اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستبرد اینترنتی به حساب 36 مشتری بانك



دستبرد اینترنتی,سرقت اینترنتی

 


شرق: اعضای یك باند كه با نفوذ به سامانه اینترنتی یك بانك توانسته بودند به حساب 36 نفر دستبرد بزنند، دستگیر شدند. این پرونده دی ماه سال‌جاری با مراجعه شهروندی به دادسرای ویژه مبارزه با جرایم رایانه‌ای تهران به جریان افتاد و شاكی گفت فرد یا افرادی به حساب بانكی او دستبرد زده‌اند. این مرد گفت: «چند روز قبل وقتی حساب بانكی‌ام را كنترل كردم فهمیدم مبلغ زیادی از موجودی‌ام كسر شده است، برای همین به بانك رفتم و در آنجا به من گفتند خودم به صورت اینترنتی این مبلغ را برداشت كرده‌ام در حالی كه من چنین كاری را انجام نداده‌ بودم.»با طرح شكایت از سوی این مرد پرونده در اختیار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و آنها تحقیقات خود را در این خصوص آغاز كردند. بررسی‌های صورت گرفته فاش كرد فرد یا افرادی با هك كردن سایت یك بانك به حساب این كاربر دسترسی پیدا كرده و دست به دزدی زده‌اند. اطلاعات موجود گویای آن بود كه سارقان مبلغ دزدیده شده را به حساب دیگری انتقال داده‌اند اما این حساب جعلی بود و تبهكاران خودشان آن را از طریق اینترنت ایجاد كرده بودند. در شرایطی كه تلاش‌ها برای ردیابی متهمان ادامه داشت، افراد دیگری نیز شكایت‌های مشابهی را طرح كردند و همگی از مشتریان یك بانك بودند. پلیس در ادامه تجسس‌های خود دریافت متهمان با استفاده از پول‌های سرقتی از یك صرافی مبلغ زیادی دلار خریده‌اند. تحقیقات گام‌به‌گام كارآگاهان آنها را به اصفهان رساند و فاش شد متهمان در این شهر سكونت دارند و از آنجا سرقت‌ها را هدایت و اجرا می‌كنند. این اطلاعات در حالی فاش شد كه تعداد شاكیان به 36 نفر و مبلغ مسروقه به 150 میلیون تومان رسیده بود. در نهایت اعضای این باند در عملیاتی غافلگیر كننده دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به سرقت بزرگ اعتراف كردند. متهمان در حال حاضر با قرار وثیقه دو میلیارد تومانی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.... / شرق


ویدیو مرتبط :
کسر کارمزد پیامک از حساب مشتری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد اینترنتی داماد به حساب مادر زن



اخبار حوادث - دستبرد اینترنتی داماد به حساب مادر زن

مرد جوانی که در شهرستان قوچان خراسان رضوی با سوء‌استفاده از اعتماد مادر زنش به حساب بانکی او دستبرد زده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی حیرانی فرمانده انتظامی شهرستان قوچان با اعلام این خبر گفت: با مراجعه زنی مسن به پلیس فتا این فرماندهی و تنظیم شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد از حساب بانکی‌اش مبلغ پنج میلیون و 200هزار ریال بصورت غیر مجاز برداشت شده بود که هیچ گونه اطلاعاتی از حسابش در اختیار کسی قرار نداده و به کسی هم مظنون نیست.

وی ادامه داد: پس از بررسی اظهارات شاکی تیم رسیدگی کننده پرونده با یک سری تحقیقات فنی سارق را که داماد مالباخته بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر و به پلیس فتا شهرستان منتقل کردند که متهم در بازجوئی های اولیه منکر هرگونه برداشت غیرمجاز اینترنتی بود که در ادامه بازجوئی ها با مشاهده مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت اطلاعات حساب بانکی مادر زنش در داخل تلفن همراه همسرش ذخیره بوده که با استفاده از اطلاعات بدست آمده طی چندین مرحله اقدام به برداشت 5 میلیون و 200هزار ریال از حساب بانکی وی کرده است.

وی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی در خصوص این گونه سرقت‌ها هشدار داد و گفت: از ارائه رمزهای اینترنتی و کارتهای اعتباری به افراد دیگر و همچنین اعتماد بی‌جا به افراد غیر خودداری کنید.
اخبار حوادث - ایسنا