اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دردسر کفش‌های پاشنه‌ بلند در اسرائیل


مهمانداران شرکت هوایی صهیونیستی «العال» به سیاست های جدید این شرکت مبنی بر لزوم پوشیدن کفش های پاشنه بلند در حین کار اعتراض کردند.

خبرگزاری ایرنا: مهمانداران شرکت هوایی صهیونیستی «العال» به سیاست های جدید این شرکت مبنی بر لزوم پوشیدن کفش های پاشنه بلند در حین کار اعتراض کردند.

شرکت العال اعلام کرده بود که با هدف زیباتر شدن ظاهر مهمانداران زن هواپیماهای خود دستوراتی را برای پوشیدن کفش های پاشنه بلند صادر کرده اما اتحادیه کارکنان شرکت های هوایی خواستار بی تفاوتی درباره این دستورات شده است.

این اتحادیه تصریح کرد موضع شرکت هوایی العال خصمانه است و این سیاست بر صحت و سلامت کارکنان اثر منفی می گذارد.

این قضیه به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز کشیده شده و تعدادی از نمایندگان زن اسرائیلی خواستار آن شده اند که شرکت هوایی العال درباره سیاست خود تجدیدنظر کند.


ویدیو مرتبط :
دردسر های کفش پاشنه بلند...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دردسر های استفاده از کفش پاشنه بلند


اگرچه پوشیدن كفش‌ پاشنه‌دار سبب می‌شود تا افراد بلندقدتر به‌نظر برسند؛ اما باید توجه داشته باشید كه هرچه پاشنه كفش شما بلندتر باشد فشار اعمال‌شده بر روی پاها و كمر نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت  روزنامه آرمان: اگرچه پوشیدن كفش‌ پاشنه‌دار سبب می‌شود تا افراد بلندقدتر به‌نظر برسند؛ اما باید توجه داشته باشید كه هرچه پاشنه كفش شما بلندتر باشد فشار اعمال‌شده بر روی پاها و كمر نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

متخصصان ارتوپدی معتقدند استفاده از كفش‌های پاشنه‌بلند باعث تغییر وضعیت بدن در هنگام راه رفتن می‌شود و این تغییر اعمال فشار زیادی را بر روی زانوها در پی خواهد داشت. همچنین این موضوع می‌تواند عامل مهمی‌در افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌های ناشی از التهاب مفاصل استخوانی باشد. این متخصصان اظهار كردند: در اثر پوشیدن كفش‌های پاشنه‌بلند، فشار واردشده بر زانو تا 26 درصد افزایش می‌یابد.

در زمان استفاده از كفش‌های پاشنه‌بلند، مركز جِرم بدن به سمت جلو جابه‌جا شده و در نتیجه مفصل ران و ستوان فقرات در یك راستا قرار نمی‌گیرند و براساس زاویه پاشنه كفشی كه می‌پوشید میزان انقباض و كشیدگی ماهیچه ساق پا نیز تغییر می‌كند و به همین نسبت منجر به فشار بیشتر به این ماهیچه‌ها و همچنین كشیده شدن زردپی آشیل خواهد شد و در نتیجه فرد درد بیشتری را در پاشنه پای و كمر احساس خواهد كرد. به‌گفته این متخصصان پوشیدن كفش‌هایی كه پاشنه‌های نسبتاً بلند دارند یا اینكه سرپنجه آنها به‌گونه‌ای است كه انگشتان پاها به هم فشرده می‌شوند، باعث افزایش ضخامت بافت مجاور عصب‌ها در بین انگشتان سوم و چهارم شده و در نتیجه برآمدگی، یا ورم عصبی ایجاد شده، انگشتان پاها دردناك یا بی‌حس می‌شوند. بد شكلی انگشتان پاها نیز از دیگر عوارض نامطلوبی است كه پوشیدن این‌ مدل از كفش‌های پاشنه‌دار به همراه خواهند داشت.

همچنین استفاده از این كفش‌ها احتمال پیچ خوردن مچ پا و شكستگی‌های آن ناحیه را افزایش می‌دهد و بهتر است استفاده از آنها را تا حد امكان به زمان‌های كوتاهی محدود كرد.