اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست روح الامینی از رهبر معظم انقلاب


پنجمین جلسه محاكمه قضات تعلیق شده كهریزك دقایقی قبل در سالن اجتماعات دادگاه كیفری آغاز شد.

خبرگزاری مهر:  پنجمین جلسه محاكمه قضات تعلیق شده كهریزك دقایقی قبل در سالن اجتماعات دادگاه كیفری آغاز شد.

 دقایقی قبل با حضور اولیای دم و متهمان جلسه محاكمه سه قاضی تعلیق شده ماجرای كهریزك به ریاست قاضی مدیرخراسانی و با حضور چهار قاضی مستشار برگزار شد.این جلسه نیز با نظر قضات دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد.

قرار است در جلسه امروز به اتهامات قاضی حداد رسیدگی شود. این متهم پرونده در چهار جلسه قبل غایب بود و كیل او در جلسات حاضر می شد.

قاضی افتخاری سرپرست دادگاههای كیفری استان تهران در این باره به خبرنگار مهر گفت: این از حقوق متهم است كه در جلسه دادگاه حاضر نشود و یا وكیل خود را بفرستد. اما اگر قضات دادگاه تشخیص دهند حضور او در دادگاه نیاز است باید در جلسه محاكمه حاضر شود.

 در چهار جلسه گذشته به اتهامات سعید مرتضوی و حیدری فر رسیدگی شد اما آخرین دفاع از آنان اخذ نشد.

دقایقی قبل از شروع دادگاه مرتضوی در محوطه دادگاه حاضر اما با خبرنگاران گفتگو نکرد. هنوز دو متهم دیگر دادگاه در جلسه حاضر نشده اند.

یکی از متهمان کهریزک حرفهایش را تکذیب کرد

علی اکبر حیدری فر یکی از متهمان پرونده کهریزک اظهارات روز دوشنبه خود درباره شاهدان روح الامینی را تکذیب کرد.

 حیدری فر قبل از ورود به جلسه دادگاه درباره اظهارات روز دوشنبه خود در خصوص اینکه شاهدان عبدالحسین روح الامینی جزو متهمان پرونده هستند گفت: من چنین حرفی نزدم و پسر آقای روح الامینی در اغتشاشات شرکت داشت که عکس او وجود دارد.

وی درباره دستور کار دادگاه امروز نیز گفت: در جلسه قبل من دفاعیات خود را به طور کامل انجام دادم و امروز قرار است به اتهام آقای حداد رسیدگی شود. نمی دانم وی در جلسه دادگاه حاضر شود یا نه اما وکیل وی به جای او دفاع می کند.

پایان پنجمین دادگاه کهریزک


پنجمین جلسه دادگاه متهمان پرونده کهریزک دقایقی قبل به پایان رسید.

 پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کهریزک دقایقی قبل به پیان رسید.

در جلسه امروز که با حضور سعید مرتضوی و حدادی فر دو تن از متهمان، خانواده اولیا دم و وکلای آنها و همچنین وکیل قاضی حداد یکی دیگر از متهمان در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شد، به اتهامات قاضی حداد رسیدگی شده و وکیلش به دفاع از او پرداخت.

 قاضی حداد تاکنون در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده است.

پورمحمدی و محسنی اژه ای و دری نجف آبادی شاهد پرونده کهریزک


پدر یکی از قربانیان کهریزک گفت: وزرای سابق کشور و اطلاعات و دادستان سابق کل کشور(حجت الاسلام پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی) را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کردیم.

 عبدالحسین روح الامینی در جمع خبرنگاران گفت: امروز از روند رسیدگی به پرونده راضی تر بودیم ما هم از روز اول گفتیم جلسات محاکمه به صورت علنی برگزار شود.

وی افزود: خواسته ما قبول مسئولیت، عذرخواهی و برکناری متحمان پرونده بود که این اتفاق نیفتاد و کار به محاکمه رسید. هر حکمی که دادگاه بدهد ما قبول می کنیم. این درخواست را نزد مقام معظم رهبری نیز مطرح کردم.

روح الامینی ادامه داد: نمی خواهیم ذره ای ظلم به کسی شود و جزئیات دادگاه را از قوه قضاییه بپرسید، زیرا در زمینه اطلاع رسانی منع شده ایم.

وی در پایان گفت: در خصوص معرفی شاهد به دادگاه گفت: وزرای سابق کشور و اطلاعات و دادستان سابق کشور(حجت الاسلام پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی) را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کردیم اما اینکه آنها را احضار کنند دست ما نیست.

