اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست قوه قضاییه از مردم مهاباد


سخنگوی قوه قضاییه با ارائه توضیحاتی درباره نحوه رسیدگی به پرونده حادثه مهاباد گفت:از مردم انتظار داریم که بردباری و صبر داشته و مطمئن باشند که دستگاه قضایی اجازه تضییع حقوق افراد را نمی‌دهند.

خبرگزاری فارس: جلسه تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان البرز ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران به برخی از پرسش‌های آنها پاسخ داد.

مهمترین پرسشی که از سوی خبرنگاران البرزی مطرح شد، درباره حادثه مهاباد بود که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: این پرونده با تمرکز جدی و با سرعت بسیار در حال رسیدگی است.

وی افزود: تلاش اصلی دستگاه قضایی و قضات استان این است که در کمترین زمان ممکن تکلیف پرونده مشخص شده و خبر آن نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در این پرونده تمام جزییات با دقت بررسی می‌شود، گفت: از مردم انتظار داریم که بردباری و صبر داشته و مطمئن باشند که دستگاه قضایی اجازه تضییع حقوق افراد را نمی‌دهند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: رسانه‌ها نیز باید برای تحکیم آرامش تلاش کرده و در این شرایط در انتشار اخبار دقت ویژه‌ای داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
‫درخواست رییسی در مشهد از شورای نگهبان قوه قضاییه :" نگذاریم حق الناس ضایع شود " / فوری‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین درخواست شهلا از رئیس قوه قضاییه



 

 

  آخرین درخواست شهلا از رئیس قوه قضاییه

 

شهلا (خدیجه) جاهد روز ۲۳ شهریور با ارسال نامه ای از اندرزگاه اوین به دفتر رئیس قوه قضاییه عنوان كرده ۹ سال زندان او را خسته و فرسوده كرده است و اگر ابهامی در پرونده او وجود دارد، برطرف شود در غیر این صورت دستور استیذان وی صادر و حكم قصاص وی اجرا شود.

شهلا در این نامه نوشته است، دادگاه او را به ۳ سال زندان و قصاص محكوم كرده است، در حالی كه اكنون ۹ سال است در زندان به سر می برد.

در این ارتباط عبدالصمد خرمشاهی، وكیل مدافع شهلا در خصوص نامه ارسالی شهلا به بالاترین مقام قضایی كشور به «جام جم» گفت: به نظر من، ارسال این نامه تاثیری در اجرا یا عدم اجرای حكم ندارد، زیرا اگر قرار است تصمیمی در ارتباط با موكل من گرفته شود، این نامه تاثیری در این تصمیم نخواهد داشت.

خرمشاهی افزود: پس از رسیدگی به پرونده شهلا در شعبه هم عرض ۱۱۴۷ دادگاه بعثت به ایرادات پرونده كه دفتر نظارت قوه قضاییه به آن اشاره كرده بود، رسیدگی نشد و حكم صادره در دادگاه بدوی به تایید این شعبه رسید.

خرمشاهی تصریح كرد: در حال حاضر ما منتظریم تا ببینیم در آینده چه تصمیمی درباره شهلا گرفته خواهد شد، اما امیدوارم به ایرادات ذكر شده پرونده رسیدگی شود.... / جام جم آنلاین