اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور جدید «ابوبکر بغدادی»


ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده مسلمانان و رهبر گروه تروریستی داعش، با اشاره به نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم عراقی در گروه خود، به شکست‌های اخیر این گروه به دلیل این نفوذ اذعان کرد.

فرارو: ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده مسلمانان و رهبر گروه تروریستی داعش، با اشاره به نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم عراقی در گروه خود، به شکست‌های اخیر این گروه به دلیل این نفوذ اذعان کرد.

ابوبکر البغدادی در نامه‌ای امضا شده توسط یکی از دستیارانش با نام ابوحفصه المهاجری در اختیار فرماندهان داعش قرار گرفته، تاکید کرده که شکست‌های اخیر این گروه در مناطق جُرف الصخر (نزدیک بغداد) تکریت و زُمار، به دلیل نفوذ دولت عراق در این تشکیلات و به عضویت درآوردن نیروهای خود در داعش بوده است.

البغدادی در ادامه به فرماندهان گروه خود توصیه کرده است تا دیگر داوطلبان عراقی برای عضویت در داعش را نپذیرند تا مانع از نفوذ دولت عراق در تشکیلات خود شوند. او افزوده است: «به مجاهدانی که از خارج از کشور عراق اسلامی خواهند آمد، بسنده خواهیم کرد چرا که دیگر به وفاداری عراقی‌ها، اعتماد نداریم.»

نیروهای عراقی به همراه داوطلبان مردمی، هفته گذشته موفق شدند منطقه استراتژیک جُرف الصخر در جنوب بغداد، پایتخت عراق را از تصرف نیروهای داعش خارج کنند.

پیش از آن پیشمرگه‌های کرد موفق شده بودند شبه‌نظامیان داعش را از منطقه زمار بیرون کنند.


ویدیو مرتبط :
زنده یا مرده ابوبکر بغدادی-آخرین اخباره ابوخره بغدادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور جنجالی ابوبکر بغدادی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دستور جنجالی ابوبکر بغدادی/" دیگر فیلم سربریدن منتشر نشود"

رهبر گروه تروریستی داعش در نامه‌ای رسمی اعضای این گروه را به توقف پخش تصاویر "اعدام به شیوه ذبح" که اجرای آن علیه محکومان به اعدام توسط این گروه مرسوم است، فرا خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الفجر، منابع عراقی آگاه اعلام کرند که ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در این بخشنامه که خطاب به دفاتر رسانه‌ای وابسته به این گروه در سوریه و عراق نوشته و چند هفته قبل صادر شده است، تاکید کرده از انتشار فیلم سربریدن محکومان به اعدام در این گروه خودداری کرده و تنها "آغاز عملیات اعدام و نتیجه آن را منتشر کنند."

البغدادی مدعی شده که هدف از این دستور مراعات احساسات مسلمانان و به ویژه کودکان است!

در واکنش به این نامه برخی از نیروهای عربستانی داعش اعتراض کرده‌اند که پخش این فیلم‌ها برای ترساندن "دشمنان" و نه عموم مردم است اما در نهایت اعلام کرده‌اند که به این دستور پایبند هستند.

منابع عراقی اعلام کردند که این دستور جنجال زیادی را بین اعضای داعش ایجاد کرده و معتقدند که ماموریت آن‌ها ترساندن "دشمنانشان" است در حالی که گروه دیگری از اعضای این گروه معتقدند این تصاویر باعث آزار عموم شده و گرایش به داعش را کم می‌کند. 

 

اخبار بین الملل - ایسنا