اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

در آستانه فصل زمستان ; بازار خودرو پاییزی ماند+قیمتها



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

در آستانه فصل زمستان

بازار خودرو پاییزی ماند

 در شرایطی که ماه محرم تمام شده و فردا نیز وارد اولین روز از زمستان می‌شویم، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و مشتریان میلی به خرید از خود نشان نمی‌دهند. فعالان بازار می‌گویند در حال حاضر بی میلی مشتریان به خرید خودرو که از یک ماه پیش شروع شد، همچنان ادامه دارد، حال آنکه بیشتر خودروها در این یک ماه با ثبات قیمت روبه‌رو بوده و حتی در مواردی با افت نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

افزایش قیمت تندر-90 و مگان

بازار خودرو پاییزی ماند

گروه خودرو- در شرایطی که ماه محرم تمام شده و فردا نیز وارد اولین روز از زمستان می‌شویم، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و مشتریان میلی به خرید از خود نشان نمی‌دهند.

فعالان بازار می‌گویند در حال حاضر بی میلی مشتریان به خرید خودرو که از یک ماه پیش شروع شد، همچنان ادامه دارد، حال آنکه بیشتر خودروها در این یک ماه با ثبات قیمت روبه‌رو بوده و حتی در مواردی با افت نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

با این حال، نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند با فرا رسیدن زمستان کم کم تمایل مشتریان برای خرید خودرو نیز بالا خواهد رفت، زیرا معمولا همه ساله در این ماه‌های پایانی، بازار خودرو رونقی تدریجی می‌گیرد و در «شب عید» به اوج می‌رسد.

این در شرایطی است که دولت قصد دارد قیمت خودرو را به تدریج آزاد و قیمت‌گذاری را به خودروسازان بسپارد و کارشناسان معتقدند اجرایی شدن این تصمیم، به صعود قیمت خودرو دامن خواهد زد.

دولت در اولین قدم قیمت مگان را آزاد کرده و حالا دیگر پارس خودرو می‌تواند این محصول مونتاژی خود را بدون دخالت دولت قیمت‌گذاری کند، برخی كارشناسان معتقدند كه این مقدمه‌ای است تا دیگر خودروهای تولید داخل نیز آزاد و قیمت شان بر اساس حاشیه بازار تعیین شود.

در حال حاضر بازار خودروهای داخلی با وجود افت قیمت‌هایی که داشته هنوز هم حبابی است و بازار وارداتی‌ها نیز دست کمی از داخلی‌ها ندارد. این در شرایطی است که ثبت سفارش خودروهای خارجی هم‌اکنون متوقف بوده و واردکنندگان و مشتریان نمی‌دانند دولت می‌خواهد با «واردات خودرو» چه کند. 

هم اکنون در بین خودروهای وارداتی، هیوندایی IX55 163 میلیون تومان به فروش می‌رود و این به معنای افت قیمت دو میلیون تومانی آن است. دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز در حال حاضر 132 میلیون تومان به فروش می‌رود و سوناتا هم 117 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین آزرا نیز 160 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و دیگر مدل‌های هیوندایی به نام‌های i30 و سانتافه در حال حاضر به ترتیب قیمتی برابر با 85 و 130 میلیون تومان دارند.

در بین محصولات کیا نیز هم اکنون اسپورتیج 125 میلیون تومان به فروش می‌رسد و سراتو هم با همان قیمت 85 میلیون تومان خود خرید و فروش می‌شود.

دیگر مدل کیا به نام اپتیما نیز در حال حاضر 125 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد، اپتیما دو میلیون تومان افت قیمت داشته است. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون تویوتا کرولا نیز قیمتی برابر 90 میلیون تومان دارد و اوریون نیز 150 میلیون تومان به فروش می‌رسد. برای خرید سوزوکی کیزاشی نیز باید 116 میلیون تومان هزینه کرد.

مگان گران شد

به سراغ خودروهای داخلی برویم و ببینیم اوضاع قیمتی آنها در هفته جاری به چه شکل بوده است. در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 که چند ماه پیش تا مرز 31 میلیون تومان نیز پیش رفت، 27 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این به معنای تثبیت قیمت آن در هفته جاری است.

قیمت 206 تیپ 6 نیز در این هفته ثابت ماند تا مشتریان مجبور باشند برای خرید آن 39 میلیون و 700 هزار تومان هزینه کنند.