عکس یکی از قربانیان در اغتشاشات فتوشاپی نبود


یکی از متهمان پرونده کهریزک گفت: عکس اشاره شده در خصوص حضور فرزند روح الامینی در اغتشاشات واقعی بوده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

 قاضی علی اکبر حیدری فر پس از پنجمین جلسه برگزاری دادگاه کهریزک در پاسخ به اظهارات وکیل یکی از قربانیان در خصوص ارائه نشدن عکس به دادگاه، اظهار کرد: عکسی در خصوص حضور پسر آقای روح الامینی در اغتشاشات وجود دارد که عکس و مستندات خود را در این خصوص در جلسه آینده به دادگاه ارائه خواهیم داد.

وی افزود: این عکسها واقعی بوده و هیچ کار فتوشاپی بر روی آن انجام نشده است. روند دادگاه نیز روند خوبی بوده و تصور می کنم روز یکشنبه آخرین دفاعیات اخذ و حکم پرونده صادر شود.


ویدیو مرتبط :
شرح مسئله رهبری توسط رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب : این حالت باید تقویت شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای درخواست 1+5 از رهبر معظم انقلاب


یک مقام صهیونیستی در مورد متن توافقی که قرار است در پایان مذاکرات وین میان ایران و کشورهای 1+5 به امضا برسد مدعی شد : در متن پیشنهاد شده از ایران خواسته نشده تا زیر ساخت های هسته ای خود را برچیند. آنها (اعضای 1+5) اکنون در مورد موضعی کاملا متفاوت مذاکره می کنند و آن این است که آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجازه دهد که 1+5 به نوعی وجهه خود را حفظ کند.

خبرگزاری مهر: یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در شماره امروز خود گزارشی را در مورد متن توافقی که قرار است در پایان مذاکرات وین میان ایران و کشورهای 1+5 به امضا برسد منتشر کرد.

 با حساس تر شدن مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین رسانه های رژیم صهیونیستی نیز پوشش گسترده تری را در مورد این موضوع انجام می دهند و با توجه به منابعی که در اختیار دارند اخبار متعددی را درباره آن منتشر می کنند.

در همین رابطه روزنامه جروزالیم پست در شماره امروز خود می نویسد: قدرت های جهانی قراردادی را به ایران پیشنهاد کرده اند که به موجب آن فعالیت هسته ای ایران حدود 10 سال به صورت محدود باقی می ماند.

به نوشت جروزالیم پست، در حال حاضر و در شرایط فعلی ایران فقط سه ماه وقت نیاز دارد تا مواد لازم برای تولید تسلیحات هسته ای را بدست بیاورد اما در صورت امضای این توافقنامه مدت زمانی که برای بدست آوردن این مواد صرف می شود 9 ماه خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر ایران این موارد را بپذیرد آنگاه ممکن است اجرای آن به روسیه بستگی داشته باشد تا اورانیوم غنی شده فعلی ایران را به میله های سوخت تبدیل کند. این توافق همچنین شامل یک بند نظارتی نیز خواهد بود.

هر چند رهبران رژیم صهیونیستی این توافق را نیز بسیار بد می دانند اما به اعتقاد آنها نکته مثبت این توافق آن است که نظارت بر برنامه هسته ای ایران افزایش می یابد. در این میان خبرهایی مبنی بر احتمال کاهش نظارت بر برنامه هسته ای ایران منتشر شده اما مقامات آمریکایی در گفتگو با جروزالیم پست این موضوع را رد کرده اند.

یک مقام صهیونیستی که مدعی است متن ارائه شده به ایران را ملاحظه کرده در این رابطه گفت: در متن پیشنهاد شده از ایران خواسته نشده تا زیر ساخت های هسته ای خود را برچیند. آنها (اعضای 1+5) اکنون در مورد موضعی کاملا متفاوت مذاکره می کنند و آن این است که آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجازه دهد که 1+5 به نوعی وجهه خود را حفظ کند.

به گفته منابع موجود در کابینه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، متن پیشنهاد شده به ایران شباهت زیادی به توافقی که در مورد تسلیحات شیمایی سوریه انجام گرفت، دارد چون در آن اشاره ای به زیر ساخت های هسته ای ایران نشده از همین رو اسرئیل معتقد است این متن حاوی ایراداتی است که بیشتر شبیه پاشنه آشیل هستند.