اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستاورد یک ایرانی برای تحقق اینترنت اشیا


با تلاش محقق ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا از این پس امکان کنترل بر تمامی وسایل برقی منزل حتی در زمان حضور در محل کار از طریق اینترنت و با نوآوری های ارزان قیمت تر و به مراتب مؤثرتر فراهم شد.

خبرگزاری مهر: دکتر علی کاشانی که مدرک پسادکتری خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا اخذ کرده و اکنون معاون شرکت تخصصی Energy Aware Technology در ونکوور کاناداست با همکاری محققان خوش ذوق این شرکت پلت فرمی طراحی کرده است که با استفاده از آن محل زندگی با انبوهی از وسایل برقی و الکترونیکی به "خانه هوشمند" تبدیل می شود، آن هم با هزینه ای به مراتب کمتر از نمونه های مشابه.

اگر قرار باشد نوآوری این محققان را در یک عبارت خلاصه کرد باید چنین گفت: منزل را ترک می کنید درحالی که دستگاه مایکرویو روشن است، جای هیچ گونه نگرانی نیست چون با این پلت فرم جدید که از طریق تلفن همراه عمل می کند زمان روشن و خاموش شدن دستگاه را شما تعیین می کنید.

این پلت فرم که Neurio نام دارد به صاحب خانه و سایر اعضا از طریق تلفن همراه هوشمند اطلاع می دهد که "فراموش کرده اید دستگاه را خاموش کنید". البته این قابلیت تنها به دستگاههای برقی محدود نمی شود بلکه با استفاده از آن امکان اعمال کنترل بر روشن و خاموش ماندن سیستم روشنایی نیز وجود دارد.

محققان این دستاورد جدید را گامی بلند در تحقق "اینترنت اشیا" می دانند. این مفهوم جدید عبارت است از قرار دادن حسگرهای مخصوص در تمام دستگاههای فیزیکی. این حسگرها شبکه ای تشکیل می دهند که به رایانه های مخصوصی متصل هستند و از این طریق امکان اعمال کنترل بر آنها وجود دارد.

با این حال در تکنیک جدیدی که همکاران دکتر کاشانی ارایه کرده اند لزوما نیازی به نصب حسگر در تمامی وسایل نیست. در اینجا از حسگر وای فای برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده می شود.

به عقیده دکتر کاشانی Neurio را می توان "مغز خانه" نیز عنوان کرد. این پلت فرم حتی قابلیت یادگیری رفتار اعضای خانوده را داشته به طوریکه یاد می گیرد چه زمان دستگاه قهوه ساز باید روشن شود.

پیش بینی می شود این فناوری نوین به زودی به یکی از اعضای فعال بسیاری از خانواده ها بدل شود.


ویدیو مرتبط :
دستاورد توافق ، تحقق کامل وعده ی دکتر روحانی بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحادیه اروپا ۱۷ مقام ایرانی را تحریم کرد/ احتمال ممنوعیت تحویل تجهیزات شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت به ایران



تحریم مقامات ایرانی,کنترل اینترنت,کنترل اینترنت در ایران,تحریم‌های وضع شده علیه ایران,نقض حقوق بشر در ایران

 

اتحادیه اروپا ۱۷ مقام ایرانی را تحریم کرد/ احتمال ممنوعیت تحویل تجهیزات شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت به ایران

بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا دارایی‌های این افراد در اروپا توقیف و سفرشان به کشورهایی اروپایی ممنوع می‌شود. این تحریم‌ها تا ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ معتبر خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتحادیه اروپا ۱۷ مقام دیگر ایرانی را به دلیل آنچه "نقض حقوق بشر"  خوانده شده،مورد تحریم قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" به نقل از رویترز؛ بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا دارایی‌های این افراد در اروپا توقیف و سفرشان به کشورهایی اروپایی ممنوع می‌شود.

نام این ۱۷ نفر هنوز اعلام نشده است. اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌های وضع شده علیه ۶۱ مقام ایرانی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

اتحادیه اروپا این تصمیم را در نشست روز جمعه ۲۳ مارس (چهارم فروردین ۱۳۹۱) اعلام کرد.

این تحریم‌ها تا ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ معتبر خواهد بود.

پیشتر نیز ۶۱ مقام ایرانی به همین ادعا و دلیل از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده بودند که این فهرست اکنون به ۷۸ نفر رسیده است.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از تحریم ۱۷ مقام ایرانی ، با تکرار ادعاها علیه ایران، از آنچه "نقض حقوق بشر در ایران" خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

اشتون اشاره کرده که اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه مقام‌های ایران تا هنگامی که آن‌ها به تعهدات بین‌المللی‌شان عمل نکنند، ادامه می دهد!

به گزارش منابع دیپلماتیک، مقامات اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفته‌اند تحویل تجهیزات و نرم افزارهای رایانه ای قابل استفاده برای شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت را به ایران ممنوع کنند./انتخاب