در بین مدل‌های صندوق دار پژو 206 نیز V9 با همان قیمت 39 میلیون و 700 هزار تومانش به فروش می‌رسد و V8 هم 27 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد. دیگر مدل 206 صندوقدار به نام V20 نیز تثبیت قیمت را در هفته جاری تجربه کرده و در حال حاضر 27 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که پژو 207 اتومات همچنان بر قیمت 45 میلیون تومان خود پافشاری می‌کند.

در بین دیگر محصولات ایران خودرو در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز قیمتی برابر با 21 میلیون و 500 هزار تومان دارد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با 19 میلیون تومان به خود می‌بیند. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به 25 میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز این خودرو نیز 27 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. 

در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل 19 میلیون تومان به فروش می‌رود.سوزوکی گرندویتارا نیز در مدل فول خود 91 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار سایپا و پارس خودرو نیز خبر می‌رسد مگان بلافاصله پس از آزادی قیمت، یک میلیون و 500 هزار تومان گران شده و هم اکنون 58 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. ماکسیما نیز که پارس خودرو قیمت آن را در نمایندگی‌ها به 85 میلیون تومان رسانده، 89 میلیون تومان قیمت دارد.

تندر-90 پارس خودرو نیز در مدل E2 قیمتی برابر با 25 میلیون تومان دارد و مدل E1 تندر نیز که یک میلیون تومان گران شده، 22 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تیبا و پراید 111 نیز به ترتیب قیمتی برابر با 15 میلیون و 700 و 13 میلیون و 800 هزار تومان دارند./دنیای اقتصاد

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
وضعیت اسف بار بخاری ها در مدارس در آستانه زمستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکود تا آخرین روزهای پاییزی با بازار خودرو راه آمد/ جدول قیمت خودروهای داخلی/پراید ثابت ماند



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - رکود تا آخرین روزهای پاییزی با بازار خودرو راه آمد/ جدول قیمت خودروهای داخلی/پراید ثابت ماند

فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند بازار در شرایطی رکودی آخرین روزهای پاییز سال جاری را پشت سر گذاشت.

داستان تکراری بی رونقی بازار خودرو به روایت فعالان بازار  همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند در هفته جاری بار دیگر بازار خودرو در شرایطی رکودی آخرین روزهای پاییز سال جاری را پشت سر گذاشت. بر این اساس چندان تمایلی به خرید خودرو وجود نداشته است و فقط تعطیلات هفته آینده زمینه کمی تحرک بیشتر بازار خودرو را به وجود آورده است. این افزایش تقاضا در بازار تومان با کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی همراه شده به طوریکه پژو 206 در مدل تیپ 5 معادل 500 هزار تومان كاهش قیمت داشت و به 36 میلیون و 300 هزار تومان رسید. پژو 206 در مدل صندوقدار نیز کاهشی 600 هزار تومانی را ثبت کرد تا با قیمت  36 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رود.

دیگر مدل پر تقاضای پژوه 206 یعنی تیپ 2 این خودرو در هفته جاری قیمتی معادل 35 میلیون تومان داشت و دیگر محصول ایران خودرو با نام تندر ایران‌خودرو روی 43 میلیون تومان باقی ماند.  تندر پارس‌خودرو نیز با 43 میلیون و 500 هزار تومان قابل معامله بود.

پژو 405  در مدل بنزینی و دو ایربگ خود بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته  قیمتی برابر با 29 میلیون و 700 هزار تومان داشت و  مدل دوگانه‌سوز این خودرو با دو ایربگ، 300 هزار تومان افت قیمت داشت و  31 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رفت.

انواع پراید در هفته ای که سپری شد یک هفته با ثبات را پشت سر گذاشتند و پراید 111 همچنان روی 20 میلیون و 800 هزار تومان باقی ماند. همین اتفاق برای دیگر مدل پراید یعنی  پراید 132 نیز افتاد و همانند هفته گذشته 20 میلیون و 200 هزار تومان فروخته شد. گفتن است مدل 131 پراید نیز بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته خود 19 میلیون و 900 هزار تومان قیمت داشت.

در ادامه آخرین قیمت خودروهای داخلی در هفته ای که گذشت آمده است: 

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 اخبار اقتصادی - خبرآنلاین