اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در حاشیه دیدارهای چهره به چهره احمدی‌نژاد با مردم؛



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در حاشیه دیدارهای چهره به چهره احمدی‌نژاد با مردم؛

دیدارهای مردمی یکی از سنت های حسنه‌ای است که دولت نهم آن را از بایگانی خارج کرد و از طریق دیدار چهره به چهره با مردم توانست بسیاری از مشکلات ریز مردم را که قربانی برخوردهای کلان می شود، به دست رئیس جمهور و وزرا حل کند.

باید دید به نسبت زمانی که دولتمردان برای رفع مشکل مردم در این دیدارها اختصاص می دهند اگر مسئولین با سایر اقشار مانند تولیدکنندگان، صنعتگران و کشاورزان هم دیدار می کردند، آیا نتیجه بهتری حادث نمی شد؟

 

در عین حال که باید از رئیس جمهور برای دلسوزی و دغدغه‌ای که برای رفع مشکلات تک تک مردم دارد، تقدیر کرد اما به افکار عمومی هم باید حق این پرسش دلسوزانه را داد که عنوان کنند: آیا جلسات رئیس جمهور با تولیدکنندگان که این روزها می توانند حلال بسیاری از مشکلات "عموم مردم" باشند، بر دیدار چهره به چهره با مردم اولویت ندارد؟ و آیا یک دستور رئیس جمهور در دیدار تولیدکنندگان برای خیل عظیم مردم سودآورتر از دستور دکتر احمدی نژاد برای حل مشکل یک شخص نیست؟

 

اگر آقای احمدی نژاد هر روز 12 ساعت را هم به دیدار مردمی اختصاص دهد و این دیدارها در كل ماه هم تداوم یابد، حتما به حال افرادی كه در این دیدارها حضور می‌یابند، تاثیرات مثبت دارد. اما مگر وی با چند نفر می‌تواند دیدار كند؟

این سوال ها هرگز به معنی تقاضای حذف دیدارهای مردمی از دستور کار رئیس جمهور نیست که حتی بر وام گیری از این سنت حسنه تاکید دارد. به عنوان نمونه اگر رئیس جمهور در کنار دیدارهای مردمی، تنها 5 ساعت را به شنیدن مشكلات تولیدكنندگان مرغ و تخم‌مرغ اختصاص می‌داد و بر مبنای واقعیات، دستورات حل مشكل این صنعت را صادر می‌كرد، بی تردید نتیجه این اقدام به نفع چند میلیون نفر از مردم ایران بود.

 

در واقع روشن است که اگر رئیس جمهور و وزرای اقتصادی با تولیدکنندگان بویژه بخش خصوصی نزدیکی و ارتباط بیشتری پیدا کنند، بسیاری از ناهماهنگی ها و نگرانی های این حوزه و تبعا مشکلات مردم هم مرتفع می شود.

 

بعد از اجرای طرح کم نظیر هدفمندی یارانه ها که البته با اجرای مطلوبی همراه نبود، عدم پرداخت یارانه تولید، ضربه‌ای اساسی را به تولید کنندگان زده؛ به طوری که بسیاری از آنان برای جبران هزینه های بالای تولید یا مجبور به افزایش قیمت کالا شده، یا کیفیت تولیداتشان را کاهش داده اند و یا دست به اخراج کارگران می زنند؛ البته برخی از تولیدکنندگان از هم این فرصت استفاده کرده در نبود نظارت مسئولان، تا سقف ممکن نرخ را بالا برده و فشارها را به مردم تحمیل کرده اند./جهان نیوز


ویدیو مرتبط :
کنایه رهبری به چهره احمدی نژاد در حضور مسئولین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردان هزار چهره در دولت احمدی نژاد!



مردان هزار چهره در دولت

وقتی شرح وظائف مدیران ادغام می شود + عکس

مدیر کل سیاسی ریاست جمهوری در سفر اخیر به همراه احمدی نژاد به برزیل سفر کرده است. این در حالی است که مدیرکل امور بین الملل در این سفر حضور ندارد.

 مدیران کل نهاد ریاست جمهوری به جای یکدیگر به سفرها و ماموریت های خارجی و داخلی می روند!

مجید امیدی شهرکی مدیر کل سیاسی ریاست جمهوری در سفر اخیر به همراه احمدی نژاد به برزیل سفر کرده است. این در حالی است که محمدرضا فرقانی مدیرکل امور بین الملل در این سفر حضور ندارد.

جالب است که فرقانی مدیرکل امور بین الملل ریاست جمهوری در دیدار برگزیدگان صنایع دستی کشور با رئیس جمهور حضور داشته است. این دیدار در 24 خردادماه جاری برگزار شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مدیرکل بین الملل دفتر رئیس جمهور در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنایع دستی کشور!


جالب اینجاست که در سفر فعلی رئیس جمهور به امریکای جنوبی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و علی سعیدلو قائم مقام امور بین الملل ریاست جمهوری به طور همزمان حضور دارند.

سیاست گذاری سفر در نهاد ریاست جمهوری به یک فرایند پیچیده و جالب منجر شده است چرا که پیش از سفر مشخص نیست چه کسانی باید در سفرها حضور یابند. یک منبع آگاه در گفتگو با صراط از تصمیم بهداد برای حضور امیدی در سفر رئیس جمهور به برزیل خبر داد .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مدیر کل سیاسی دفتر رئیس جمهور در سفر به برزیل!


چندی پیش هم داماد و عروس احمدی نژاد در سفر چین و نیویورک همراه رئیس جمهور حضور داشتند که مشخص نشد با چه مسئولیتی به این سفرها رفته اند.

گفتنی است، احمدی نژاد در ابتدای دوران ریاست جمهوری در دولت نهم انتقادات شدیدی را نسبت به همراهان خاتمی در سفرهای خارجی نثار وی کرده بود ./صراط نیوز