اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دزدها کدام خودرو را بیشتر دوست دارند؟


رییس پلیس آگاهی ناجا با اساره به اینکه تنها یک مدل خودرو 70 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: پراید پر سرقت ترین خودروی کشوراست.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس آگاهی ناجا با اساره به اینکه تنها یک مدل خودرو 70 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: پراید پر سرقت ترین خودروی کشوراست.

سردار محمدرضا مقیمی امروز سه شنبه در نشست خبری خود به ارائه آمارهایی درصدی از قتل و جرائم جنایی پرداخت و افزود: در سال گذشته31 درصد از قتل‌ها توسط بستگان مقتول انجام شد و البته این آمار نسبت به سال 93 کاهشی 6 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 37 درصد قتل‌ها با سلاح سرد انجام شده است، افزود: بیشترین انگیزه قتل درپی نزاع خیابانی و همچنین اختلافات قبلی با مقتول رخ می دهد.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به سرقت مسلحانه اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر سرقت‌های مسلحانه خشونت آمیزتر شده و برخی از این افراد هنگام سرقت مالباخته را می زنند.

مقیمی در ادامه به فعالیت‌های قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره کرد و افزود: در سال گذشته سرقت 5 درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش سرقت باید دیگر دستگاه‌ها و مسئولان هم کمک کنند، گفت: متاسفانه در موضوع سرقت خودرو 90 درصد سرقت‌ها مربوط به خودروهای داخلی است و در این بین تنها یک مدل خودرو 70 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است، این یعنی اگر تنها این یک مدل خودرو نسبت به ایمن سازی وسیله خود اقدام کند سرقت خودرو کاهش چشمگیری می یابد.

وی ادامه داد: البته یک فرضیه می گوید خودرویی که بیشترین تعداد را دارد بیشترین سرقت را هم دارد؛ اما فرضیه دیگر هم می گوید که این خودروها فاقد ایمنی لازم هستند.

مقیمی در پاسخ به اصرار خبرنگاران درباره نام خودروی با بیشترین تعداد سرقت، گفت: پر خطرترین خودروی ما در سرقت پراید است که البته شرکت‌های خودرو ساز قول هایی به ما داده اند تا نسبت به ایمنی آن اقدام کنند.


ویدیو مرتبط :
کمک به دزدها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این 3 دوست خلافکار به 500 خودرو دستبرد زده‌اند+ تصاویر



سارقان حرفه ای لوازم خودرو در پایتخت که به بیش از 500 فقره خودرو دستبرد زده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

در پی افزایش سرقت لوازم و محتویات خودرو كمیسیون پیشگیری از سرقت در یگان کلانتری 121سلیمانیه تشكیل و مقرر شد با فعال نمودن منابع اطلاعاتی توسط عوامل تخصصی نبست به دستگیری سارقین اقدام گردد .

در همین راستا بر اساس اعلام منابع اطلاعاتی مشخص گردید یك دستگاه خودرو پراید به همراه سه نفر سرنشین اقدام به سرقت می نمایند كه این موضوع در اختیار عوامل گشت قرار گرفت تا اینكه در ساعت 14:00 بیست و پنجم دیماه این خودرو توسط واحد گشت مشاهده و اقدام به فرار می نمایند.

 

اخبار,اخبار حوادث,سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث,سرقت

 
در ادامه با اجرای طرح مهار توسط دیگر واحدهای گشت، خودرو در خیابان مقداد توقیف می گردد و در بازرسی از خودرو تعداد 5 دستگاه امپلی،   4عدد باند، 2عددساب،یک دستگاه ضبط و پخش، 5 عدد بوق،یک عدد خازن، یک دستگاه باد شارزی و یك سری لوازم تزینیی خودرو كشف گردید.

 

اخبار,اخبار حوادث,سرقت

 
همچنین مشخص گردید شماره 2 پلاك خودرو توسط سارقین به شماره 3 دستكاری شده بود و سارقین به هویتهای "میلاد"، "ابوذر" ، "وحید" و یک نفر دیگر به نام "هاشم" كه دستگیری وی در آن روز میسر نشد، هستند که با بازجویی به عمل آمده و در اختیار گذاشتن مشخصات وی در اختیار عوامل گشت و تخصصی در 27 دی ماه افسرگشت موتورسوار محله صددستگاه در حین گشت زنی وی را مشاهده و موفق به دستگیری وی می گردد .

 

اخبار,اخبار حوادث,سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث,سرقت

 
سرهنگ محمود مالمیر رئیس کلانتری 121سلیمانیه درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بازرسی از دیگر متهم دستگیر شده یك عدد میله كه مخصوص سرقت خودرو و لوازم خودرو می باشد كشف و برابر هماهنگی های متهم تحویل پایگاه ششم گردید که پس از استعلام از مسئول شعبه مبارزه با سرقت لوازم خودرو مشخص شد تا لحظه تنظیم صورتجلسه متهمان معترف به سرقت حدود 500 فقره شده‌اند و تلاش برای شناسایی مالباختگان و استرداد اموال به صاحبان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران