اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزد بدشانس در دادگاه به دام افتاد!


سارق حرفه‌ای مغازه‌ها با 35 فقره سرقت مغازه در رشت استان گیلان دستگیر شد.

روزنامه ابتکار: سارق حرفه‌ای مغازه‌ها با 35 فقره سرقت مغازه در رشت استان گیلان دستگیر شد.

در پی وقوع سرقت‌های زنجیره‌ای از مغازه‌ها به شیوه تخریب و بازکردن قفل شیشه سکوریت در شهرستان رشت، کارآگاهان پلیس‌آگاهی مبارزه با سرقت و ماموران کلانتری و پاسگاه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

کارآگاهان آگاهی استان‌گیلان در بررسی‌های خود ظاهر سارق را شناسایی کردند و با ارسال تصاویر این متهم به کلانتری و پاسگاه‌ها، عملیات دستگیری وی آغاز شد تا این‌که یکی از ماموران پلیس‌آگاهی در هنگام حضور در دادگاه شخصی را که مشابهت زیادی با فرد اعلامی داشت، مشاهده کرد و مراتب را در به واحد عملیاتی یگان خود اطلاع داد. با حضور کارآگاهان و اطمینان از اینکه شخص مورد نظر همان سارق است، وی در عملیاتی دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌ها بر مبری دانستن خود از اتهام سرقت اصرار می‌ورزید اما با توجه به اطمینان ماموران از انجام سرقت توسط این شخص، با هماهنگی قضایی دستور بازرسی از منزل این متهم اخذ شد و در این بازرسی اموال مسروقه از قبیل یک دستگاه تصفیه آب، انواع دریل و اره برقی، کفش، دستگاه گچ‌بری، روغن زیتون و... کشف و ضبط شد.

متهم با مشاهده کشف اموال مسروقه توسط پلیس به 35 فقره سرقت مغازه به روش تخریب قفل شیشه سکوریت در حوالی ظهر اعتراف کرد.کارآگاهان با دستگیری پنج مالخر این پرونده اموال مسروقه دیگری از قبیل دو دستگاه تلویزیون رنگی، انواع ابزارآلات (مته شارژی و برقی)، اره بزرگ نجاری، انواع لباس مردانه و زنانه، انواع ماشین اصلاح، سشوار، سیم و کابل برق، چندین عددلامپ کم‌مصرف، دستگاه دی‌وی‌دی، انواع شیرآلات ساختمانی، انواع گوشی تلفن‌همراه و متعلقات، انواع روغن‌زیتون، موهای مصنوعی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و... از مالخران کشف و ضبط کردند.

متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و تصمیمات لازم قضایی برای آنان اتخاذ شد.


ویدیو مرتبط :
به دام افتادن دزد بدشانس!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر فراری به دام دزد حرفه‌ای افتاد



اخبار حوادث - دختر فراری به دام دزد حرفه‌ای افتاد

دختر جوان پس از مشاجره با پدرش و فرار از خانه، در یکی از محله‌های مشهد در دام یک سارق حرفه‌ای گرفتار و در جریان دزدی آن مرد از یک ساختمان نیمه‌کاره، همراه او دستگیر شد.

سرهنگ مجتبی شهسوارپور، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره گفت: شامگاه دوشنبه یازدهم آذر امسال ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در یکی از محله های جنوبی مشهد متوجه مردی شدند که سراسیمه وارد یک ساختمان نیمه کاره شد و دقایقی بعد مقداری وسیله از آن ساختمان بیرون آورد و آن را درون صندوق عقب خودرویی که دختر جوانی در آن نشسته بود، قرار داد و دوباره به ساختمان نیمه کاره بازگشت.

وی افزود: ماموران به رفتار این مرد ظنین شده و احتمال دادند او به قصد سرقت وارد این ساختمان شده باشد، بنابراین محل را زیر نظر گرفته و با تحقیق از همسایه ها متوجه شدند کارگران ساختمان در محل کارشان حضور ندارند.

دستگیری مرد سارق و زن همدستش
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان رضوی یادآور شد: با اطلاعات به دست آمده، ماموران وارد ساختمان نیمه کاره شده و مرد جوان را که در حال سرقت اموال اتاقک نگهبانی بود، دستگیر کردند. ماموران با احتمال این که زنی که در خودروی متهم نشسته از همدستانش باشد، او را هم دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، بازجویی شدند و دختر جوان مدعی شد ده ساعت پیش از خانه فرار کرده و با مرد متهم نیز یک ساعت پیش آشنا شده و نمی دانسته او سارق است.

شهسوارپور افزود: در تحقیق از دختر جوان معلوم شد، او در پی اختلاف با پدرش با او مشاجره کرده و با برداشتن مبلغی پول از خانه فرار کرده و در این مدت در خیابان سرگردان بوده تا این که خودروی متهم مقابلش توقف می کند و او بی هدف سوار خودروی او می شود. در ادامه متهم با ادعای این که می خواهد اموالی را از محل کارش بردارد، از دختر جوان می خواهد در خودرو منتظرش بماند که به این ترتیب پلیس هر دو را دستگیر می کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان رضوی یادآور شد: در پی اعتراف دختر فراری، مرد سارق به جرمش اعتراف و عنوان کرد، مدت هاست از منازل و ساختمان های نیمه کاره دزدی می کنم و چون تحت تعقیب پلیس بودم، تصمیم گرفتم زنی را فریب داده و با او همدست شوم تا کسی به من شک نکند.

 

بنابراین شب حادثه با مشاهده دختر جوان در خیابان، وی را فریب داده و سوار خودرو کردم و وقتی متوجه شدم از خانه فرار کرده است، تصمیم گرفتم از او به عنوان همدست استفاده کنم که دستگیر شدم.
اخبار حوادث - جام جم