبط :
حساسیت به پنی سیلین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نهاوندیان در جمع خبرنگاران:تا زمانی که سند توافق‌نامه منتشر نشود نمی‌توان اظهارنظر کرد



اظهارات  نهاوندیان درباره توافق‌نامه ایران با گروه 1+5


نهاوندیان در جمع خبرنگاران:تا زمانی که سند توافق‌نامه منتشر نشود نمی‌توان اظهارنظر کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهارات جان کری مبنی بر این‌که در توافق‌نامه منعقد شده بین ایران و 1+5 حق غنی‌سازی ایران قید نشده است، گفت: تا زمانی که سند توافق‌نامه منتشر نشود، نمی‌توانیم اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا نهاوندیان که با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد با بیان این مطلب، افزود : تا زمانی که سند توافق‌نامه منتشر نشود نمی‌توان اظهارنظری کرد.

بامداد امروز ایران با گروه 1+5 در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران توافق‌نامه‌ای برای شش ماه منعقد کردند. ظریف سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده که در این توافق‌نامه بر حق غنی‌سازی ایران تاکید شده ولی برخی از مقامات آمریکایی اعلام کردند که چنین موضوعی در توافق‌نامه قید نشده است.
/ایسنا